CRYSIS

CyberK

Finner ikke på noe.
#41
Sånn på andre gjennomspilling vil jeg si at systemet med "MAXIMUM DITTEN OG DATTEN" faktisk er jævlig kult. Når man begynner å bruke det skikkelig, så endrer spillet seg mye fra den tidligere nevnte "CS i jungelen" til noe stormannsgalt kvasisuperheltaktig. (Omtrent som jeg har hørt Crackdown beskrevet.) Det er utrolig tilfredstillende å snike seg rett innpå en gjeng slemminger v.h.a. stealth og skyte de første skuddene, for så å bruke super-strength for å hoppe opp på et hustak for å få overblikk og kverke noen flere, og deretter super-løpe bort til han duden som skal til å sende opp nødbluss og ta han av dage før han får varslet øvrigheten. Oh yeah.

Men jeg lurer på hvorfor det skal være bestemt av vanskelighetsgraden om fiendene snakker koreansk eller engelsk. I alle spill jeg har spilt hittil synes jeg ikke det har vært noen stor taktisk utfordring at de roper "Drep yankeen!" på tysk istedenfor engelsk, for å si det sånn.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#42
Det siste poenget der tenkte jeg også på, gitt. :p

Sånn ellers, Crackdown later til å være et fint sammenligningsgrunnlag: Det største poenget der var jo nettopp friheten til å finne på radikalt faenskap hele tida, til å gå hvor du ville, gjøre hva du ville og se kul ut mens du gjorde det. Da føles det som en biltur bakover å få servert nesten akkurat det samme, bare i førstepersonssynsvinkel og med mindre frihet. Hmm.

PS: Hazen, var ikke meg som endra trådtittel og sånn, så veit du det. PEACE OUT BRO
 
#43
Helt enig med cyber K.

Åjaha! jeg bare antok det siden du virket en smule skuffet.

I got no beef nigguh.

Love.
 
#45
Vurderte sterkt å oppgradere pcen delvis pga. crysis, men når jeg ser at 8800gtx såvidt er nok for å spille høyeste innstillinger vurderer jeg vente litt lenger... Er vel ikke lenge til det dukker opp en ny serie skjermkort.

Testet forresten demoen på min P4 3.2, 2gb minne og 6800gt, og det gikk faktisk helt spillbart på low, med noen innstillinger på medium. Var ikke akkurat vakkert, men om noen med utdatert oppsett vil teste det er det verdt et forsøk.

Noe jeg likte er at det virker som det er lagt opp til å løse problemer på flere måter. Feks. et sted i demoen sier sjefen din: "I suggest you use the cloak and sneak into the base" eller noe sånt, men det var også lagt opp til at man kunne bruke MAXIMUM HEALTH!!! greia og hoppe opp bak basen for å angripe fra baksiden. Er det noe som irriterer meg i spill er det når man har spesielle moves, styrker etc. som det er lagt opp helt tydelig når man skal bruke, og ellers er de ubrukelige.

AI'en virket ikke så verst, men den var tidvis litt merkelig også. En fyr ser meg fra langt unna når jeg huker ned på en fjelltopp, og man hører han sier noe sånt som "did you see that?" ellerno og stirrer i min retning. Det logiske da ville være å bli liggende helt stille så han snur seg vekk, men han ser mot meg en stund, selv om jeg hopper opp og ned, så snur han seg vekk etter en stund som om hoppingen skulle gjøre meg enda mer skjult. En annen ting var en båt som oppdager meg, så går jeg litt vekk, så kjører båten ut igjen og kommer tilbake og "oppdager" meg på nytt.
 
#46
Jeg tror ikke det er att 8800 GTX/GTS ikke er bra nok.
Heller det att demoen ikke er godt nok optimisert.

Men jeg ville nok byttet ut den Pentium 4 prossesoren mot noe av nyere mote, crysis, ut3 og andre nye pc spill tar nytte av flere kjerner.
Og selv om ram forbruket står på ikke alt for værst når jeg spiller, så var det syk fps forskjell fra 2 til 3gb ram i maskinen min.
Hastigheten og typen ram har sikkert litt og si også.

Det er bare det att jeg med 8800GTS 640 kan spille det helt fint på maks, dog jeg bruker ikke alt for høye oppløsninger.
Mens folk med enda raskere maskin enn min igjen ikke kan spille det i det hele tatt nesten.
Da lukter det lang vei att det er spillet som er problemet og ikke maskinvaren.


Ja og AI`n er totalt schizofren.

Jeg var i kamp med 3 soldater, 1 av de løper etter meg og skyter mens de to andre står 3 meter fra oss og chit chatter på koreansk før de plutselig skriker gebrokken engelsk shoot him! og avfyrer 10skudd ca... og rett etter jeg har drept en av de så er de tilbake i chit chatten selvom jeg står 5meter unna.
 
#47
SITAT(Hazen @ 29.10.07, 16.12) 87197
Men jeg ville nok byttet ut den Pentium 4 prossesoren mot noe av nyere mote, crysis, ut3 og andre nye pc spill tar nytte av flere kjerner.
[/b]
Jepp, men skal jeg bytte cpu må jeg også bytte hovedkort, grafikkort og minne. Tror jeg venter til 9800-kortene kommer. Siden grafikkortet mitt er agp kan jeg ikke først oppgradere cpu/hk/minne for å så ta grafikkortet senere.
 

Lodin

Der Waaaah
#48
Forskjellen er mellom dette og UT3 er vel at Unreal motoren kan kjøres på relativt dårlig hardware. Bioshock og Jericho kan jo kjøres av en hamster i hjul og fortsatt se bra ut.

This was a triumph.
I'm making a note here: HUGE SUCCESS.
It's hard to overstate my satisfaction.
Crytek Science
We do what we must
because we can.
For the good of all of us.
Except the ones who have a PC older than three months.
 
#49
Ja, Crysis er et vakkert slideshow. Selv sitter jeg på en rig som innholder Core2Duo E6600, et 8800GTX skjermkort og 2GB 800Mhz ram, men holder en gjennomsnittlig framerate på 15fps med alle innstillinger satt til Very High, ingen AA og oppløsning på 1024x768. Hvis jeg setter det meste ned på High, så holder frameraten seg stort sett rundt 35, men dropper fort til rundt 25 hvis det er flere fiender i bildet samtidig. Jeg har prøvd med en del småtweaking av både hardware og software, uten at noe har hjulpet i nevneverdig grad. : /

Men bortsett fra at Crytek kanskje har vært litt vel frempå med det grafiske, så synes jeg spillet funker veldig bra på mange andre måter. Jeg har ikke lekt meg så alt for mye med det enda, men superkreftene ser ut til å være en ganske frisk spillmekanikk i fps-sammenheng. Banene ser også ut til å være fornuftig konstruert og er tydeligg bygget for at man skal kunne bruke de spesielle ferdighetene på interessante måter.
 

Erketor

My life is a void waiting to be filled with burgs
#52
SITAT(Lodin @ 29.10.07, 15.20) 87190
Kæm skulle trudd? Kravene til DX10 for å bruke de høyeste settingene var bare piss. Bare man har maskin til det (det har man ikke) kan man fikse og trikse litt så blir det seendes bedre ut.
[/b]
Jante da.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#54
Sånn ellers, tenker jeg har funnet mitt neste grafikkort: nVIDIA GeForce 8800 GT. 256-bits minnebuss, 512MB RAM, men... sjekk ut hastighetene. Det tangerer eller overgår ATis Radeon HD 2900 XT i samtlige tester, et kort som koster tre tusen flis (hos MPX, iallfall). Prisen på GeForce 8800 GT ligger på litt over totusenlappen. Strømforbruk og plasskrav er også langt lavere (HD 2900 XT krever to slots i kassa di og suger en god del juice). En ny skjermkortfavoritt, kanskje? Har lett rundt etter negative sider ved kortet, men jeg finner ingen. Ser ut som om kassa får en ny beboer når vi skriver 2008. :)
 

Erketor

My life is a void waiting to be filled with burgs
#55
Nå kommer straks(som i mot slutten av måneden) en konkurrent fra ATI som er basert på 55nm-teknikk(mot 8800GTs 65) og skal være priset lavere. Vent til du ser en sammenlikning av dem. Ikke at 8800GT på noen måte ser ut til å være et dårlig kort, men man vet jo aldri...
 
#56
Vente vente vente, det er så jævla typiske og få det svaret når man sier man skal kjøpe seg en datadel..

HEY NEWSFLASH, ting blir gammalt 3mnd etter du kjøpte det uansett, og den vente 4mnd for og se om det andre kortet kan skvise frem 3fps mer og koste 200mindre greia kjenner jeg ingen som gidder og bry seg med.

Om det er bra og har en god pris så kjøp det nå, Ati er uansett ett selskap drevet av innavlede pedofile shaolin munker så du burde nok gå for Nvidia.

Jeg har 8800GTS(640) og det er steikende deilige saker som drar alt på maks, og GT kortene skulle jo ligge på ca samme om ikke 2-3% mer juice hører jeg.
 
#57
Crysis har kun banebrytende grafikk om du har den dyreste hardware'n på markedet. Hvis ikke ser det søren ta meg ut som Far Cry.
 

Novastrum

Feminist-elitist
#58
Da har du glemt hvordan Far Cry ser ut. Crysis ser mye bedre ut så lenge hardwaren er ca. et år gammelt. Jeg kjøpte skjermkortet mitt for ca. 1600,- i fjor, og Crysis på medium ser mye bedre ut enn Far Cry på max.
 

oma

Village Drunk
#59
SITAT(Lodin @ 30.10.07, 06.50) 87279 herregud! og folk går amokk over dette spillet? ffs

btw: er ikke "spook" noe afro amerikanere sier om hvite folk? spook som i spøkelse elns?
 
#60
Jeg tror det du mener er "Gook" hvilket er ett rasistisk ord mot personer med Asiatisk opphav.

Gook kan oversettes til "guling" her.