DagV's Snes/Nes Stream

#1
Hei
jeg har startet en ukentlig stream der jeg spiller igjennom et par nostalgiske klassikere til Nes og Snes. (muligens også Ps1/ps2 dersom jeg får til det etterhvert)

kanalen er
http://no.twitch.tv/dagv01

og tidspunktet blir hver fredag kl 22.30
formatet er litt work in progress for øyeblikket , men jeg har lyst til å spille igjennom hele spill fra start til mål og tar gjerne imot forslag ( utenom Battletoads ) Rekker jeg så spiller jeg gjerne igjennom et spill til Super Nintendo og et spill til vanlig Nintendo hver fredag
Jeg streamer alltid +/- to timer

Nå til fredag skal jeg spille igjennom hele Super Mario All-Stars ikke helt ulikt Super Mario Bros stafetten som jeg ser har blitt forsøkt her hehe. Utfordringen blir selvfølgelig Lost Levels spillet som jeg virkelig må legge ned litt trening i.

jeg har streamet stort sett hver uke siden slutten av juni og håper jeg har kommet meg litt vedrørende tekniske utfordringer og kommentering. under er spillene jeg har streamet til nå

fredag 29.06
Mike Tysons Punch Out (Nes) , Bionic Commando (Nes) del 1

fredag 06.07
Little Nemo the dream master (Nes) , Little Samson (Nes) del 1 , del 2

fredag 13.07
Aladdin (Snes) , Ducktales (Nes), Chip n Dale rescue rangers (Nes) del 1 , del 2 , del 3

fredag 20.07
Micky Mania (Snes) , Uforia (Nes) del 1 , del 2 , del 3

fredag 27.07
Megaman X (Snes) , Megaman 1 (Nes) del 1 , del 2 , del 3

fredag 03.08
Super Street Fighter II (Snes) , Double Dragon (Nes) del 1

fredag 16.08
Super Mario All-Stars (Snes) , Rescue the Embassy Mission (Nes) del 1

fredag 24.08
Metroid (Nes) , Clayfighter (Snes) del 1

fredag 31.08
Magical Quest starring Mickey Mouse (Snes) , Teenage Mutant Ninja Turtles (Nes) del 1

fredag 07.09
Megaman 2 (Nes) , Megaman 3 (Nes) del 1

fredag 14.09
Mr.Gimmick (Nes), The Great Circus Mystery Starring Mickey & Minnie" (Snes) del 1

fredag 21.09
Megaman & Bass (Snes) del1 , del 2

fredag 28.09
Flintstones - The Rescue of Dino & Hoppy (Nes) , Flintstones - The treasure of Sierra Madrock (Snes) del 1

fredag 04.10
Earthworm Jim (Snes) , Journey to Silius (Nes) del 1

fredag 12.10
Chip n' Dale Rescue Rangers 2 (Nes) , Double Dragon 2 - the Revenge (Nes) del 1

fredag 19.10
Legend of the Mystical Ninja (Snes) , Kid Niki the Radical Ninja (Nes) del 1

fredag 30.11
Kirby's Adventure (Nes) del 1
 
#3
hehe little Nemo er et barnespill som sender litt av hvert av signaler :D
går ann å sjekke den i reprise her hvis du vil. Fettern min eide spillet når jeg var liten og hvordan vi klarte å runde spillet på den tiden forstår jeg ikke ass , det er et ganske så brutalt platform spill.
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
#4
Nemo! Jeg husker jeg sleit med gjennom det spillet med en kompis da jeg var liten (og Eisenhower var president). Det krevde et utall forsøk over noen måneder før vi knakk det, for en del av brettene var store labyrinter og om jeg ikke husker feil har man en timer å forholde seg til à la Mario? Å være alle de forskjellige dyra eier og atmosfæren veier opp for spillets shortcomings og til tider direkte frustrerende vanskelighetsgrad.
 
#5
Damn jeg har blemmer i hendene av å øve på Lost Levels !!!!
skulle jeg mot formodning komme i mål før tiden så skal jeg slenge med et skikkelig random Nes spill
 
#8
Jeg så litt av Mega Man-episoden din tidligere i dag, og må si det er både interessant og moro å se og høre på deg. Tok faktisk en tidlig tur hjem fra en kamerat i kveld for å få med meg dette live. Alltid moro å se folk slite seg gjennom Lost Levels. :D

Edit: Da har jeg sett igjennom det meste du har laget. Veldig godt jobba, jeg storkoser meg. Jeg skjønner du liker Sunsoft-spill, og ser du har reflekser ut av en annen verden.Hvorfor ikke prøve deg på Mr. Gimmick? Hvis du ikke kjenner til det, så foreslår jeg at du tar en kikk på denne:

.

Jeg har prøvd å runde det med god ending i to år nå uten hell. Ånkli jævel av et spill med tanke på vanskelighetsgrad. : / Hvis du gjør et forsøk, sørg for å laste ned den japanske versjonen for optimal lydkvalitet. :)
 
#9
takk takk ! Ja jeg liker absolutt Sunsoft spill og eide Batman Return of the Joker og fettern min eide Journey to Silius(som jeg arvet) når jeg var liten. Jeg skal spille igjennom begge de i løpet av høsten. Men det er faktisk 3stk som har foreslått at jeg må prøve Mr.Gimmick bare denne uka så kan være jeg setter igang og øver på det , må si at det virker som det spillet fort blir ekstremt vanskelig haha

Dere får nok se at jeg suger ganske hardt i noen spill fremmover også haha , jeg er mest opptatt av å ha en litt tilbakelent stream der man kan kose seg med spill som enten preget Nes og Snes tiden eller som noen har et nostalgisk forhold til fordi de eide det etc etc. Jeg lar jo ikke sjangsen gå fra meg dersom jeg spiller et spill jeg er rimelig dreven i heller hehe.

nå til fredag 24.08
skal jeg spille Metroid (Nes) og dersom jeg kommer i mål på under 1time og 30 min så skal jeg kline til med det værste fightingspillet jeg vet om CLAYFIGHTER !!!!!!!!!!!!!!!! :D
 
#10
Batman: Return of the Joker og Journey to Silius er absolutt ikke dumme alternativer, nei. En kamerat av meg hadde Batman: RJ da vi var mindre, så det er vel faktisk det eneste Sunsoft-spillet jeg spilte "back in the day". Personlig foretrekker jeg det over Sunsofts første Batman-spill, men forstår at jeg er i en minoritet der. Mulig det er nostalgien som gjør det. Men en ting er sikkert: Det spillet har, som alle andre Sunsoft-spill, helt uforglemmelig musikk. Eneste gang jeg kan huske at min far kommenterte et av spillene jeg spilte i stua, var når jeg spilte Batman: RJ. Jeg husker han påpekte hvor kul musikken på første bane var. :D

Men til tross for mangel på nostalgi, er nok mitt favoritt Sunsoft-spill i dag Mr. Gimmick. Selv om jeg aldri har klart å komme gjennom det, så kan jeg ikke annet enn å beundre hvor teknisk imponerende det er, og hvor mye variasjon og nyanse det er i spillmekanikken. Spillet er ikke urettferdig, det er bare jævlig vanskelig. Og jeg vil også påstå at det representerer selve kronjuvelen av NES soundtracks.
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
#12
Fikk ikke med meg noe men hører rykter om en shoutout til Spillegal så et par brofist for det og en high-five er på vei i posten!
 
#13
hey takk takk
det er fullt mulig å få med seg streamen i reprise !! Jeg nevnte vel spillegal som et sted der man kunne tipse om hvilke spill man ville se på streamen min , samtidig som jeg nevnte den stream helgen dere skal ha i september 21-23

klarer ikke å gjennskape alle temaene jeg var innom i hodet mitt akkurat nå , jeg har vel aldri vært så nær å få game over som jeg var i går og lagret spillet hadde jeg jo slettes ikke gjort så pulsen var litt høy.

neste fredag 31.08 blir det
Magical Quest Starring Mickey Mouse (Snes) + Teenage Mutant Ninja Turtles (Nes)
 
#14
Hiver inn noen flere forslag til spill du kan ta en kikk på. Sannsyneligvis er du godt kjent med de fleste av dem fra før av.

SNES
Donkey Kong Country (1, 2 eller 3, selv foretrekker jeg det første)
Super Ghouls'n Ghosts
Goof Troop
The Lion King
Hagane

NES
Clash at Demonhead
Kabuki - Quantum Fighter
Flintstones - The Rescue of Dino & Hoppy
Rockin' Cats

For det meste er dette spill jeg spilte da jeg var mindre, men som jeg egentlig ikke har tatt i på flere år. Dessverre har jeg selv blitt alt for utålmodig til å sette meg inn i dem igjen i dag, men jeg ser gjerne på at andre gjør et forsøk. :)
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#15
#16
hm de fleste av spillene på den lista der burde være godt mulig å komme igjennom. Jeg husker med skrekk og gru at jeg aldri kom igjennom the Lion King værken på emulator eller back in the day når jeg lånte det på videobutikken. :(
Donkey Kong Country er et veldig bra spill som jeg kom igjennom engang , men jeg brukte riktignok veldig mye tid.

The Rescue of Dino & Hoppy har jeg faktisk spillt en hel del pga av at naboen min hadde det på barneskolen.
Jeg tenkte jeg kanskje skulle ta en Flintstones kveld med "Tresure of Sierra Madrock" og "Recue of Dino & Hoppy"


jeg hadde litt tid til å prøve de fleste forslagene som er kommet i kveld , jeg er i ganske god rute til å runde Mr.Gimmick med den gode endinga. Så jeg fyrte opp snes emulatoren og HAGANE !!!!!!!!!

Det her er det Mr.Gimmick syntes om vanskelighetsgraden på Hagane. Herregud for et monster av et spill !!!!!!!!!!! Jeg vet ikke helt hva jeg skal si annet en at det var et frustrerende spill som er ute etter deg fra du trykker start , jeg må virkelig øve på det spillet skal jeg i det hele tatt komme forbi de første brettene :D

imens skal jeg ta noen litt lettere spill , første uka i september så skal jeg forsøke å løpe igjennom Megaman 2 og 3 så fort jeg bare klarer. andre uka i september så skal jeg forsøke å få den gode endinga på mr.gimmick ..og har ikke helt bestemt meg for hvilke snes spill jeg skal prøve enda.
 
#18
Da har du min totale respekt Buggz haha , det spillet er også rimelig nådeløst.
jeg tror aldri jeg har kommet lenger en hula der hele verden faller ned fra taket , samtidig som det er flaggermus som forsøker å spise deg levende :(
 

Shinra85

Spillegals effort emo
#19
Fyren er fra Drammen, hele oppveksta hans har bestått av tak som faller sammen og flaggermus som skulle spise han levende