[Multi] Dark Souls [PC, PS3, 360, PS4, Xbone, Switch, Nokia 3310]

Hvorfor er det her :penga: ?

e: til Lodin
 

Tomas

Frå Oslo ellår någe.
(...) nesten alle våpnene blir brukt på den måten de skal. Rapiers brukes til å stikke med, buede sverd brukes primært til å hugge og kutte. dolker til å, stikke og kutte.
Det er så lett å skille de folka som skjønner dette fra de som bare raeger over "herreguuud dette jævla broken kampsystemet ass", og det er med de mygga i Blight Town. Det er så bra å se folk som aggroer i vinkel mens de prøver å ta dem med spyd eller horisontale halleberder.

Men ja, helt enig. Jeg kommer ikke på mange andre spill hvor våpenets animasjoner i så stor grad definerer hvordan det brukes. Det føles så jævlig intuitivt og mer involverende sammenlignet med de fleste spill - og spesielt ærrpegeer.
 

demake

Seksuelt godteri

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Det er så lett å skille de folka som skjønner dette fra de som bare raeger over "herreguuud dette jævla broken kampsystemet ass", og det er med de mygga i Blight Town. Det er så bra å se folk som aggroer i vinkel mens de prøver å ta dem med spyd eller horisontale halleberder.
Alle veit jo at claymore er det eneste som funker.
 

demake

Seksuelt godteri
\o/
 
Hvor begynner jeg.

I tillegg til Collectors Ed. til PS3 + DLC for to års tid siden, ble det senere kjøpt inn premium "art of" & walkthrough guide fra Future Press, samt PC-utgaven på Steam modda til 60fps/1080p. Samla spilletid så langt (begge versjoner): 46 minutter.

Så. Det er en drøss av andre spill på "stack of shame", men nå skal jeg gjøre et hederlig forsøk på virkelig – virkelig – sette meg inn i (og forhåpentligvis like) Dark Souls. Ikke bare det: Jeg vil komme meg gjennom spillet. Runde det. Guideboka skal forsøksvis skummes litt i forkant, og samtidig benyttes underveis. Jeg har satt av ei hel helg. Fredags morgen/formiddag til søndags kveld (jeg avspaserer en dag fra kontorjobben, og kidsa + samboer rømmer kåken).

Jeg har da ett spørsmål: Bør jeg spille dette på PS3 eller PC? Jeg tenker at svaret umiddelbart er såre enkelt, men med tanke på hvilken kompetanse folk sitter på her, så skader det ikke å dobbeltsjekke.
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Online på pc er ganske krise (både ang connectivity issues og at folk hacker som besatt), så for å få med seg hele opplevelsen tror jeg jeg ville gått for PS3.
 
Jeg *visste* det ville være forskjellige meninger.

Hvis jeg imidlertid ikke ønsker så mye befatning med andre folk (type offline-spilling), blir svarene noe annerledes?
 

Kleevah

Livsfarlig amatør
Jeg hadde ingen problemer med hverken summoning eller soapstone-meldinger på PC i alle fall. Husker ikke om jeg måtte åpne noe GFWL-porter elns, men jeg fikk det uansett til å fungere knirkefritt. Selv spilte jeg PS3 versjonen opp til Anor Londo før jeg bytta, og det er aldeles ikke noe jeg vil anbefale hvis du har PC-versjonen tilgjengelig.
 

Tomas

Frå Oslo ellår någe.
Det skal nevnes at onlinedelen er ikke tradisjonell multiplayer og er noe litt for seg selv. Det forventes aldri at du skal bli buddies med folk, all coop er midlertidlig og uten direkte kommunikasjon, og du kan forhindre griefing til en viss grad (hvis du er ei PYSE).

PC-porten er bedre sånn ytelsesmessig, men grafikken er ikke bedre med mindre du efforter med mods og slikt og selv da er det tydelig at spillet ikke er designet for det. Jeg synes konsollversjonen så helt grei ut og at ytelsen var helt akseptabel.
 

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
Spillet, uavhengig av dårlige teksturer ser latterlig mye bedre ut på pc, og det ser bra ut på ps3/360 også.

Utrolig hva antialiasing gjør med et spill. Samme med høyere oppløsning. Så den modden er verdt det.

Onlinebiten, som ikke egentlig føles som en onlinedel, men som er det likevel, var såpass krise på PC for min del ihvertfall at jeg ikke gadd å spille like mye som på ps3.
Men, jeg var allikevel såpass fornøyd med pc-versjonen at jeg gav bort ps3-versjonen til Mjau. (Ja. Er riktig. Gav.)
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Samme her, spiller det på pc om jeg skal dra gjennom det av en eller annen grunn, men for den virkelige Dark Souls-opplevelsen, med messages og phantoms, må man spille det på PS3.