Dårligste spill 2006

Dårligste spill 2006

• Brain Training (DS)

Stemmer: 0 0,0%
  • The Elder Scrolls IV: Oblivion (Windows/X360)

• Gothic 3 (Windows)

• Jaws Unleashed (Multi)

• NRA Gun Club (PS2)

• Over G Fighters (X360)

• RedSteel (Wii)

• Reservoir Dogs (Multi)

• Scarface (Windows)

• Sonic the Hedgehog (X360)

• Superman Returns (X360)

• Wii Play

• Ingen av disse

• Totalt antall stemmer
    0

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Hvilket spill hadde du det desidert minst morsomt med ifjor? Hva skuffet deg? Hva var overvurdert? Slipp løs hatet!

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Jeg får bare si det at dere skal, skal stemme Reservoir Dogs her. Ellers kommer jeg og spiser innvollene deres mens dere fortsatt er i live, og så plukker jeg ut øynene deres og spiser dem. Og så tar jeg meg en kopp kaffe fra en termos jeg har med meg og rusler hjem igjen.

Jeg har ikke prøvd Reservoir Dogs eller noen av de andre, men jeg testet Sonic demoen som ligger på Marketplace. Det må være noe av det dårligeste jeg har prøvd på lenge. Dette får meg bare til å savne gode gamle 2D Sonic, og heldigvis kommer det et på Live Arcade om ikke så altfor lenge. Eller kanskje ikke. Ble vel annonsert på E3 i fjor, men har ikke hørt et kvekk siden det.

Hvis dere skal spille et Sonic 2D-spill vil jeg anbefale å ta en titt på Sonic Rush til Nintendo DS. Det er faktisk ganske underholdende og går tilbake til de gode, gamle Sonic-røttene.

Ellers stemte jeg Brain Training på grunn av at det er ganske så oppskrytt (begrunnelse kan lese her).

Det er ikke snakk om hvilket spill som er mest oppskrytt her, men hvilket som er flat-out dårligst. Oblivion og Brain Training har rett og slett ikke noe å gjøre på en slik liste. Samme hvor irritert en enn måtte være over suksessen dems.

Hva som er det dårligste spillet, begrenser seg uansett til hvilke spill du har spilt i 2006. Av de jeg har spilt, var Brain Training det dårligste. Og for personen som nominerte Oblivion, var det Oblivion. Så enkelt er det. Men jeg vet jo at det finnes dårligere spill der ute, men jeg har bevisst unngått dem fordi de har fått så dårlig kritikk. Dermed har jeg ikke spilt dem, og jeg nominerer/stemmer ikke på spill jeg ikke har spilt.

Egle: Sorry, men jeg tror ikke på det. Ja, det høres ganske arrogant ut, men personen(e) som mener Oblivion er årets dårligste spill er enten irritert over at spillets suksess eller så vil de bare gi uttryk for hvor spesielle de er som hater et spill mange elsker. De må gjerne si det, men jeg tror ikke de mener at spillet er så dårlig som de sier. Der ovehodet ikke perfekt og har sine klare mangler, men ikke så mange at det fortjener en tittel som årets dårligste spil.

Jeg vil også ha en begrunnelse på hvorfor spillene er så dårlig fra de som stemmer.

Over G fighters er etter min mening det dårligtste spillet i år. En styring så ubeskrivlig tungvint og et oppdragsdesign mer frustrende en Top Gun til NES. Jeg starter et oppdrag bli skutt på og har ingen som helst mulighet for å rømme fra missilen. Jeg vil også nevne at spillet ser ut som Ace combat 4, men ligger milevis bak når det gjelder "moro-faktor". Oppdragene er tamme, ingen musikk og man føler at man spiller det samme oppdraget 5 ganger. Spillet prøver å satse på realisme med blackout i stor G, men den funksjonen er bare sinnsykt irriterende.

Ting som gjør Oblivion dårlig?

- Verden som virker automatisk generert frem, med sånn ca. ingen leveldesign, bare trasking gjennom skoger o.l.
- Generisk og kjedelig design.
- Altfor krevende grafikk.
- Dårlig AI.
- Samme stemmeskuespillere på mange forskjellige personer, uten at de høres forskjellige ut.
- Gjevnt over dårlig stemmeskuespill.
- Utdatert og kjedelig kampsystem.
- Rævva animasjoner.
- Vanskelighetsgraden går faktisk nedover jo lengre man kommer, ikke motsatt, som er det mest naturlige.
- Gjevnt over kjedelige oppdrag, det er noen gullkorn gjemt inni der, men lite i forhold.

Houseman

Filmnerden
Medlem av ledelsen
Har heldigvis ikke kastet bort tiden min på noen av disse spillene, men jeg prøvde Superman Returns-demoen i 10 minutter og rakk på den tiden å kjede meg, bli irritert og til slutt sint på utviklerne for å lage møkk og presentere det som et produkt de vil jeg skal kjøpe. En fornærmelse.

Nå får jeg vel en del folk på nakken ettersom jeg stemte Oblivion. Grunnen er ikke verre enn at det er det eneste spillet jeg har spilt på den lista. Men spillet er ikke så dårlig folk skal ha det til. Det er nettopp den motsatte grunnen til at jeg stemte på det, at det er fryktelig overvurdert.
Og jeg vet man skulle stemme på det dårligste spillet i 2006, men det var ikke mitt tilfelle.

SITAT
...Hva var overvurdert?[/b]

Lodin

Der Waaaah
Var ikke det jeg nominerte og jeg har ikke prøvd det, men etter all skiten jeg har hør om nyeste Sonic kan jeg ikke annet enn å stemme på det. Historien får Final Fantasy 7 til å virke som lystig barneTV. Sonic er Jesus, står opp fra de døde, dreper gud og blir kjæreste med ei mennesklig prinsesse.
Kontrollen og kameraet er det verste i noe Sonic i 3D så langt og de som har prøvd et av de vet hvor ille det må være.
Ladetidene er så ille at det må pause og laste inn mer info midt i samtaler mellom to personer. Sonic står å prater med en kar som driver et minigame hvor man skal telle kasser. Mellom hver tredje linje mens han forklarer reglene må det en ladeskjerm til.
Spillet er rett og slett purt søppel og hadde det ikke vært for at kommende Sonic and the Rings ser ganske tøft ut og back to basics hadde jeg gitt opp alt håp for Sonic serien for all framtid.

Sega! :argh:

Halky

Veteran bruker ;)
Kunne dessvere ikke stemme på noen av disse tittlene, siden jeg kun har prøvd Scarface som var listet opp der. Og det spillet likte jeg faktisk ;)

SITAT(Egle @ 10.01.07, 20.41) 46447
Hva som er det dårligste spillet, begrenser seg uansett til hvilke spill du har spilt i 2006. Av de jeg har spilt, var Brain Training det dårligste. Og for personen som nominerte Oblivion, var det Oblivion. Så enkelt er det. Men jeg vet jo at det finnes dårligere spill der ute, men jeg har bevisst unngått dem fordi de har fått så dårlig kritikk. Dermed har jeg ikke spilt dem, og jeg nominerer/stemmer ikke på spill jeg ikke har spilt.
[/b]
Hadde jeg tenkt slik hadde jeg nominert og stemt på Drømmefall.

Man trenger faktisk ikke ha spilt et spill for å være sikker på at man liker det dårligere enn et annet. Min stemme gikk til Reservoir Dog, da jeg vet nok om spillet til å kunne vite at det er så godt som alt jeg hater med mediet nå til dags. Og jeg vet det ikke har noen underliggende kvaliteter som man ikke kan overse om man skal bedømme det objektivt. Jeg kommer aldri til å spille det, og selvsagt, det kan være det er spill på listen som er dårligere i mine øyne, men å tenke slik du gjør (da spesifikt for denne kategorien, må vite) er counter-intuitivt. Folk flest på spillegal har såpass mye kunnskap om spill at de fint får til å unngå kalkuner som de som er på den listen. Jeg vil tro et fåtall av oss som har prøvd noen andre spill enn Oblivion, Brain Training og Red Steel av de som er nominert. Så om alle skulle ha stemt de dårligste de hadde prøvd, vil det helt ende opp med at et spill som Oblivion eller Brain Training får prisen da det rett og slett er de flest har prøvd, ergo er sjansen høy for at en god del av disse ikke likte dem. Og det blir helt feil, for uansett hva hver og en måtte mene om Oblivion eller Brain Training, så har de begge fler kvaliteter i lilletåa si enn hva Reservoir Dogs eller Jaws har som helhet. Det vet jeg, selv om jeg ikke har spilt de to sistnevnte.

Folk som mener at Oblivion er 2006 sitt dårligste spill syns jeg tar i veldig mye. Litt oppskrytt er det vel, men ut av de spillene jeg har prøvd i 2006, som er ganske mange, er Oblivion et at de spillene jeg har hatt det mest morsomt med. Jeg finner det egentlig ganske sinnsykt at folk kan mene at oblivion er fjorårets mest rævva spill når man har flere hundre titler som suger jødekuk i forhold. Men jeg forstår godt at spillet kan ha vært den største skuffelsen.

Reservoir Dogs er dårligere enn Oblivion, klart. Men utenom det er Oblivion det dårligste spillet jeg har spilt i år.

Lodin

Der Waaaah
SITAT(Halky @ 10.01.07, 22.44) 46480
Kunne dessvere ikke stemme på noen av disse tittlene, siden jeg kun har prøvd Scarface som var listet opp der. Og det spillet likte jeg faktisk ;)
[/b]
Men hva hvis kontrollen var helt mongo a? Det er den nemlig på PC siden den ikke kan stilles inn og det som er standard er helt ubrukelig. Ga opp etter fem minutter siden spillet i praksis krevde to hender på keyboardet og en på musa til enhver tid.

Jeg behøvde bare en hånd på keyboardet og en hånd på musa til enhver tid:D Og jeg kom langt, helt til jeg ikke orket mer pågrunn av at det endte med at jeg kjedet meg...

Ingen må stemme på Reservoir Dogs, det er drit kult spill. Stem heller på Over-G

Hvorfor? :p

Ingen av disse, forresten. Pga. lite penger og få sjangre jeg liker, så har jeg egentlig ikke spilt noen dårlige spill sist år, utenom.. Perfect Dark Zero hos en kompis, men det kom jo i 2005 da.

SITAT(Morbo @ 10.01.07, 23.22) 46491
Man trenger faktisk ikke ha spilt et spill for å være sikker på at man liker det dårligere enn et annet. Min stemme gikk til Reservoir Dog, da jeg vet nok om spillet til å kunne vite at det er så godt som alt jeg hater med mediet nå til dags. Og jeg vet det ikke har noen underliggende kvaliteter som man ikke kan overse om man skal bedømme det objektivt. Jeg kommer aldri til å spille det, og selvsagt, det kan være det er spill på listen som er dårligere i mine øyne, men å tenke slik du gjør (da spesifikt for denne kategorien, må vite) er counter-intuitivt. Folk flest på spillegal har såpass mye kunnskap om spill at de fint får til å unngå kalkuner som de som er på den listen. Jeg vil tro et fåtall av oss som har prøvd noen andre spill enn Oblivion, Brain Training og Red Steel av de som er nominert. Så om alle skulle ha stemt de dårligste de hadde prøvd, vil det helt ende opp med at et spill som Oblivion eller Brain Training får prisen da det rett og slett er de flest har prøvd, ergo er sjansen høy for at en god del av disse ikke likte dem. Og det blir helt feil, for uansett hva hver og en måtte mene om Oblivion eller Brain Training, så har de begge fler kvaliteter i lilletåa si enn hva Reservoir Dogs eller Jaws har som helhet. Det vet jeg, selv om jeg ikke har spilt de to sistnevnte.
[/b]
Jeg er kort sagt helt uenig. Å bedømme noe utfra andres synspunkter og dine intuisjoner basert på bilder, trailere og generell informasjon om spillet uten å ha opplevd det selv, blir for meg helt feil. Grunnene for det er jo selvsagt at man kan ikke stole blindt på hva folk sier om noe så subjektivt som spill. Selvsagt, hvis du vet om folk som har stort sett de samme smakene som deg når det gjelder spill, kan man få en veldig god intuisjon på hva du ville like og hva du ikke vil like, men du vet det aldri helt sikkert. Slik jeg tenker vil selvsagt bli unøyaktig i en dårligste spill-kåring, men på den annen side vil det samme gjelde med alle dere andre som bare stemmer basert på hva andre har sagt. Og da er det plutselig ikke dine meninger lenger. Og det er jo tross alt dette vi er ute etter på et spillforum.

Med andre ord er slike kåringer grunnleggende ubrukelig og unøyaktige, og skal ikke tas seriøst, men det er likevel artig å se hvilke spill andre har likt best, og ikke minst kan man bli påminnet om spill man ikke har spilt.