Dare to be digital, now in Scandiland.

Libresse

Sharing is caring, Fisting is assisting
#1
Dare to be Digital, nå også i Skandinavia

Ikke akkuratt spill-nytt, men sikkert av interesse for noen studentspirer på forumet.

Dare to be Digital er en ti-ukers spillutviklings konkurranse, som avsluttes med masse fester og muligheten til å presentere kreasjonen til publikum.

Jeg og SHDR deltok for to år siden; det var ti helvetes-uker, der man får møte massevis av folk fra industrien, bli truet med juling fra Lead Designere og drikke gratis på Rockstar sin regning. Til tross for at det var veldig mye stress så var erfaring - som bare mastercard kan si det - priceless. Så det anbefalles på det høyeste! Og det kan hende at vi tar turen opp i sommer og snakker med noen av deltagerene, så kan dere få se og ta på oss.

Che-che-check it out.
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
#2
Da hijacker jeg denne tråden for å peke på et annet arrangement som virker litt stilig:

Fredag 16.april braker det løs med JoinGame workshop VIII på BI i Kristiansand der vi blant annet skal ha lessons learned av Battlefield Bad Company 2 fra Dice og Machinarium fra Amanita Design. Workshopen vil ha to hovedtema: 1) Spillprosjekter i tidlig fase og 2) Spillprosjekter i etterpåklokskapens lys. Som vanlig er adgang til workshopen gratis.


Jeg har ingen idé om å bli spillutvikler, men er veldig interessert i hvordan ting fungerer, så vurderer ganske seriøst å dra ned for å delta på dette, det er tom. gratis! Sjekk ut hjemmesiden.
 

Jante

privileged CIS shitlord
#3
Kunne godt ha tenkt meg å bli med på dette, men både de tekniske og kunstneriske ferdighetene mine er veldig begrensede. Om noe så er det research, spilldesign og skriving jeg eventuelt hadde peilet meg inn på, men i små teams tenker jeg at det helst lønner seg å kunne programmere og/eller tegne/animere/3D i tillegg.
 

SHDR

Gullmedlem
#4
Jakub Dvorsky fra Amanita Design er the shit, hvis han viser dere foredraget han holdt på Casual Connect har dere noe å se frem til.

Jante: Lønner seg å være en sveitsisk foldekniv i små teams, ja. Heldigvis er særlig 3d-modellering innmari enkelt å plukke opp så lenge du har litt kapasitet for abstrakt tenking, mens programmering er noe du vokser inn i med noen års erfaring og praksis. Går ikke an å ta noen snarveier der, gitt.
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
#5
Jeg har bestemt meg for å dra ned, her er det ingenting å tape! Situasjonen min er rimeig lik Jantes, så tror dette vil være jævlig bra å få med seg. Flere av oss burde vurdere dette mens det fortsatt er plasser (ingen idé om hvor mange).
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
#6
Ok, jeg må nesten joine dette. Teame opp for turen ned?

EDIT: Kan hvem som helst melde seg på? De spør etter institusjon..
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
#9
Reviver denne tråden ettersom det er nå snart. Buggz og jeg skal fortsatt reise, er det fler som skulle/ville være med? Tar overraskende lang tid å komme seg til Kristiansand, så må nok reises semi-tidlig. Blir bra, de utsatte bl.a. påmeldingsfristen grunnet stor pågang.
 
#10
Det høres faktisk jævlig fett ut, må sjekke det ut litt siden det har gått meg hus forbi.
 
#11
Dette hadde jeg faktisk helt glemt vekk. Må nesten ta turen selv siden jeg kun bor en 10 minutts busstur fra BI i Kristiansand.

Og så apropos til alle SG-ere som tar turen ned. First round's on me, boys.
 
#14
Jeg fikk akkurat en mail angående Workshopen på BI i Kristiansand i morgen, og det ser ut til at det forbaska vulkanutbruddet på Island kan forårsake at noen av foredragsholderene ikke møter opp. :argh:
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
#15
Men det blir fortsatt konferanse, så vi kjører inatt nedover med Buggz som sjåfør og Justin rocker shotgun, i baksetet Eivind med revolver med Nicholas med en tolver han beholder.
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
#17
Trenger faktisk en sånn selv!

Vi sitter i bil på vei nedover,en halvtime for sent ute men i god stil!Buggz la seg relativt tidlig,Nicholas sovnet på sofaen,jeg fikk meg en times søvn og Eivind den slasken dro hjem for å hente noe greier og dukket aldri opp igjen! Han bør ha en hellagood reason for at vi ikke skal peke og le.
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
#19
Da sitter vi her, to bedrifter har presentert seg selv og sine ideologier, idéer, fremgangsmåter, metodikker, etc. Dude #1 var en firebarnsfar fra det lokale bibelbeltet med kemboprosjekt (mer senere), dude #2 var en fyr som antageligvis trakk pusten én gang..

Der var vi i gang igjen.
 
#20
Var stein, sovna. Våkna rundt klokken 7.

Feels good man.