[Multi] Dark Souls [PC, PS3, 360, PS4, Xbone, Switch, Nokia 3310]

Har brukt kvelden på jolly cooperation og lekt julenisse. Hver gang jeg hjalp noen eller fikk hjelp ga jeg de en julegave. Invaderte noen og ga de gaver også. Flere som var skeptiske, men etter å ha plukket opp godsaker så var alle i godt humør. Eller kanskje ikke de som fikk bæsj og ble drept av meg da. Ho ho ho, skal fortsette å spre juleglede nå!
 
Da har jeg endelig fått bestilt Limited Edition av dette spillet! Var faktisk et vanskelig valg om jeg skulle skaffe det eller ikke, grunnet av at det blir nevnt at den er vanskeligere enn forgjengeren, men morsomt blir det å få spilt uansett.
 

Tomas

Frå Oslo ellår någe.
Jeg er nyskjerrig på åssen jeg hadde takla ornstein og smough uten fantomer. Jeg perma-gikk-glipp-av alle npc'er utenom solaire, så tom det hadde ikke vært særlig hjelp.
 

Shinra85

Spillegals effort emo
Fredrik skrev:
Noen som forresten vet hvordan jeg kan komme forbi den røde dragen ved den brua? Har ikke noen bue, så sliter litt her.
Har du drept den gule moskusen ennå? Han gir deg to gullklover som man kan kombinere med rubiner og smelte om til støvler. De gjør deg lydløs sånn at du kan snike deg forbi
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Eller så bare løper man.

EDIT: Ang. oneshotting, dragen detter fortsatt gjennom brua men dør ikke lenger og kommer tilbake etter hvert.
 
Noen som forresten vet om spillet faktisk blir vanskeligere om man dør flere ganger? Dødde for eksempel fem ganger før jeg tok Bell Gargoyles (de flygende greiene på taket), og nå har jeg slitt litt med den ulven og dødd, vel, ca 10 ganger. Er det noen andre bosser jeg egentlig ta før Great Gray Wolf Sif?
 

Tomas

Frå Oslo ellår någe.
Mulig du opplever et tap av tålmodighet og motivasjon. Det skjedde flere ganger at jeg kunne ta en boss på første forsøk hvis det var noe av det første jeg gjorde når jeg fyrte opp spillen, men etter det hadde jeg bare lyst å chille og hadde ikke helt futten til å virkelig gå inn for å gjøre mitt beste.

Eneste du taper i stats er evt. opparbeida humanity som gir en aldri så minimal pitteliten forsvarsbonus. Tror du får mer av å +1'e rustningen enn du gjør av 10 humanity.
 
Mulig du opplever et tap av tålmodighet og motivasjon. Det skjedde flere ganger at jeg kunne ta en boss på første forsøk hvis det var noe av det første jeg gjorde når jeg fyrte opp spillen, men etter det hadde jeg bare lyst å chille og hadde ikke helt futten til å virkelig gå inn for å gjøre mitt beste.

Eneste du taper i stats er evt. opparbeida humanity som gir en aldri så minimal pitteliten forsvarsbonus. Tror du får mer av å +1'e rustningen enn du gjør av 10 humanity.
Godt å høre! Takk for svar :) Kan hende jeg får prøve meg på en annen boss, og samtidig oppgradere dexterity.
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Det var i Demon's Souls verdenen kunne bli mørkere og vanskeligere ved å dø (i human form). Humanity kan i likhet med sjeler plukkes opp igjen ved å finne liket ditt, bortsett fra det (og en reset av området) skjer ingenting når du dør.
 

Tomas

Frå Oslo ellår någe.
Flott artikkel ja. Etterlyser mer sånt i spillskriving generelt.
Han skriver mye bra om verdenen som jeg føler mange overser når de skriver om DS. Ikke at den er så helt utrolig bra skrevet og unik og alt det jazzet, men måten den støtter spillet på beste mulig måte, uten å distrahere eller kreve noe av oppmerksomheten din.

Opplevelsen av at du ikke er velkommen der er også en viktig en når det gjelder å gi verdenen (og spillet generelt) en livaktig og genuin følelse. Selv om den selvfølgelig er 'designet' av noen som har en mening om på hvilken måte du skal takle den, så får du en følelse av at her er det ikke meninga du skal være, alt jobber mot deg, og du har bare deg selv å takke for hvert eneste lille framskritt du oppnår.
 

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
Det jeg liker med hele greia er at han nevner at hele verdenen har noe å si. I hvor mange andre spill går du rundt og ødelegger bord og stoler for å sørge for at du har fritt bevegelsrom der inne i tilfelle det kommer en hard fiende. ingenting er kjipere enn å sperre seg fast i et bord med hævver av fiender rundt deg.