Brukte et par forsoek paa aa slakte vei fra bunnen til toppen av taarnet til Wang. Litt skuffet over at jeg ikke skulle take on the Agency, jeg trodde det ville vaere twisten hele tiden. Tonen i spillet var litt for fascistisk til at the "good" guys skulle faa slippe unna.
Jeg er temmelig imponert, egentlig. Foerste sandboxen jeg har det skikkelig fett med siden GTA3, mye paa grunn av *shock & horror* langt bedre spilldesign enn de fleste andre sandkasser. Skytingen er stadig laus som en nibarnsmor, men siden de har gearet hele stasen mot kvantitet fremfor kvalitet gaar det greit. Litt frustrerende med saa mye respawn i de senere bosskampene, det blir nesten umulig aa klare dem med mindre du har pimpa negeren din til nivaaet designerne forventet (nei, dikterte) at du skulle ha naadd paa det punktet i spillet. Men, det er goey aa hunte agility orbs og det er nok roeverpakk paa takene til at vaapenskillsene seiler opp i takt med alt det andre. Eneste som er underused er driving, men det er ikke saa farlig. Kommer sikkert til aa gidde aa maxe det ut til slutt bare for aa se hvordan high-level agency cars ser ut.
Nei, ser ut til at the meat of the game tross alt er agility orb hunting og at bilkjoering bare er der for aa fleshe ut pakka, med mindre du bruker agency cars. Siden kisen du spiller er saa hinsides pimp ville det vaert vanskelig aa faa bilkjoering til aa matche, istedet blir biler stort sett en last resort hvis du trenger litt ekstra armour og en kjapp retrett. Den morsomme bilkjoeringa, agent-bilkjoeringa, er agency cars og det funker helt utmerket. Setter grenser for forventningene dine til spillet ogsaa, og det er ikke bare dumt. Hindrer skuffelse.
Nei, jeg synes det beste med spillet er utforskingen av bylandskapet. Hopping rundt paa leting etter orbs er den mest haaploest antikverte motivasjonsdriveren jeg noengang har sett, og det funker saa utrolig bra. Jeg gidder aa utforske! Det har jeg ikke gjort siden tidenes morgen, til og med Okami og FFXII har troebbel med aa interessere meg i utforsking. Crackdown foeles mye freshere, bare fordi du hopper hoeyere og tilbyr deg hittil uovertrufne mengder tak aa traversere (dette spillet er for tak hva porno er for sex, utbroet jeg engasjert og en smule fucked up mens jeg satt og spilte dette sammen med Scadente). It works.
Tror oppfoelgeren kommer til aa bli goijll. Satser paa at de beholder og forbedrer den trivelige looken ogsaa. Fargebruken er deilig, mye friskere og mer gjennomtenkt enn de skitne hoestfargene de fleste andre runker ut av seg. Character designen leaver en god del to be desired, men det er greit nok. Det provoserer meg ikke saaaaaaaa mye. Det eneste som ikke henger i hop er kameraet, som burde vaert mye mer automatisk og dramatisk, men siden det er saa responsiv kontroll paa det gaar det greit. Synd, men greit. Et godt autokamera hadde gjort veggklatring mye mer spennende, iallfall, og sikkert hjulpet en del i kampsituasjoner ogsaa.
Haaper det selger. Det fortjener aa bli innflytelsesrikt.