Dead Rising

#41
Kjøpte spillet i dag. Kom nettopp hjem så jeg har enda ikke fått tid til å teste det (men jeg har tid til å sitte på dataen XD ). Hvordan er det egentlig det save-systemet fungerer? Er det kun toaletter det går an å lagre på? Finnes det mange av de? Må du begynne på nytt for hver gang du tar av spillet, og kun statsen og levelen din er igjen? Bah, bare si meg hvordan det fungerer. :D
 

CockMcBalls

El Sabor Professional
#43
SITAT(znaak @ 09.09.06, 18.54) 23284
Kjøpte spillet i dag. Kom nettopp hjem så jeg har enda ikke fått tid til å teste det (men jeg har tid til å sitte på dataen XD ). Hvordan er det egentlig det save-systemet fungerer? Er det kun toaletter det går an å lagre på? Finnes det mange av de? Må du begynne på nytt for hver gang du tar av spillet, og kun statsen og levelen din er igjen? Bah, bare si meg hvordan det fungerer. :D
[/b]
Du kan lagre på toaletter og på "basen" selvsagt. Det finnes en del av dem, sjekk kartet. Du trenger ikke å begynne på ny hver gang, men du kan velge å begynne på ny og beholde statsene.
 
#44
Har fått spilt det litt nå, og det save-systemet virker faktisk ikke så verst. Hvertfall ikke til nå.

Var morro å sparke fotball på zombier. B)
 
#45
Kom ganske langt med hovedhistorien under første gjenomgang, men når jeg kom til en vanskelig case og døde hele tiden startet jeg på nytt. Satser heller på å være høyere level når jeg starter med historien igjen. Hittil er jeg level 25, og det var rimelig lett å komme dit ved å redde overlevende.
 
D

Deleted member 91

Gjest
#47
Det er ikke så jævlig vanskelig å skjønne Revan, og mange har allerede forklart det. Men vet du hva? Jeg skal prøve igjen, kun for deg. :)

Når du starter spillet for første gang, er du level 1. Du får en tidsfrist på 72 timer (du kan trykke venstrepil for å få fram klokka di nårsomhelst), og når den er omme må du være på taket av kjøpesenteret, klar for henting. Iløpet av de 72 timene kan du egentlig gjøre hva faen du vil, men du har egentlig to hovedretninger du kan ta.

1. Du kan prøve å følge hovedhistorien, som består av mange "cases" hektet sammen. En case fører til en annen, og til slutt har du forhåpentligvis blitt ferdig med alle og funnet ut hvor zombiene egentlig kommer fra, etc. Det du må være forsiktig med her er at du mange ganger blir bedt om å møte f.eks en kar på et bestemt tidspunkt. Hvis du glemmer det, så kan du aldri fortsette hovedhistorien igjen. Skjønner? Da må du gjøre annet faen til de 72 timene er omme.

2. Du kan gi faen i hovedhistorien og heller løpe rundt og gjøre "quests" som er uavhengige av hovedhistorien i de 72 timene du har på deg. Disse inneholder for det meste å redde tilfeldige mennesker du finner, hjelpe gamle ektepar å finne hverandre, kverke forskjellige "Psykopater" du kommer over (disse er på en måte som bosser som er rundt omkring i spillet. Har støtt på en gal klovn, en våpenfrik som gjemmer seg i våpensjappa, etc.). Du kan også ta en hel del bilder og sånne ting. Denne retninger er den som er anbefalt ved første gjennomgang av spillet, ettersom du blir kjent med hvordan spillet fungerer, og selve kjøpesenteret. I tillegg tildeles du store mengder Prestige Points (PP er Dead Risings svar på Experience Points) av å hjelpe sivile. Dette kan da hjelpe deg når du prøver å ta hovedhistorien. Fordi ...

Det har seg slik at om du blir ferdig med spillet (dvs. møter opp på den helikopterplassen etter de 72 timene), så starter det hele på nytt igjen - bare med alle dine PP og levels intakte. Derfor er det da en fordel å spille gjennom de 72 timene én gang først, hvor du bare får PP, slik at du er bedre utrustet når du prøver deg på hovedhistorien neste gang. Du kan i tillegg åpne mange forskjellige sluttsekvenser, basert på hvor mye av historien du har åpnet opp, hvor mange du har hjelpet, og om du faktisk er der når helikopteret kommer eller ikke. Du starter i tillegg om igjen om du velger å "starte på nytt" istedet for å loade en lagred game når du dør, slik Joni gjorde i et par innlegg over her. Han satt seg såpass fast på en case at han bestemte seg for å "dø", slik at spillet starter på nytt - men med alle PP og levels intakt. Nå er han i høyere level og bedre rustet når han tar spillet på nytt igjen.

Skjønner? :)

Forresten, hvordan gikk Halo-LANet igår? Fikk dere løst problemene?
 
#48
Jeg er veldig overrasket over at du tok deg tid til å forklare det så godt, og ikke bare kjeftet på meg. :loth:

Jeg skjønner bedre nå, og skal gjøre som mange andre, bare få PP og gå opp i levler første gang. Bare kose meg med å utforske og drepe maaaasse zombier med mange forskjellige våpen. Skal få tak i spillet så snart som mulig. Og da skal alle dere få lov å prate med meg mens vi spiller!

Xbox-LANet gikk helt greit, men det var ikke noe skikkelige greier. For det første var det bare jeg og kompisen min som kjedet oss og ville finne på noe, så vi ringte en annen kompis av meg som suger skikkelig hardt i Halo-spillene. Han hadde en kompis hos seg, så vi spilte to vs. to. Først litt Halo 2, og da vant jeg og min kompis 50 - 1 mot de to andre, og det var fordi min teammate kjørte over med med Ghosten etter at jeg hadde blitt beskutt med en needler. Derfor fikk han ene vi spilte mot en kill. :p Så det var som du sikkert skjønner veldig kjedelig, men de andre hardcore Halo 2-vennene våre var bortreist. Vi bestemte oss for å spille litt Call of Duty 2, men fittespillet gjør det så vanskelig! Vi prøvde oss frem i en halvtime, leste på nett, spurte folk, men vi fant ikke ut hvordan vi kunne linke som vi gjør på Halo 2, dvs. at to personer er på en Xbox med en TV. Jævla drittspill, jeg skjønner ikke hvorfor det ikke gikk. Det står System Link 2 - 16 bakpå coveret til CoD2, samme med Halo 2. Så alt i alt var det morro, men litt kjedelig fordi vi ikke fikk noe konkurranse.
 
D

Deleted member 91

Gjest
#49
Kan strengt talt hende at spillet (CoD2, altså) er mekka slik at du ikke kan spille splitscren når man kobler sammen flere maskiner. Spørsmål: Kan du spille splitscreen over Live? System Link er jo i bunn og grunn internettspilling, over et .. veldige lite internett. :p

Jeg kjører stilen du hadde tenkt i Dead Rising for tiden, ja. Jeg har tatt tre av casene i hovedhistorien, mest ut av nødvendighet. Har ikke giddet å hjelpe så mange tilfeldige mennesker ennå, da. Skal prøve å få gjort det litt ikveld.
 
#50
Kan godt hende det er grunnen, og for å være ærlig, så er det helt greit. Vi har aldri prøvd å linke CoD2 splitscreen uansett. Det er utrolig fett når vi har tre personer, tre TVer, tre 360er og tre CoD2-spill. Da eier spillet.

For å ikke gå altfor offtopic så ser jeg for meg å løpe rundt med en gammel dame i den ene hånda, mens man holder et digert sverd i den andre. :D
 
D

Deleted member 1518

Gjest
#51
Er det bare meg, eller har andre fått et Dead Rising som ikke fungerer. DVDen er helt blankpolert men når jeg setter den unni så sier 360en at den er skitten/damaged eller at det er en DVD uten innhold wtf?
 
D

Deleted member 91

Gjest
#52
Prøv det på en annen 360. Hvis det ikke funker, så bytter du det. Lemon squeezy.

Har endelig fått satt av litt tid til å drepe zombier og sånn, og jeg har først og fremst funnet ut at alle skrotingene du finner som vil ha din hjelp er fullstendig verdiløse. Gir jeg dem en hagle så skyter de meg i ryggen, gir jeg dem et nærkampsvåpen så driter de seg bare ut og ender opp i midten av klynger. Det er strengt talt lettest for deg å gå bort til dem og få dem til å joine ditt party (for PP selvfølgelig), for å så bare skyte dem.

Mer klaging: Psykopatene du møter på er så *vanvittig* irriterende. Det er ikke slik at de krever hvert sitt approach: Du må bare satse på å løpe rundt og slå dem, og en hel del flaks. Merker også at lagringsystemet godt kunne vært effektivisert en god de mer. For tiden er det ikke det at du kun har én fil som er problemet: Det er heller det at det er alltid er så jævla langt fra dassen du lagra ved til stedet du skal, så om du kommer fram etter en ti minutters joggetur og driter deg ut, så må du loade og så løpe hele veien igjen.

Men bevares, det er jo fryktelig moro. Alltid artig å ta turen innom våpensjappa og plukke opp noen hagler, så spasere videre til knivbutikken for å hente et par sverd, for så endelig å gå løs på Gardening Tools-avdelingen. Motorsag, slegge og gressklipper = Helvete ja.


 
#53
Spørsmål!

Er det bare meg som ser skriften i spillet som grøtete streker når man snakker med folk? :(
Lagt spillet på hylllen inntil videre siden jeg hovedsakelig er litt ute etter plottet. vetafaen hva dem sier untatt hvis det ikke er sånn fin anime-sekvens <_< Så hva er trikset? Må jeg droppe planene om nye pc deler og kjøpe meg ny TV med zeh HD or what?
 
#54
Ah. Til og med jeg som ikke har Deadly Rising, har hørt om det problemet. Da feilen dukket opp, sa CapCom de skulle fikse det. Mange satt å ventet seg en patch. Istedet fikk de servert en tipse-guide til hvordan det kunnes fikses.

Skal rote den fram. Spillet var jo opprinnelig mekket til å brukes på en HDTV, men så har vi jo alle oss som bruker SDTVs. Derfor blir teksten føkka hos oss. Capcom kan ikke lage en patch, fordi de da måtte ha gått gjennom all tekst-koden på ny, og patchen ville blitt for stor til å brukes. Dermed er det helt å umulig fikse det via patch, men du kan gjøre det leselig ved hjelp av noen tips.

CAPCOM SIER:

1.) Adjust the settings on your TV or monitor
2.) Try using component cables instead of standard composite
3.) Setting the TV to widescreen ratio (even though you may not have a widescreen TV) may help in some cases

Lykke til med å få gjort det leselig ;)
 
#55
Woot!? Den var rask. Skal prøve det med en gang jeg kommer hjem :)
 

SHDR

Gullmedlem
#56
Arfgh. Nettopp klart å botche hovedoppdraget. Skulle fiste Isabela på motorsykkelen, og når jeg slår henne stikker hun bare av og jeg får beskjed om at oppdraget er over, og at sannheten vil forbli foldet i skygge. Det betyr at jeg må begynne på nytt.

I level 22. Det kunne vært verre. Å komme seg frem til samme punkt blir en breeze. Til og med Adam burde være grei å ha med å gjøre nå som jeg har funnet ut hvordan jeg kan hale ekstra mye juice ut av katanaene mine.

Artig spill, dette.
 
#57
Fy faen så tabbe av Capcom å fucke opp teksten slik. Jeg minster egentlig all lyst til å spille DR!

EDIT: Søndag, idag, svært sliten, lett å bli frustrert ;)
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#58
Atte hva atte hæ var det de hadde fucka opp, sa du? :blunk:
 
#59
Om man ikke spiller spillet i widescreen eller på en hd-tv, blir undertekstene i spillet så godt som uleselige. Aner ikke hva som er årsaken til dette. Men det gjør jo spillet mye mindre interessant for alle som vil følge med i handlingen.
 

SHDR

Gullmedlem
#60
Handlingen er noe av det mest balle jeg noengang har sett. Det er noe magisk med de rare, overdrevne og dramaturgisk utstuderte mellomsekvensene. Alle beatene blir fulgt av overly elaborate emotional responses som gjør det komplett umulig å ha noe subtext i det hele tatt.

Kort sagt: fortellingen i spillet er sub-B-film-standard, og leveringen er helt fabelaktig hjerneskadd. Ikke like hjerneskadd som for eksempel Ninety Nine Nights, men ganske grotesk likevel. Nok til at jeg retter meg opp i ryggen og følger godt med, med morbid fascinasjon.

Det er ikke derfor man spiller Dead Rising, kort sagt. Det er for å løpe rundt med motorsag, dameklær og en diger lego-hjelm mens muzaken tyter ut av skjulte høyttalere overalt rundt deg.