Crackdown: Civilian casulties are unavoidable

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Tips: Det er en ganske høy bygning ved siden av tårnet - hendig lokalisert rett ved et Supply Point - som byr på en ganske åpenlys (hvis du ikke heter Yeti eller Nicholas, så klart) vei inn i de øverste etasjene av tårnet. Det blir fortsatt litt av en fight, men mye enklere enn å kline seg gjennom hele sulamitten.
 
Er klar over den veien, har prøvd alle kriker og kroker derifra for å komme meg opp til høyden to etasjer over den (double jump ol.) hvor det skal være mulig å komme meg videre oppover (tror jeg) men det har ikke funket hittil. Har også prøvd de ulike rakettkasterne og sniperne for å eventuelt kunne skyte wang ned fra tårnet, uten hell. Men fant en søt gummiand mens jeg drev på, da.
Rommet med alle rørene, som er innendørs, forvirrer meg, og dessuten stormer det på så mange vakter pga. alarmen og lignende. Dessuten hater jeg å skyte, å sprenge ting er best, noe som egner seg best utendørs.
Har hittil tatt alle bossene, så langt det er mulig, med å "overraske" på en måte og ikke løpe hele løypa, hadde bare håpet på det samme med Wang.

Scary Paladin: Skal prøve litt til, ellers ligger det kanskje en invite hos deg om noen dager. :$
Men da må du love å ikke drepe Wang før meg.

EDIT: Leste noe om at det er tre etasjer fra der man kan hoppe inn i bygninger, til man når Wang. Isåfall bør det gå greit, antar jeg.
 

Scary Paladin

Ukjent herremann
Anngående rommet med rør går jeg ut ifra du mener der de store gule dingsene. Måten jeg kommer meg opp der er å: *Liten spoiler* hoppe opp på en lampe som er festa til veggen og så opp på kanten ovenfor. Løpe til toppen og hoppe på de røra. Nå kan du velge om du vil hoppe opp på siden igjen eller opp hullet i midten.

Vaktene kan du løpe forbi hvis du har helse til det. :trollmann:

Hvis du trenger hjelp så kan Yeti og Revan (sikkert Nicholas også) veien opp hvis jeg ikke er på. Og ja, du kan få drepe Wang. Liker ikke karen uansett.
 

K999

Keystone State Of Mind
Som sagt så gjorde jeg øy 3 før øy 2, så jeg sleit med Wang, men å springe igjennom hele bygningen til toppen, er ikke så vanskelig som alle skal ha det til.

None som vil gjøre co-op med meg i morgen? Trenger achivementen.
 

SHDR

Gullmedlem
Brukte et par forsoek paa aa slakte vei fra bunnen til toppen av taarnet til Wang. Litt skuffet over at jeg ikke skulle take on the Agency, jeg trodde det ville vaere twisten hele tiden. Tonen i spillet var litt for fascistisk til at the "good" guys skulle faa slippe unna.

Jeg er temmelig imponert, egentlig. Foerste sandboxen jeg har det skikkelig fett med siden GTA3, mye paa grunn av *shock & horror* langt bedre spilldesign enn de fleste andre sandkasser. Skytingen er stadig laus som en nibarnsmor, men siden de har gearet hele stasen mot kvantitet fremfor kvalitet gaar det greit. Litt frustrerende med saa mye respawn i de senere bosskampene, det blir nesten umulig aa klare dem med mindre du har pimpa negeren din til nivaaet designerne forventet (nei, dikterte) at du skulle ha naadd paa det punktet i spillet. Men, det er goey aa hunte agility orbs og det er nok roeverpakk paa takene til at vaapenskillsene seiler opp i takt med alt det andre. Eneste som er underused er driving, men det er ikke saa farlig. Kommer sikkert til aa gidde aa maxe det ut til slutt bare for aa se hvordan high-level agency cars ser ut.

Nei, ser ut til at the meat of the game tross alt er agility orb hunting og at bilkjoering bare er der for aa fleshe ut pakka, med mindre du bruker agency cars. Siden kisen du spiller er saa hinsides pimp ville det vaert vanskelig aa faa bilkjoering til aa matche, istedet blir biler stort sett en last resort hvis du trenger litt ekstra armour og en kjapp retrett. Den morsomme bilkjoeringa, agent-bilkjoeringa, er agency cars og det funker helt utmerket. Setter grenser for forventningene dine til spillet ogsaa, og det er ikke bare dumt. Hindrer skuffelse.

Nei, jeg synes det beste med spillet er utforskingen av bylandskapet. Hopping rundt paa leting etter orbs er den mest haaploest antikverte motivasjonsdriveren jeg noengang har sett, og det funker saa utrolig bra. Jeg gidder aa utforske! Det har jeg ikke gjort siden tidenes morgen, til og med Okami og FFXII har troebbel med aa interessere meg i utforsking. Crackdown foeles mye freshere, bare fordi du hopper hoeyere og tilbyr deg hittil uovertrufne mengder tak aa traversere (dette spillet er for tak hva porno er for sex, utbroet jeg engasjert og en smule fucked up mens jeg satt og spilte dette sammen med Scadente). It works.

Tror oppfoelgeren kommer til aa bli goijll. Satser paa at de beholder og forbedrer den trivelige looken ogsaa. Fargebruken er deilig, mye friskere og mer gjennomtenkt enn de skitne hoestfargene de fleste andre runker ut av seg. Character designen leaver en god del to be desired, men det er greit nok. Det provoserer meg ikke saaaaaaaa mye. Det eneste som ikke henger i hop er kameraet, som burde vaert mye mer automatisk og dramatisk, men siden det er saa responsiv kontroll paa det gaar det greit. Synd, men greit. Et godt autokamera hadde gjort veggklatring mye mer spennende, iallfall, og sikkert hjulpet en del i kampsituasjoner ogsaa.

Haaper det selger. Det fortjener aa bli innflytelsesrikt.
 
Kunne ikke sagt det bedre selv.

Spillet selger jo bra uavhengig av hvor bra spillet er. Det er nok mange som kjøper spillet kun på grunn av Halo 3 betaen.
 
Ok. Crackdown er nå på vei. Tipp hvorfor. :p

En ting jeg lurer på, har skumlest hele tråden uten å finne svar. I starten har jeg, til likhet med Dead Rising, planlagt å bare løpe rundt å levle/ranke opp i de forskjellige ferdighetene før jeg begynner å spille seriøst. I den sammenheng lurer jeg på hvordan save-systemet fungerer.
 

K999

Keystone State Of Mind
Du starter jo på en agency-point og du kan da finne/rescue mer agency-points, saving foregår med å bare enten gå til en agency-point eller å greie en boss. Funker fint, bare pass på å få mange agency-points, fordi det er drid å gå så langt når du vil save.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
...bortsett fra litt av poenga du har samla opp i det siste. Uansett ingen stor krise, du samler dem greit opp igjen.
 
Hva skjer når man har fullført spillet? Grunnen til at jeg lurer, er jeg er på slutten nå, og holder på med Master Agent achievementen. Burde jeg ta denne før de siste bossene, eller kan man spille videre etter at det er gjort?
 
D

Deleted member 91

Gjest
Hva går achievementen ut på? Uansett, det skjer ikke noe spesielt, spillet fortsetter som vanlig, bare at du nå har muligheten til å skru "random crimes" av og på hver gang du starter spillet: Dette alternativet sørger da altså for, nettopp, tilfeldige forbrytelser - ie, gjengmedlemmer løst plassert rundt omkring i byene som skaper faen. Når patchen dropper får du også muligheten til å spawne bossene på nytt.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Real Time har jo gått ut og sagt at de har masse nedlastbart innhold på trappene til Crackdown, så jeg satser på det. ^_^
 
D

Deleted member 91

Gjest
Hmm, huh, hva? Harru no' kilde på det? Går rykter om no' racingmodus og slikt også forstår du, så om de plutselig har sagt det fortsatt kun er for to spillere, blir det plutselig litt kjipere.