Dead Rising

#61
Forventet du deg noe annet enn b-film skript fra et spill basert på nettopp b-filmer?
 

Libresse

Sharing is caring, Fisting is assisting
#62
Problemet er vel at det prøver for hardt...... på å være en parodi? på å dramatisere? Lage spenning? Være en B-Film?


Ganske interessant, nå som next-gen er her så begynner vi å nærme oss fotorealisme, men alle karakterene er fortsatt like abstrakte som Mario og Sonic (vi lar metaforene spille litt langt her). Tenk deg Dead Rising med ordentlig manus, regi og skuespill, hvorfor må spill være så tafatt når de prøver på dette? Er det ikke spill med et skikkelig "film-narrativ" som er the shit om dagen? Men de feiler ooooh så ille.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#63
PS: Spill != film.

Og hvis du synes Dead Rising er spesielt ille, da er det et soleklart tegn på at du ikke har spilt nok. Hva med House of the Dead, for faen? :D
 

Libresse

Sharing is caring, Fisting is assisting
#64
Men house of the Dead bygger seg ikke opp som en narrativ handling på samme måte som Dead Rising. Dead Rising har all spenningsoppbygningen, den "troverdige" settingen, karakterene, plottene.... De prøver så hardt, men feiler.

Det verste er vel "skuespillet", URK! Det er stygt og råttent. Dialogen er vel også et kapittel for seg selv. Skjønner ikke Capcom at om de skal selge dette så må faktisk hhistorien være troverdig!

Men men, SPILLET er nydelig, jeg bare klør meg selv litt i hodet og tenker over resurssene de kaster bort (samme gjelder N3 også, men det er ikke så handlingsdrevet som Deadrising).

edit: ah norsken min er stygg, så overse alle leifer. PLZ!
 
#65
For min del har jeg aldri sett verken film eller spill med ZOMBIER som hovedtema som kan kategoriseres som troverdig. Jeg mener, det er zombier for faen, hvordan i helvete skal man ta det alvorlig?
 

Grønn Zebra

modder fukker av verste sort
#66
SITAT(di Valore Scadente @ 25.09.06, 15.34) 25055
Men house of the Dead bygger seg ikke opp som en narrativ handling på samme måte som Dead Rising. Dead Rising har all spenningsoppbygningen, den "troverdige" settingen, karakterene, plottene.... De prøver så hardt, men feiler.

Det verste er vel "skuespillet", URK! Det er stygt og råttent. Dialogen er vel også et kapittel for seg selv. Skjønner ikke Capcom at om de skal selge dette så må faktisk hhistorien være troverdig!

Men men, SPILLET er nydelig, jeg bare klør meg selv litt i hodet og tenker over resurssene de kaster bort (samme gjelder N3 også, men det er ikke så handlingsdrevet som Deadrising).

edit: ah norsken min er stygg, så overse alle leifer. PLZ!
[/b]
Hva mener du? Dead Rising selger bra og det er det som er poenget. Jeg har lyst på spillet forkdi jeg vil slakte hjernedøde zombies med alskens dritt jeg kan finne. Jeg driter i om historien er ræva og om dialogen er platt så lenge det er nok blod sprutende i alle retninger. Det er to grunner til at jeg vurderer å kjøpe 360, Dead Rising og Live Arcade. Maskinen koster noen lapper så det sier jo sitt.
 

Libresse

Sharing is caring, Fisting is assisting
#67
Og du hadde ikke likt om fremføringen av historien hadde vært bedre? Hadde du da klaget over en for trovedig story?

Jeg synes den er interessant. Men når spillet er såpass bundet til narativet, man har knapt tid til å slakte hjernedøde zombier, så savner jeg noe skikkelig engasjerende. Det virker som om virkemidlene de tar i bruk er noe skrevet av en femåring med en "Scripts for Dummies".

Kort sagt;

Bortkastede ressurser, og det irriterer meg.
 
#68
SITAT(di Valore Scadente @ 25.09.06, 17.18) 25081
Det virker som om virkemidlene de tar i bruk er noe skrevet av en femåring med en "Scripts for Dummies".[/b]

Zombier. ZOMBIER! Nevn en/et eneste film/spill med zombier som hovedtema som har virkemidler som er som tatt fra en "scripts for dummies".

Og nei, jeg ville ikke ha klaget på en troverdig historie, men det er desverre komplett umulig, med tanke på at den har, ja nettopp, ZOMBIER, som hovedtema.
 

Libresse

Sharing is caring, Fisting is assisting
#69
I present to ye, Alex Garland´s 28 Days Later. En karakterdrevet zombiefilm.

Den er bedre enn Dead Rising. Med troverdige skikkelser satt i en uventet situasjon. Absolutt ikke hva Capcom har gått for, selvsagt, siden Dead Rising er en parodi på zombiefilmer. Iallfall tilsynelatende. Men den beviser at det er mulig!
 
#70
Men var det virkelig zombier da? Var det ikke heller bare mennesker med rabies/aids/apekattkrefter?

Men konseptet blir vel det samme til slutt egentlig:p
 

Libresse

Sharing is caring, Fisting is assisting
#71
Isåfall kan man like gjerne si at zombiene i Resident Evil egentlig bare er mennesker med en riktig lumpen sykdom. It´s kind of a moot point.
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#72
Hvis det ser ut som en zombie, lukter som en zombie, og beveger seg som en zombie, er det mest sannsynligvis en zombie. Men ingen av disse passer på de infiserte i 28DL, altså inneholder ikke filmen zombier, basta. Vi som faktisk elsker zombier hater 28DL, spesielt markedsføringskampanjen til filmen. :argh:
 
#73
Men forskjellen er vel at zombier er levende døde, altså mennesker som er døde og som har blitt levende igjen. Mens disse er mennesker som har blitt infisert med et virus og blitt syke i hodet... Er en hvis forskjell

Og zombier skal ikke kunne løpe superfort og være supersterke, noe jeg tror jeg husker skjedde i 28 days later, men er ikke helt sikker...
 

SHDR

Gullmedlem
#74
Jeg gir offisielt opp. Greit, gutta i 28DL er ikke zombier, de er bare kjemisk vanskeligstilte mennesker. Og romvesenet i Alien er ikke et romvesen. Alt handler om perspektiv. Det er *Ripley* som er romvesenet.

Uansett er 28DL en film om en bunt med folk som blir jaktet på av kjemisk vanskeligstilte mennesker i en rekke scenarioer som minner mistenkelig om situasjoner som ofte opptrer i creature features. Jeg forstår selvsagt distinksjonen, men poenget mitt står: B-film-virkemidler + B-film-scenario + B-film-staples != søplete narrativ uten troverdige personligheter og motiver.

Basta.
 
#75
SITAT(SHDR @ 26.09.06, 00.55) 25163
B-film-virkemidler + B-film-scenario + B-film-staples != søplete narrativ uten troverdige personligheter og motiver.[/b]
Akkurat det tenker jeg vi er enige i.
 

Libresse

Sharing is caring, Fisting is assisting
#76
Historie til side. Dead Rising klarer en ting helt fabelaktig jeg har savnet i spill. Det er sandbox, men strukturert. Man får en viss følelse av at ting haster, Ikke i den grad at du blir straffet, eller at du har dårlig tid. Men av at det finnes masse avledninger, men du trenger ikke å sjekke dem ut. Du kan hvis du vil, men det er ikke sikkert at du rekker det.

***SPOILER***

Også det at de sparer på kruttet. Ikke før du kommer til maintainance tunnel så tar det virkelig av med en HORDE med zombier. En nærmest kvelende følelse. Selvom jeg hadde motorsag mad 9xLiv så blir jeg drept og spist der om jeg ikke konser. Herlig bra, mange belønninger, men du kan ikke rekke alle :)