Dark Messiah of Might and Magic

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#21
Skal vi se. Jeg kjøpte greiene over Steam for en stund siden, og klokka tolv i dag fikk jeg endelig låst opp spillet. Det begynte bra; første brett var blitt en del polert i forhold til demoen, og det virka som om hele spillet gikk mye glattere. Da jeg var ferdig med første brett ble et filmklipp spilt av, og etter noen sekunder gikk PC-en min i hardlock. Det var ikke fullt så trivelig.

Tar et nytt forsøk nå, håper det bare var en engangsforeteelse. :(
 
#22
Jeg har et lite inntrykk av at det kun er Steam-saken som er full av bugs og annen dritt. Både sjefen og en kollega har vært pirater, og de har ingen problemer.

Jeg kommer nok til å nedlaste spillet selv, for å se om det kjører greit på maskinen min, før jeg stikker av med en Collector's Edition.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#23
Prøvde på nytt, kræsj da jeg var så vågal at jeg lasta inn saven min. >_<
 
#24
Uff, I feel with ya brother. :(
Exepert advise: Kjøp deg Company of Heroes ;)
Så glemmer du all elendigheten fra Dark Messiah.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#25
Ja. Det er sannsynlig at jeg vil synes at et strategispill satt i andre verdenskrig byr på den samme opplevelsen som et fantasy-FPS med orker og magi.

Skulle kjøpt Selskap av Helter, men... urk, andre verdenskrig. >_<
 

Lodin

Der Waaaah
#26
Kjøp heller WH40k: Dark Crusade. Fra samme folk og omtrent samme gameplay bare med helter som er enda slemmere enn nazier. Orker er det og, bare at det er romorker. Ikke trenger man de to forrige innslaga i serien heller for å spelle single player kampanjen (som rocker shit). Billigere enn CoH og. :p
 
#27
Jeg er godt inne i chapter 5 nå, og jeg har ikke hatt ett eneste problem eller en eneste bugg, utenom det at strømmen gikk nå for en 20 minutter siden, men jeg tror ikke det er DMs feil.
Jeg kjøpte meg Collectors Edition retail og er veldig fornøyd med spillet og skal nå forlate dere for å spille "litt" mer ;)
 
#28
Kjøpte spillet gjennom steam og har ikke hatt store problemer hittil. Spillet har stoppet opp i noen sekunder ett par ganger, men ingenting verre enn som så. Liker for øvrig det jeg har spilt veldig godt. Gameplaymessig virker det rett og slett som Half-Life satt til Might and Magic-universet, med noen triks satt inn for å forme tempoet du spiller i. Demoen gir ett riktig inntrykk for å si det slik.
 
#29
SITAT(Lodin @ 27.10.06, 22.42) 30827
Billigere enn CoH og. :p
[/b]
Hmmm...
Du får jo med Warhammer 40k: Dawn of War når du kjøper CoH. Og jeg betalte 400 kr for det på elkjøp.

Yetipants: Jeg mente bare at du skal kjøpe deg et bra spill istedenfor. :p
Kjøp Gotic 3, hvis du vil ha magi og orker etc, etc...
 

Lodin

Der Waaaah
#31
Trur han allerede har det. Og Gothic 3 har vel omtrent like mange bugs som DMoMaM, bare at istedefor at det kræsjer så blir man ustanselig stanga til døde av villsvin og kan plukke opp absolutt alt som ligger på bakken i kilometers omkrets.

/\Se der ja!/\
 

Lodin

Der Waaaah
#33
:$

Tja, det er vel noen av oss som kanskje har vært borti det der...

På den annen side kjøper ihvertfall jeg alle de spilla jeg evt. måtte finne på å snuske ned. All annen diskusjon kan du ta opp med lovlig trykte og nedlasta kopier av Oblivion, Shadow of the Colossus, WH4oK Dark Crusade, Brigade E5 og Uplink

EDIT: Om noen velger å laste ned et spill er ikke det vårt problem så lenge de holder det for seg selv og ikke leker deilig med det.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#34
ARGH. I går gav Arkane ut en patch til Dark Messiah over Steam, som tok meg tre timer å laste ned (delvis fordi hele verden pluss Mars og Venus skulle ha den samtidig, tenker jeg), som jeg håpet ville fikse problemene. Resultat: Spillet fryser når jeg laster inn en save, og hvis jeg begynner på nytt får jeg lagghælvete frem til jeg skal åpne den første døra i spillet (noe som er etter cirka tjue sekunder) - da fryser det.

Ikke vet jeg hvordan det går an å lære opp dovendyr til å programmere spill, men jeg trur jaggu Arkane har klart det, gitt.
 
#35
Da var jeg ferdig med dette spillet, som etter min mening var ganske bra og fortjener god kritikk, men det er mitt synspunkt.
Jeg har vert så heldig med spillet at det har så og si kjørt smertefritt heile tiden hos meg, utenom 2 små bugs.
Det ene var ganske forvoldet av meg selv, som gikk ut på at jeg hoppet fra en skrent og satte meg fast i en sprekk mellom en stein og et tre, men heldigvis er DM flink med autosaven så det var bare 1 minutt siden sist save.
Og det andre som faktisk var bittelitt irriterende av og til, var det av adrenaline gauge din bare sank plutselig uten grunn, en sjelden gang men det kan ha vert viktig.

Men uansett så er mitt intrykk av spillet bra, og det blir nok en replay på hard når jeg er ferdig med Gothic 3.
 

Novastrum

Feminist-elitist
#36
Fikk spillet i går, DVD-versjonen. Det har krasja 3 ganger og bruker urjævlig lang tid på å loade. Men tiden jeg faktisk fikk spilt var helt sinnsykt gøy. Grafikken er nydelig og alt går som regel smuud. Alle situasjonene som kan oppstå er kjøpsargument nr. 1 i mine øyne. For eksempel: en situasjon jeg husker godt

(foregår på et loft); tre vakter står og prater om etter eller annet jall, jeg dryler en tønne mot dem, to av dem faller gjennom gulvet som knuser og en av dem knekker nakken på et eller annet møbel. Den tredje går mot meg og jeg slår til ham med sverdet mitt, han tråkker på en eller annen måte igjennom gølvet når jeg slår ham og han faller mellom en sprekk og henger fast, dinglende på en måte slik at han får flammer fra peisen på seg og tar fyr imens han skriker og bærer seg. (stakkar :( )

Needless to say, jeg liker effektene og randomnessen av alt meget godt. Håper bare jeg slipper alt for mye mer crashing... En annen bug jeg opplevde var at teksturene plutselig var borte fra fiendene. Det vil da si at jeg sloss mot usynlige fiender - det eneste jeg kunne se var sverdene deres. Bugs'a ødelegger masse. Håper UBIsoft skjønner det. Virkelig. De taper kunder i fleng.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#37
Spillet mitt (Steam-versjon) henger konsekvent under lasting av andre brett. Hver dag starter jeg Steam med håp om at de har lansert en patch, men det har vært fånyttes så langt. Resultatet er at jeg ikke får spilt spillet jeg har betalt for, og for å komme til dette punktet har jeg måttet fikle ganske mye. Håper inderlig spillet er verdt irritasjonen.
 

Novastrum

Feminist-elitist
#38
Jeg fiksa problemene mine idag,det eneste jeg trengte å gjøre var å endre texture size til Medium. Loading gikk tre ganger så fort, ikke noe "stuttering" og alt går smooth.

Hvis ikke det funker for deg yeti, så kan du teste ut denne:
SITAT
Ok I have the game and experienced long load times and a lot of stuttering. After using the following command they stopped altogether!

Ok first (in game) go to options>keyboard>advanced and turn on the developer console. Now either in game or on the main menu hit the console key(¬ or ~). Now type mat_picmip 1 and you should find all stutter and loading problems for the single player to be fixed! If that does not work try mat_picmip 2. I tried the fix myself and found that load times and stutter problems to be fixed totally.[/b]
Flere tips her. http://forums.ubi.com/eve/forums/a/tpc/f/8...43/m/8701050694

Et tips som går ut på samme feil du opplever er å deaktivere DEP (eller noe) for Might & Magic-applikasjonen. Visstnok skal det funke.

Men jeg vil anbefale å teste alle mulige videoinnstillinger først. Problemet mitt var at spillet brukte rundt 700 meg ram + 1 gig virtuelt minne. :angel: Spillet bruker noe sånt som 300 meg mindre minne med medium teksturer. (!)
Jeg aner ikke hvordan det går ann, men de har nok gjort en feil på en eller annen måte. For det er garantert den største grunnen til at spillet feiler. Spillet krasjer hele minnet.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#39
Altså, jeg kjøpte ikke dette 512MB-skjermkortet fordi jeg ville kjøre spill med teksturstørrelse medium. Hører dere, Arkane? :argh:

Men takk for tipset, jeg tester. Slo på DEP (eller noe)-unntak for spillet akkurat, jeg kunne like gjerne ha veivet en røyskatt foran PC-en for å blidgjøre spillgudene, lot det til.