Dawn of War 2: The Dawnening

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#1


Jepp. Endelig fått meg Dawn of War 2, og jeg har lyst til å spille noe strategi på nett med noen folk. Som dere, for eksempel. Hvem er med på litt Games for Windows: Live??!?!



:durrdog:

Kom igjen'a. Sikkert flere enn meg som er med på litt coop eller sånn der vanlig slåssing. Snart kommer det gratis DLC som legger til ny spillmodus også (oktober, sier ryktene) og det blir saker.
 
D

Deleted member 91

Gjest
#2
Jeg er down like a clown. Har ikke spilt det noe særlig fordi dassen jeg skulle co-ope det med er nesten like verdiløs til å planlegge som meg, men jeg har sett en kompis av meg spille multiplayer én gang så jeg regner med at det går ganske greit.
 

Jante

privileged CIS shitlord
#3
Jeg kan sikkert hive meg med på no slaktings. Jeg har runda kampanjen, så jeg er litt mindre keen på coop enn på vanlig slakt.

Ninjaedit: Vennelista til den feite hesten er full.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#5
Jante: Argh. Ikke nå lenger.

Lodin: Bare to, såvidt jeg kan se.
 

Jante

privileged CIS shitlord
#6
Din gnøh, tror det kun er plass til to i coop. Men man kan jo alltid spille MP mot AI, eller?
 

Tomas

Frå Oslo ellår någe.
#7
Jeg ragequitta dow2 en stund siden. Coop er artig, men versus ble så homogent etterhvert.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#8
Da frister det kanskje med The Last Stand, den nye spillmodusen som kommer i oktober? En avart av de der Horde/Firefight/Zombie Assault-greiene som er så populære nå om dagen, du velger en helt og teamer opp med to andre for å denge stadig vanskeligere runder med fiender. Samarbeid og taktikk osv. Jeg gleder meg iallfall.
 

SHDR

Gullmedlem
#9
Noen som er gira på å spille litt 1v1? Jeg er ganske keiserræva, så jeg trenger litt myk motstand for å bygge selvtillit. Jeg liker spillet veldig godt, men jeg blir så ettertrykkelig most når jeg prøver meg på no rankings at jeg ikke orker. Jeg bygger opp forventninger og prøver å planlegge litt mens jeg ekspanderer, så gjør jeg et feiltrekk og deretter må jeg sitte i fem minutter og titte på at alt går til helvete i tidenes antiklimaks. Det gjør meg ikke glad.
 

Jante

privileged CIS shitlord
#10
Jeg er litt på samme stadiet, så vi kan sikkert gråte sammen.
 

Lodin

Der Waaaah
#12
The Blood Raven emblem is on the back along with the text “MMX” which means 2010.

We’re guessing it is a Dawn of War II expansion, and it’ll probably have the Chaos in it.

Or it could be that THQ is celebrating Intel’s MMX technology. It is currently 1999 and you are waiting on the release of Homeworld.

Update: I got one too, sent from “The Eye of Terror” (with an address of THQ Headquarters in CA). The signer finished his signature with the Symbol of Chaos. I’d say for sure that it means a Chaos expansion for Dawn of War 2 for 2010. - ÜberJumper
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#13
Cappe no points i aften, stridsbroder?
Familieselskap. Morra kveld? D;

(Ikke at det var meg du skreiv til, men jeg er like god som deg så da gjelder det meg også fortenk)
 

Jante

privileged CIS shitlord
#14
Jeg er med i kveld hvis folk er gira. Ta kontakt på steam/MSN/irc/whatev.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#15
Vel, Jante og jeg spilte litt i kveld og det var megafett. Carnage report følger:


Jeg er Orks og Jante er Eldar Vågan. Det starter friskt med en skirmish om det midtre punktet, og selv om begge heltene våre bukker under er det jeg som står igjen som vinner. Wuhu.


Et forsøk fra Jante på å gjenerobre midten blir straffet hardt av min Warboss. Im da bigest boss ever osv.


Jeg drar en frekk en og prøver å cappe det tredje punktet også. Omtrent nå skriver jeg "Tipper jeg blir eid nå" til Jantis.


Spoiler: Jeg hadde rett.


Jante raserer alt jeg eier og har, og jeg drar en desperat manøver og satser alt på Warboss og en diger faens tank for å sjekke om det funker.


Det funker ikke. Jeg blir grusa, men i det minste holder basen min ut angrepet slik at jeg går tom for poeng før jeg blir helt utsletta. Hurra for meg! :durrdog:


Ny kamp, Jante satser på å gjenta suksessen med den folkekjære totningen og jeg svitsjer til Space Marines og Apothecary. Fordi apotekfolk er så jævla rå i kamp har jeg lest et sted. Jeg vinner noen tidlige seire takket være flere billige Scouts jeg oppgraderer med hagler, noe som gjør at de klarer å sparke ganske bra. Bra nok til å mose de forholdsvis svake Eldar-folka Jante kverner ut på starten, iallfall.


Her ser vi hvordan mine rakettboosterfolk lurer Jantes menn i ei felle. De løper rett mot hovedtroppen min og prosessen blir av type kort.


Jante prøver seg på no lurings-plot med teleportering og gode greier, men det hjelper lite når jeg køler på med overveldende mengder soldater og en kis som gjør at de regenereres.


I denne kampen drev jeg egentlig og loka litt mye fram og tilbake, men heldigvis funka tilsynelatende taktikken min om å nekte Jante ressurser til å bygge digre folk. Nok en gang bukker han under, til tross for lurings med usårbarhet og greier.


Et siste desperat forsøk på å snike vekk det ene punktet møter igjen veggen, og jeg klarer akkurat å mose Jante en gang til før seier'n er min. :smugdog:


Oooog ny kamp. Jeg prøver meg på Apotek1s mest brutale ansatte nok en gang, og Jante svitsjer til Tyranids. Fordi han er en tyrann. Akkurat som Adolf Hitler. Buuu, nazi-Jante, buu. Jeg drar no pushings og smekings på starten og klarer å karre til meg alle tre punktene. Things are looking up.


Helt til Jante begynner med no 'mob'-plott og graver tunneler akkurat der hvor jeg ikke vil det skal være noen tunneler. Tunnelen i seg selv er ikke så ille, men at han køler slemminger gjennom dem er drit. Siden de har en tendens til å overvelde folka mine og stikke av når jeg prøver å slå tilbake. :argh:


Ting begynner å gå på tverke, og så spotter jeg denne karen her. OHSHI-


Tid for panikk. En Dreadnought burde da klare å knerte gubben?


...Nei.


Lasermenn! Med laserpenn! Eller med laserkanon, det er litt mer vits i. Nå er seieren sikr-


...


... :(


Sukk.


Slik går nu dagan. Neste gang...

Så, ja. Sleng dere med og spill noen runder Dawn of War 2, folkens. Det er moro.
 

Jante

privileged CIS shitlord
#16
Det var skamartig, og jeg tipper 2v2 kan bli enda bedre. Særlig hvis det blir trash talk på mic. :D

PS. Det som såvidt skimtes i ytterkanten av det siste bildet er en Screamer. Altså en variant av den store bøse Carnifexen jeg allerede hadde fra før av, bortsett fra at denne karen er fokusert på ranged combat. Han fikk dessverre ikke gjort så mye, siden Den Norske Apotekerforenings generalsekretær gikk tom for tickets før den nådde frem.
 
#18
Jeg er alltids med på dow2, men har spilt vesentlig mer enn det som ser ut til å være nivået her. Kan gjerne ta noen runder med noobs som vil ha noen pek og vink tho :smugdog:
 

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
#20
hmm.. Kjenner jeg får lyst på en bedre laptop nå ja, har ikke plass til stasjonær hjemme.. sukk.