CRYSIS

Erketor

My life is a void waiting to be filled with burgs
#21
Det har kommet for lenge siden. Du tenker på Radeon HD2900XT. Koster ca. 3K og er dårligere enn et 8800GTS, men bruker like mye strøm som et Ultra-kort(noen ganger mer) samt bruker en 6-pins og en 8-pins strømtilkobling, noe som er svært uvanlig. Nå har det fått en liten puff pga. nye drivere og HD2900 Pro er lansert, men de få dagene Pro-kortene så bra ut var over det øyeblikket nVidia kunngjorde 8800GT. Neste ATI-kort som kommer er HD3000(før 2950 Pro, men de kvittet seg med tallet fordi folk flest ikke akkurat asosierer gode ting med det), som vil følge den nye DX10-standarden 10.1.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#22
Grumle, grumle. Spørs nok om det blir nVIDIA neste gang det skal handles skjermkort her i gården. Så var det bare å få noe ut av alle tallene og bokstavene de tildeler kortene sine, da. <_<
 
#23
2 strømtilkoblinger koster 3k og er dårligere enn 8800gts?

Det er jo vanvittig dårlig.

GO GO NVIDIA!
 

Erketor

My life is a void waiting to be filled with burgs
#24
De fleste high-end kort har høyt strømforbruk og må derfor ha to strømtilkoblinger(8800GTX/Ultra). Problemet for ATI ligger i at man med de to får veldig mye mer igjen for det høye forbruket, og at de kun krever to helt dagligdagse 6-pins tilkoblinger. Man kan bruke 2900XT med to slike og, men da kan man få feilmeldinger hvis man skal klokke litt(og det er jo som regel en av tingene entusiaster betaler for).
Det gjenstår jo å se om de henter seg inn ved neste lansering, selv tror jeg det henger mye på at mens de og AMD knotet med den forbanna fusjonen sin, lanserte konkurrentene(henholdsvis nVidia og Intel) produkter som knuste de tidligere vinnerne deres både på pris og ytelse pr. krone(igjen henholdsvis, 8800-serien og Core 2-serien).
AMD har jo den kommende prosessorserien sin med fire kjerner som det er mye snakk om at skal kunne hamle opp med Core 2, men de Opteron-modellene som er testet viser at det ikke akkurat er så mye håp med mindre de har holdt noe helt avgjørende hemmelig(en dårlig taktikk rent PR-messig sånn som situasjonen er nå), spesielt ikke siden Intel snart kommer med tredje generasjon i Core 2-serien og så i 2008 lanserer en 45nm-basert prosessorserie med integrert minnekontroller(kun AMD som har hatt det til nå og den økte minnebåndbredden har vært deres eneste trumfkort med Athlon 64-serien etter Core 2 ble lansert) og fire kjerner på alle modeller. nVidia på sin side planlegger allerede 9000-serien sin basert utelukkende på 65nm-merket og med mulighet for multicore-GPUer, så AMD/ATI bør få ræva i gir snart.
 
#27
Da har jeg testet crysis.

ligger på 30-40Fps på HIGH.

og rundt 20 på VERY HIGH...altså MAKS.

tja.... håper att det er bedre optimisert når det kommer ut.

Uansett...grafikken var nydelig.
Og gameplayet helt ålreit.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#28
Testa demoen litt akkurat nå, ~20-30fps med alt unntatt teksturer og figurer på medium (de to unntakene står på high), og det ser temmelig lite imponerende ut, overraskende nok. Dessuten får jeg parafrasere Penny Arcade: Crysis-motoren ser fantastisk ut, gleder meg til noen lager et spill med den. Seriøst, har CryTek glemt å spille det som har kommet ut de siste årene, eller? Videospill har tatt noen sjumilssteg videre fra skrapet som presenteres som en historie her. Introen er forbausende lik den i Metal Gear Solid 3, bortsett fra at der MGS3 brukte introen til å sette stemningen, skape forventninger, spille kul musikk, vise fram hvor barsk Snake var og så videre, får vi her noe romstering som skal forestille musikk, et stemmeskuespill henta rett ut fra "Made for TV"-serier, og et manus som - et kvarter ut i spillet - har fortalt følgende: Jeg skal redde en arkeolog, men ikke egentlig, og en kar er dau, og Korea. Mulig jeg er for godt vant med spill som Half-Life 2, Bioshock, Portal og - faktisk - Gears of War (ineffektiv historiefortelling er i det minste ikke blant det spillets laster), men dette kan kun beskrives med ett ord: Slapt. Men jeg får ikke klage, det kan jo hende at de gjør om hele historien, skriver nytt manus og endrer på hele spillet fram til 15. november. :v:

PS: AI-programmeringa hos CryTek er fremdeles på topp, er det en glede å konstatere. "Shoot him! There!" blir fortsatt fulgt opp av at fienden snur ryggen til og patruljerer i motsatt retning fra der han så deg. Ah. :)
 

CyberK

Finner ikke på noe.
#29
Jeg kan legge til at har man alt på low ( :( ) så ser det faktisk relativt balle ut. Virker ikke som om de har tatt seg bryet med å gjøre den særlig skalerbar. Dessuten har Yeti rett i at fiendens AI ikke ser ut til å ha blitt synderlig bedre siden Far Cry.
 
#30
haha.

Selvfølgelig.

Det ser ikke noe bra ut når du ligger under HIGH. Feks Shaderen gjør sykt masse.

Når jeg kjører det på high ser det ganske ca likt ut som i alle de filmene vi har sett.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#31
Hett tips: Jeg ble ikke overraska over at det ikke så kanon ut når ting sto på medium, hvis noen skulle lure.

Ble dog litt skuffa over at gameplayet var det samme som i Far Cry, bare med powerups og en nisse som gauler "Maximum speed" innimellom.
 

Erketor

My life is a void waiting to be filled with burgs
#32
Samme her, kjørte det på medium med teksturer på high(det ga meg faktisk bedre framerate av en eller annen grunn), men det var ikke så morsomt at det gjorde noe. Det er sikkert litt tøffere når du kan ha alt på maks, men jeg kommer ikke til å kjøpe spillet med det første.
 

Lodin

Der Waaaah
#33
Er det noen som i det hele tatt er det minste overaska over at dette bare er Far Cry all over again? Pen grafikk, men like mye substans som en loff.
Prøvde først å sette det på medium, men da lasta ingen teksturer så modellene var gjennomsiktige bortsett fra øynene til folk. Det var litt creepy, men ikke særlig spillbart så jeg satte alt på høyt og da funka det. Ga forøvrig 10-20 fps så det var heller ikke akkurat spillbart.
Alikevel greide jeg å knerte noen folk som om mulig virka enda dummere enn de i Far Cry. Ikke sa de at rumpa mi var gress heller. Forøvrig virker det rimlig opplagt at vi senere møter dette spillets utgave av trigens og da kan ikke spillet annet enn å bli enda mer minkebajs.
At våpenene er modulære og man kan bruke forskjellige krefter virker forsåvidt spennende, men jeg tror ikke det kan redde det fra middelmådigheten. Takke faen for at dette sansynligvis vil lide samme skjebne som Jericho og Metroid Prime 3 (i Europa) nemlig at folk ignorerer det til fordel for Team Fortress og Halo 3.

Forøvrig får vi bare fortsette å late som dette kommer til å bli årets spill siden det er gøy å se konsollungene rive seg i håret og gjøre på seg over at det er eksklusivt. =D
 
#34
Haha. Hyggelig å lese inntrykkene her. Kompis kjøpte nettopp ny PC fordi han ville klare spill som Crysis på topp. :D
 

CyberK

Finner ikke på noe.
#36
Men alvorlig. At det ikke så kanon ut er jo en ting, men dette så faktisk direkte dårlig ut. Jeg klarer å kjøre alle andre spill som kommer ut nå om dagen og få dem til å se bra ut, men Crysis så faktisk ikke noe bedre ut enn Far Cry en gang gjorde på den forrige PCen min. (Kanskje tilogmed verre.) Jeg synes virkelig at man nesten må kunne forvente at spillet kan skaleres slik at det ser tålbart bra ut også når det kjøres på en maskin som bare oppfyller minstekravene. (Faktisk noe over sådetså.)
 

Novastrum

Feminist-elitist
#37
Jeg synes det ser tålelig bra ut på min i alle fall. Jeg er såpass shallow at jeg synes det er fett å skyte ting så lenge det ser bra ut. Dette har aldri gitt seg ut for å være noe annet enn et shooting gallery-spill, og i så måte synes jeg det er bra. Man kan knekke palmer og planter, herpe så og si alt invendig inventar og skyte spooks med rimelig bra ragdoll. Slo opp shadersene på high, og ser ut til at spillet ligger og vipper på 20-40 FPS. Med median rundt 25.

Jeg synes i alle fall det var gøy å spille, og så lenge det funket for meg så må det vel bety at noe er bra.
 

Erketor

My life is a void waiting to be filled with burgs
#38
Mulig. Selv hadde jeg satt pris på litt mer berserkergang og litt mindre "CS i jungelen"-stil over selve gameplayet. "Spooks" er forresten et rasistisk ord for neger, ikke guling. :p
 

Novastrum

Feminist-elitist
#39
Damn, jeg skrev gooks først, men ville ikke bli rasistifisert. Miss-fire ahoy!
 
#40
Vitsen med og forandre topic er?

Drit i det a, jeg lagde tråden mest med tanke på hvordan man drar grafikken.
Ikke om att...åh det er ikke noe nytt gameplay buhu osv.

(nå sikter jeg til trolig yetipants som forandra overskriften)