Tro meg, våpenprogresjonen er nøye innstilt. Hadde det gått noe fortere, ville man fått fire stjerner rimelig tidlig.
Sånn ellers, en ting jeg tenkte litt over. Nå er det jo slik at man kan spille som neger i Crackdown (de kuleste folka er svarte, iallfall i mine øyne), og siden kisen min i spillet er svart, reagerte jeg litt da jeg skulle denge noen Shai-Gen-folk og den ene slang ut følgende: "Does your owner know you're here?"
Nå er ikke jeg spesielt var på rasisme (siden jeg er blekansikt selv), men det der er faktisk det klareste eksempelet på rasisme i et spill jeg har vært borti. Så: Jeg lurer litt på hva folk synes om dette. Jeg prøver å se for meg at en som selv er svart spiller Crackdown, og får slengt etter seg en kommentar om at han hører hjemme i lenker ute på bomullsåkeren. Noen tanker om dette?
Hva jeg mener: Greit nok at det var en skurk som sa det, og at det mest sannsynlig er tenkt at kriminelle ikke tar fem flate øre for å fornærme motstanderne sine, men likevel er det utviklerne som med vitende og vilje har lagt opp til at spilleren kan bli kalt slave i løpet av spillet. Jeg synes ikke det hører hjemme noe sted.
[/b]