CRYSIS

#1
Jeg tror neppe jeg er alene om og syns att dette ser helt rått ut.

Grafisk anyway, resten meeh....vi får nå se!

Er det fler som har ett snitt hype i magen?


Hvordan tror du din maskin vil takle dette?

Vil den dø av overanstrengelse eller vil den le og si "jeg er en supermakt".


Jeg kjøpte meg nettop nytt grafikk kort og håper det er nok for dette.
Maskinen min er:
Core 2 Duo E6600 2,4 Ghz
3Gb DDR2 Pc 5300 RAM
Geforce 8800GTS 640MB
VISTA

Jeg aner og få dratt det på relativt høye innstillinger på en oppløsning av....what ever hdtvn min gidder og vise som passer.


Come on then, what tell what u thinks. :v:
 
#2
Synes multiplayeren ser jævla digg ut, og drakten da, men ellers er jeg ikke kjempeinteressert. En grunn er vel at PCen min er for dårlig...

Hååååper det en gang vil komme en versjon til 360, men det er vel lite sannsynlig?
 
#3
Tja, spillet har jo både DX9 og DX10.

En 360/Ps3 version er jo ikke UMULIG.
Wii version derimot tviler jeg på:)

Men det store med crysis er jo detta fancy dx10 man-bare-får-i-vista-fordi-microsoft-suger greiene og det er det vel heller lite av på 360 og annet.

Siden EA har en finger her så kan det hende att de vil melke kua maks og lage en nedstrippet konsoll version.
Men siden spillet handler om maks grafikk så vet jeg bare ikke.
 

Lodin

Der Waaaah
#4
:eng101: I tida før Far Cry sa de samme folka at spillet aldri ville komme på konsoller fordi det ikke var mulig å gjenskape de digre åpne øyene der.
Crysis kommer på konsoller i en eller annen form eller så skal jeg spise hatten min.
 

Erketor

My life is a void waiting to be filled with burgs
#6
Eh, du burde nå klare å spille det ganske greit, setupet ditt er jo ganske heftig(god cpu, godt grafikkort). Eneste aberet er vel Vista siden det tar litt ekstra på maskinen og har generelt ræva drivere(dog de begynner å komme seg), men jeg tror ikke du kommer til å ha så mye trøbbel uansett. En demo skal vistnok komme imorgen(mener jeg at det var) så da kan du jo få sjekket det ut.
 
#7
joda jeg vet jeg kan spille det.

Poenget med tråden var liksom litt : Hva har du? og hvordan tror du det går for deg? skal du ha crysis osv...

:)
 
#8
Crysis er et av årets spill jeg har virkelig lyst å spille. Synd at pc'en min har gått ut på dato... etter et år. Mine spesifikasjoner:

Dual Core 1.83gHz
1gb ram
Geforce 7900Gs 256mb
Microsoft XP

CPU (og så var det noe annet her) når ikke engang minimum requirements... :( Får vente noen år...
 
#9
Du kan vel sikkert få det til på LOW LOW LOW HOW LOW CAN YOU GO.
Men det er vel egentlig ikke no morro.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#10
Tjah.

Intel Core 2 Duo E6400 (2,13GHz)
2GB DDR2-RAM
Radeon X1950XTX 512MB
XP

Burde klare å dra det i gang, men Ultra High må jeg nok vinke farvel til. Samma det, har ikke all verdens forventninger til skaberakket.
 

Erketor

My life is a void waiting to be filled with burgs
#11
Nå har jo utviklerne vært ute og sagt at ingen maskiner som kan bygges idag kan kjøre spillet med alt maxed out, så det lover jo ikke godt(om det er pga. shitty programmering eller ikke gjenstår jo å se). På den annen side så er det jo ikke akkurat som om Crysis har fått oppmerksomhet pga. noe annet enn at det ser flott ut, så jeg kan ikke si jeg føler noen trang til å bruke masse penger på å få kjørt det best mulig. Dessuten kommer jo Unreal Tournament 3 omtrent samtidig, og når FarCry var så ræva som det kunne bli. :D
 

Novastrum

Feminist-elitist
#12
SITAT(Gekko @ 25.10.07, 21.17) 86786
Crysis er et av årets spill jeg har virkelig lyst å spille. Synd at pc'en min har gått ut på dato... etter et år. Mine spesifikasjoner:

Dual Core 1.83gHz
1gb ram
Geforce 7900Gs 256mb
Microsoft XP

CPU (og så var det noe annet her) når ikke engang minimum requirements... :( Får vente noen år...
[/b]
Prater du om? Recommended specs er jo den billigste core 2 duoen. Minimum er 2ghz single core, en kjip billigprosessor. Den prosessoren din holder til spill i alle fall 1,5 år til, jeg har den selv og vet den yter bra. Eneste du trenger er en ekstra gig ram. Og du bør vurdere nytt skjermkort hvis du har lyst til å fortsette å spille nye spill i en tid fremover. Du klarer deg fint med en 2000,- oppgradering. :)

Har selv
C2D E6300 1,8 Ghz,
3 Gb DDR2 5400 ram
Radeon X1950GT 256mb

Og ligger jevnt på minimum 40FPS i spill hittils. Kjører vanligvis 1280x720-oppløsning. Så lenge jeg får kjørt dette med kvaliteten rundt medium er jeg helt fornøyd.
 

Novastrum

Feminist-elitist
#14
Loka med talla E6300 skulle det visst være.
 

Erketor

My life is a void waiting to be filled with burgs
#15
Ah, jeg bare lurte. Uansett, ja. Man trenger ikke noe tjuetusenkroners vidunder til de fleste nyeste spill siden man får så mye for pengene nå for tiden, men det skal sies at det er en klar fordel med et skjermkort med 512MB RAM nå som Unrealengine 3-baserte spill er ute. Hint til dere som har tenkt på å skaffe nytt men ikke har allverdens med penger: 8800GT kommer straks(512MB DDR3 og 65nm-produksjonsteknikk) og det havner på rundt 2K nytt samtidig som det grisebanker dagens 8800GTS(som etterhvert kommer til å erstattes med 65nm-baserte oppfølgere for å balansere serien igjen).
 

Novastrum

Feminist-elitist
#16
Jepp, får jeg igjen penger etter julestria skal jeg investere i et kort til Unerealen min. Og en ny mus. Noe som sannsynligvis resulterer i at jeg må kjøpe ny ekstern terabyteharddisk for å ta backup av maskina mi fordi jeg ser meg nødt til å installere sulamitten på nytt fordi XP er blitt crap etter ett og et halvt år med installering av alt mulig tull. Til slutt må jeg sikkert kjøpe en ny strømforsyning, for å få fart på det nye skjermkortet til å rulle. Sånn pleier det i alle fall å gå.
 

Erketor

My life is a void waiting to be filled with burgs
#17
Mja, sei ikkje dæ. 8800GT er, i tillegg til å være kraftig, veldig effektgjerrig. Vi får se når reviewene tikker inn, men 8800GTS krever en 500-watter og GT ligger under dem i effektforbruk, selv under load.

Edit: demoens ETA er 13 timer. Er vel strengt tatt lørdag her da, men det er jo amerikansk dato som teller her.
 
#18
mphm....gr....

Jeg trodde jeg fikk demo NÅ jeg.

Men ok, da får man vente litt mer, er så teit og utsette en demo.
 

Novastrum

Feminist-elitist
#19
Hmm, har bare 400W, så det spørs. Dessuten virker det som om den har begynt å fuske i det siste. :(
Må slå på maskinen to ganger omtrent hver dag, så det tyder jo på at det er noe knuss med den. (må trykke inn power-knappen en gang, så slår viftene seg på, men ikke harddisker og shiz - slå av - slå på igjen, så slår hele maskina seg på. Uansett, skader det ikke å oppgradere rundt annethvert år.
 
#20
Skulle ikke Ati komme med noe sexy DX10 kort som var fulle av kraft og kostet lite?

Btw jeg gav 2399 for 8800GTS kortet mitt, det drar alt opp og ned til det kommer.