[Multi] Dark Souls [PC, PS3, 360, PS4, Xbone, Switch, Nokia 3310]

#1
Jaaaaa endelig. Demon's Souls var en massiv hit, og hva mer kan de gjøre enn å gi oss en oppfølger?

 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#2
Hell. Yeah. Blir nok bra.
 
#4
Denne gangen skal jeg sørge for at alle mine venner kjøper fra Amerika så jeg slipper å kjøpe spillet to ganger.
 

Lodin

Der Waaaah
#8
Dark Souls heter det og nå er det dukka opp litt av hver på infofronten. Skal gis ut av Namco Bandai i alle teritorier allerede i år så vi slipper å importere eller vente i årevis. Alt i alt ser det ut til å bli en oppfølger i ny setting og det er vel hva alle ønsker seg. De skal forøvrig tweake multiplayeren så den ikke er avhengige av servere drevet av NB selv som de så skrur av etter to år. Vettugt valg. Klasssesystemet er forøvrig borte. Nå er det mer som et vanlig RPG hvor alle starter med samme stats. Potensielt hrrm valg.
Her er trailer. Her er info.
 
#9














GJØR DERE KLAR FOR GOTY 2011 2012 2013 2014 2015 osv osv
I år kommer Dark Souls til både Amerika og Europa allerede(!!) og det ser minst like bra ut som den "åndelige forgjengeren". Ærlig talt så er det såpass likt at det kunne blitt kalt Demon's Souls 2, men det skal visst ikke være knyttet til den verdenen på noen måte.

Andre greier:
  • Ingen forhåndsbestemte klasser, du starter som et blankt lerret og utvikler deg til det du ønsker
  • Istedetfor et sted hvor du velger baner vil det være en stor, mer åpen verden (uten loadetider?). De har sagt at om du ser noe interessant i horisonten, som et tårn, vil du kunne komme deg bort dit for å utforske.
  • Multiplayer-aspektet ser ut til å bestå av mye det samme, men skal bli noe endret og utvidet. Er også noe ukjente greier de ikke vil nevne enda.
  • Mer utstyr, angrip, formler og mer alt

Edit: I det minste leverte jeg.
Edit: 5 nye bilder!
 
#12
Originalen var jo ikke spesielt vanskelig. Og dette får sikkert mer fokus på balansering, som egentlig ikke var et spesielt stort problem i originalen.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#13
Folk som tjatrer om klassesystemet har antageligvis ikke testa Demon's Souls siden det også var klasseløst i praksis, klassen du valgte bare styrte hvilke stats og hvilket utstyr du begynte med. Akkurat det tror jeg blir en minimal forskjell i dette.

Sånn ellers, fuck yeah. Noe mer ala Bethesda-RPG-ene, kanskje? Bare med et fett kampsystem og ding dong crazy bananas bosser?

 
#14
Jeg begynte å spille Demon's souls i på nyåret. Det var fett, men da jeg hadde kommet meg forbi første bossen så ble jeg så lite målbevisst at jeg til slutt følte jeg ikke hadde tid til å spille mer. Siste jeg gjorde var å teame opp med en random fyr og vi eide alt i en gruve med noen troll og det var ekstremt kjedelig. Spillet var ikke så artig når jeg bare grinda uten å konstant være forberedt på å bli voldtatt. Vi blei til slutt eid av en edderkopp-boss og voila! En og en halv time med løping rundt om kring kasta bort. Jeg ser appellen til spillet, men den noe forvirrende strukturen blandet med potensialet for enorme mengder med tid kastet bort på... ingenting gjør at en stakkars student ikke blei frista til å spille veldig mye mer.

Lurer litt på om dette er hva folk liker? At man virkelig blir STRAFFET om man lar rutinene svikte? Personlig er jeg mer fan av et vanskelig spill hvor man får noe tilbake for tiden man har lagt inn, selv om jeg skulle feile.

Ellers så ser Dark Souls fett ut. Jeg kommer sikkert til å kjøpe det også i håp om at jeg blir mer hekta evt. at strukturen passer meg litt bedre. Jeg liker hva de har gjort med grafikken. Demon's Souls var veldig pent til tross for alle aspektene som var straight up ghetto :D
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
#15
Finn tilbake til liket ditt og du får igjen alle sjeler. I uansett tilfelle beholder du alle items du plukker opp. Legg på at du til enhver tid kan løpe tilbake til start og teleportere tilbake til Nexus så innser du at du faktisk ikke er nødt til å ta en boss for å bygge figuren din. Sjekk litt rundt i brettene, prøv deg spesielt på 3-1 og 4-1 (4-1 har et fett sverd ganske i starten bevoktet av et sterkt men unnvikbart sort skjelett), drep ting, samle items, gå ut til Nexus og levle skills. For hver gang vil du lære deg brett og fiender å kjenne og kan bevege deg dypere. Så vil du se at utforskningslysten og bare-en-level/upgrade-til-følelsen tar fullstendig overhånd..

EDIT: Ikke minst kan du unlocke snarveier i brettene. Selv om fiender respawner er endringer i brettet, som det å åpne låste dører, permanent.
 
#17
Var klar over det meste du sier, men ikke at man kunne få tilbake sjelene man mister ved å finne tilbake til liket. Det må være uten å dø en gang til antar jeg?
Kanskje jeg setter meg ned med spillet igjen en helg jeg har masse tid. Sist jeg var stolt av å runde et spill var Ninja Gaiden på Xbox 1..
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
#18
Nettopp, men du vet jo hvordan du kommer deg tilbake til stedet du døde uten å dø en gang til. Spillet straffer deg for å feile, men belønner deg med renter for å lære av det. Du ender opp med å samle ca. samme antall sjeler en gang til før du får tilbake det du samlet i forrige tur før du døde.
 

Lodin

Der Waaaah
#20
Når spillet ble annonsert hadde det fortsatt ikke navn fordi de hadde interne stridigheter om hvilket de skulle velge. To av alternativene av Dark Ring og Dark Race. De ble naturlig nok valgt vekk siden spillet egentlig ikke handler så mye om rævhøl eller negere. Derp.