Man trenger faktisk ikke ha spilt et spill for å være sikker på at man liker det dårligere enn et annet. Min stemme gikk til Reservoir Dog, da jeg vet nok om spillet til å kunne vite at det er så godt som alt jeg hater med mediet nå til dags. Og jeg vet det ikke har noen underliggende kvaliteter som man ikke kan overse om man skal bedømme det objektivt. Jeg kommer aldri til å spille det, og selvsagt, det kan være det er spill på listen som er dårligere i mine øyne, men å tenke slik du gjør (da spesifikt for denne kategorien, må vite) er counter-intuitivt. Folk flest på spillegal har såpass mye kunnskap om spill at de fint får til å unngå kalkuner som de som er på den listen. Jeg vil tro et fåtall av oss som har prøvd noen andre spill enn Oblivion, Brain Training og Red Steel av de som er nominert. Så om alle skulle ha stemt de dårligste de hadde prøvd, vil det helt ende opp med at et spill som Oblivion eller Brain Training får prisen da det rett og slett er de flest har prøvd, ergo er sjansen høy for at en god del av disse ikke likte dem. Og det blir helt feil, for uansett hva hver og en måtte mene om Oblivion eller Brain Training, så har de begge fler kvaliteter i lilletåa si enn hva Reservoir Dogs eller Jaws har som helhet. Det vet jeg, selv om jeg ikke har spilt de to sistnevnte.
[/b]