[Multi] Dark Souls [PC, PS3, 360, PS4, Xbone, Switch, Nokia 3310]

Reposter meg fra Demon's Soul's.
Skal prøve igjen i kveld og det går sikkert lettere nå som jeg er klar.

Uansett fikk jeg turbanen i går og det er en av de mest nervepirrende spillopplevelsene jeg har hatt på lenge. Ville bare teste det så jeg slang ut den blå steinen i 3-2. Jeg hadde misforstått hva som skjer der, men i praksis spawna jeg inne i bossrommet, fikk kappa til kongeduden surra rundt hodet og beskjed om at jeg hadde innvadert verdenen til en kis. Woota stille inni meg når jeg innså at "No player, you are the boss".
Så stilte jeg meg på sida av inngangen med fingeren klar på en shield spell og hjertet i halsen. Tok sikkert ti minutter før jeg endelig hørte noen romstere og slåss med mindflayerene. Heldigvis ble vedkommende truffet flere ganger av dem noe som er nubbete og lovet godt for meg.
Så raser det inn ei kjerring i rustninga til Yurt utstyrt med tryllestav og korde. Jeg får inn en nydelig backstab og går løs på dama mens hu begynner å rygge og slenge firespray. Bare så synd det er griseenkelt å dodge. Hu hadde aldri noen sjangse så nå har jeg kroppen min tilbake og en finfin gul turban i ryggsekken. :D
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
Gjør det.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Med Dark Souls Connectivity Fix kan du lettere spille sammen med kompiser. Dette fordi matchmaking-tjenesten da går gjennom vennelista di først, sjekker om noen der prøver å koble til andre, og så slenger dere sammen hvis begge kjører DSCfix. Så, ja. Moro.
 
Spilte på ps3 og var egentlig aldri borti folk som syntes noe som helst om å drikke estus. Sist gang jeg prøvde pvp på ps3 løp alle rundt med parry dagger og en gigantisk slegge, min favorittbuild by the way, så hele greia blir til en klein staredown hvor ingen tørr å gjøre noe.

Kanskje det var fordi lol ps3, og hvem faen sender meldinger til hverandre eller sosialiserer der, men jeg cheesa motherfuckers dagen lang og fikk aldri no melding
 

Tomas

Frå Oslo ellår någe.
Ja, i starten var det mye mer rotete og kaotisk med pevepe og det var gøy. Nå er det mer minmaxing på gang med fotmer og metagamer og houserules. Virker som +5 giant's armor med 99 stamina og darkwood grain ring er ganske standard hos tryhardsene, og seff IKKE LOV Å HEALE DA HAR DU IKKE ÆRE osv.
 

demake

Seksuelt godteri
Hoftevrikkinga til Solaire :D
 
Satser på at hver gang jeg har dratt frem storslegga og laya ned da smackdown på smallsons som driver å skal bukke og drive med idiotiske gestures før man sloss har vært gulinger. PAIN WAITS FOR NO ONE THE GRAVY TRAIN HAS ARRIVED MOTHERFUCKER. Ære i videospill døde med sniper rifle i unreal.
 
Jepp, dette er resultatet av at det skal markedsføres som "a huge, triple-A game" (Namco Bandai sine egne ord). En eller annen PR-kar som ikke forstår målgruppen til serien. Hadde det ikke vært for gameplay-demoen de viste for en tid tilbake så hadde jeg vært litt bekymra.
 

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
At det er færre character classes er jo ikke akkurat et problem siden du uansett kan "bli" akkurat hva du selv vil.
Warping mellom bonfires fra starten betyr ikke nødvendigvis at det er dritt, Det betyr egentlig bare at hvis du ikke er interessert i så mye backtracking så slipper du det. Samtidig er jo litt av backtrackinga også gleden i spillet siden det er sånn du plutselig oppdager alle hemmelighetene i spillet. OJ JEG FALT.. OOOOH SKOG!
 
Jeg likte at de holdt warpingen tilbake til det punktet hvor man virkelig var lommekjent med verdenen og det understreket hvor utrolig bra level-designet var med tanke på hvordan alt hang sammen. Aha-opplevelsene var mange når man fant en ny snarvei som fikk deg til å skjønne hvordan man hadde beveget seg i forhold til alle områdene man allerede var kjent med. Om de ikke lar det påvirke den level-design-filosofien så er det egentlig helt greit.
 
Dark souls trenger de forandringene i mine øyne. Det var aldri vanskelig å backtracke, men det var sykt irriterende til tider.
At animasjoner ikke gjør deg udødelig er litt meh, favorittgreia mi var jo det (imotsetning til å vente på stagger/en åpning), håper de speeder up animasjonene isåfall.

Håper egentlig på et mer polished spill. Det var alle de små tinga som gjorde at jeg ikke orka å utforske ALT/new game+ etc
 

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
er nesten litt rart at ingen andre produsenter har "kopiert" kampsystemet i Demon's Souls/Dark Souls. Det er ikke mange spill man slåss som har så realistisk kamp. Ikke realistisk som i ooh magi, men at nesten alle våpnene blir brukt på den måten de skal. Rapiers brukes til å stikke med, buede sverd brukes primært til å hugge og kutte. dolker til å, stikke og kutte.
Og for en gangs skyld blir skjoldene brukt aktivt, istedetfor at de er der kun som en modifier med en viss sjanse for å blokke, så bruker man skjold aktivt i spillet.
At man blir tregere når man går med tunge ting, ikke bare sånn NÅ KLARER JEG IKKE BEVEGE MEG treigt, men at man faktisk føles tung. Alt man gjør blir liksom litt hardere.
Men alt dette er sikkert nevnt før. Hvis de klarer å få Dark Souls 2 til å ha samme kampfølelse som i dark souls og demon's så er jeg egentlig solgt.
 
Monster Hunter er vel ganske nært? Two Worlds 2 og forsåvidt, men der er det ganske søppel.
Trur ikke så mange spill har det fordi A. det er mye jobb å implementere og B. det er for komplisert for babby.