Den akkurat passe store Torchlight-tråden

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#1


Jepp, velkommen til Torchlight-tråden. Spørsmål (med svar) ohoi.

Hva er Torchlight?
Jo du, det er et helt fantastisk nytt og innovativt spill i sjangeren kalt "actionrollespill som er nesten kliss like Diablo bare i en mer generisk fantasy-setting". Utviklerne er eks-Diablo-folk blant annet, så sjansen er stor for at det blir et knakende solid actionrollespill. Her har du infosida deres om spillet.

Hvorfor skal jeg gidde å spille dette?
Vel, utviklerne reklamerer med at det er lett å komme inn i, masse dill å samle på og tilfeldig genererte dungeons å utforske. Sånn standard, bare at du forhåpentligvis slipper å sitte og trøkke i timesvis for å ha et artig eventyr.

Fett, jeg er med på multiplayer!
Nei, det er du ikke. Spillet har bare en enspillermodus enn så lenge. Men! Utviklerne sier at de skal mekke en MMO-aktig sak av det etter hvert, så vi kan jo håpe.

Noe mer å si?
Vel, det kommer et eget mekkeverktøy til spillet cirka ei uke etter at det slippes. Folka lover at du lett skal kunne smelle sammen eget dill som du kan dele med venner. Blir nok artig. Ja, og spillet er lagt opp med de tradisjonelle tre figurklassene, og du kan skaffe deg et dyr som er med på kriginga og i tillegg kan bære stæsj for deg. Og hvis du blir lei av å slåss, kan du fiske. Jepp.

Okay. Når kommer det?
Det kommer i morra! Nedtelleren på den offisielle sida sier at det kommer til å bli låst opp klokka tolv på dagen norsk tid, den 27. 10. 2009. Kan jo håpe det stemmer.

Hvor får jeg kjøpt det?
Steam er jo populært, men det finnes flere steder du kan skaffe det på. Det koster 16 euro på Steam, minus litt rabatt hvis du forter deg og kjøper nuh.

Hvordan ser det ut?
Slik:
[yt]-PD5HJvEUCU[/yt]

Jepp. Jeg gleder meg, iallfall.
 

Tomas

Frå Oslo ellår någe.
#2
æksjenærrpege/dønjenkrålers er noe av det jeg liker mest, men jeg sitter midt på gjerdet med torchlight siden coop er liksom halve moroa med slike spill. Det er så mye annet ræl som kommer ut i det siste, at jeg har vansker for å finne grunn til at jeg skal sette meg ned med dette.

Den ligger på "vente på weekend deal ellerno"-lista.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#3
Hørm. Ser ut til at spillet ikke kommer før i natt, gitt. Jaja. Uansett, en ting jeg ikke nevnte var at systemkrava på spillet er latterlig lave. Du trenger minimum Windows 2000 og en 800MHz-prosessor, 512MB RAM og ett eller annet 3D-styr med minimum 64MB RAM for å kjøre spillet, noe som betyr at det ikke skal være så mye i veien for å spille Torchlight på en flere år gammel laptop. Når det er sagt har jeg sett bilder fra spillet, og det ser vanvittig stilig ut. Ikke fordi det kjører nyeste 3D-tech (det bruker ikke pixelshadere en gang), men fordi de som har laget grafikken virkelig har peiling. Så, blir stas når det endelig kommer. ^^

Edit: Som nevnt er muligheten til å mekke eget dill noe av greia med spillet, så jeg slenger inn noen videoer som demonstrerer hvordan den brukes. Ser latterlig enkelt ut å lage noe fett. ^^

[yt]hu1KMHtAJsY[/yt]
[yt]sMqkJD7fQq8[/yt]
[yt]w4y63KvHOWU[/yt]
 

Lodin

Der Waaaah
#4
Forhåndsbestilte på Steam etter å ha fått noen åpninger i spillmengden og jeg ikke orker starte på Gothic 2 ennå. Så får vi se om det er no mer enn en diablo-klone med grafikken til WoW.
Akkurat som Diablo 3, heyooo!
Det er sluppet på Steam btw. Restart osv.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#5
Jepp jepp, nå er det for seint å spare tolv kroner på Torchlight. Kom akkurat hjem fra jobb, downloadan. ^^

Vi trenger noe upbeat for å feire anledningen:

[yt]AYyXcvA3RPY[/yt]
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#7
Hvis du ikke liker det så har du bare kasta bort en hundrings, så ikke ta det så tungt.

Ikke at jeg tror du ikke vil like det, da. Har sett noen vidoyer i dag og lest litt om hva art director har å si og det har vært meget bra saker.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#8
Dobbelpost fordi dette eier, hardt og lenge. :D

Det føles omtrent som Diablo 2.5 eller hva man skal si. Alt fra Diablo 2 er med, inkludert opplegget med å transformere flere edelsteiner sammen for å få bedre utgaver av dem. Og: Musikken i byen er en hårsbredd unna å være plagiat av Tristram-musikken fra Diablo-spillene. :D

Når det er sagt så er det massevis av forbedringer. Det er ikke noen begrensninger på bruk av utstyr, bare velg de skillsene du vil ha og bruk det utstyret som passer til builden din. Alle figurene kan også lære seg magi, og de fungerer på samme måte som skills. Og! Dyret ditt er konge. Du kan gi det items (bare ringer og amuletter) for å øke stats på det, og det har like stort inventory som deg. Og hvis du quester av gårde og får fylt opp sekken din med vendor trash, kan du sende katta (eller bikkja, men katter er best) tilbake til byen for å selge det uten at det blir noe avbrudd i spillinga. Du kan også fange fisk, og hvis du gir fisken til dyret ditt blir det forvandla til et lite monster som hjelper deg i kamp, komplett med unike skills og egenskaper.

Grafikken er nydelig, som forventa. Hvem trenger pixelshadere og sånt rask når du isteden bare kan ansette dyktige folk til å tegne alt i en megafet tegneseriestil? Stemningen er også upåklagelig, tempoet er høyt og det kommer stadig unike monstre slik at du hele tida får en utfordring. Hvis du dør kan du velge mellom å betale gull, XP og Fame (med mer Fame får du flere skillpoints) for å gjenopplives på flekken, betale gull for å gjenopplives ved starten av brettet du er på, eller betale null og niks for å gjenopplives i byen. Det er også sånn at du hele tida får masse fett utstyr, så du har drøssevis av muligheter etter kort tid. Foreløpig konklusjon er iallfall krystallklar: Liker du action-RPG i samme stil som Diablo, da er Torchlight noe du er nødt til å kjøpe. Du kan jo grine litt over at det ikke har multiplayer, men så kan du spille litt mer og tenke deg hvor fett det blir i MMO-format. Jeg spår: Mindre døll utgave av World of Warcraft. ^^

Og, tips: Spillet er laget for at alle skal kunne ha det artig, så Medium-vanskelighetsgraden er ganske enkel hvis du er litt garva. Kjør på med Hard for awesome frihetsfølelse. Og ja, spillet har Hardcore-modus for dem som hater seg selv.
 
#10
Kjøpt, spilt, elsket. Yeti er flink med adjektivene, så jeg lar han tale for meg.
 

Tomas

Frå Oslo ellår någe.
#11
Steam tilbyr nå en demo som gir deg, tja, en times monstermassemord med alle 3 klassene. Morro, men jeg velger å forbli sutrete pga. mangel på kooop.
 
#12
Testet dette igår og klokka ble latterlig fort 03:00 og jeg forsov meg litt til jobb, hehe!
Stor koste meg :)
Får ikke bedre forklaring enn Yetipants sin.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#13
Kan si litt mer om spillet nå, har vel spilt i fem-seks timer eller der omkring.

For det første: Hvis du liker å samle loot så er dette spillet for deg. I motsetning til Diablo, hvor du får noe fett en sjelden gang innimellom som du vil bruke, så får du her hele tida massevis av rask som kan være nyttig. Det er også minibosser omtrent på hvert eneste nivå, som igjen gir mer loot. Hemmeligheter finnes det også nok av, små enkle oppgaver du må løse som låser opp hemmelige rom. Det jeg bekymra meg for var at det kunne vært lett å bli veldig overpowered slik at økonomien bryter sammen og du fort kan kjøpe absolutt alt du vil ha, men slik er det heldigvis ikke. Selv om du har kongegear går det an å betale for ekstra enchants, samle og oppgradere edelsteiner og alt sånt noe. Ekstragear som er bra men som ikke passer til spillestilen din kan du betale for å ødelegge og utvinne edelsteiner fra. Hvis du blir lei av hoved-dungeonen, kan du kjøpe magiske kart som gir deg nye, mye vanskeligere dungeons med tonnevis av bosser og bra gear. I tillegg finnes det en "uendelig" (etter utviklernes utsagn) dungeon som tar form som oppdrag fra en kis i byen, her får du beskjed om å hente noe dill fra dungeonen, og så tar du to-tre etasjer og så finner du greia og drar tilbake. Her er alt også såklart mye vanskeligere.

Uansett: Dette er godsnacks for Diablo-folk. Det eneste negative jeg har funnet så langt er at siden monstrene ikke skalerer med spilleren din, blir du overpowered i forhold til hoved-dungeonen på null komma svisj hvis du tar noen ekstradungeons. Ikke at det er noe stort problem, da. Det er fortsatt nok av fiender å mose.
 

Tomas

Frå Oslo ellår någe.
#14
Jeg cavet i går og kjøpte det (men jeg sutrer ennå over mangel på kooop :fisk:) fra dudesenes hjemmeside når jeg så det var litt billigere der. Prøver meg på en melee alchemist på hard, men det ble rimelig enkelt straks jeg fikk ember lance og det er stort sett alt jeg bruker nå.

Jeg liker at våpenvalget er såpass fleksibelt, men jeg skjønner meg ikke helt på åssen statsene funker ennå. Å øke "magic" med 30 poeng har ingen effekt på spellsa mine eller manapoolet. Akkurat nå driver jeg å farter rundt med 45 ubrukte poeng mens jeg bare emberlancer alle oppi rompa for 1300 to ganger i sekundet.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#15
Fra manualen:
While most gamers associate Magic with casting spells, the Magic attribute in TORCHLIGHT can also affect the Elemental Magic strength in the weapons that your character equips and uses in battle. A high Magic attribute is vital for the Alchemist class. Characters with high Magic Stat Points often inflict more spell and magic weapon damage than other adventurers, but these spells consume mana. You can examine your Magic Stat Points and Weapon Elemental Damage by moving the gauntlet cursor over the Magic attribute numbers on the Character Sheet Menu.
Antakeligvis er det Magic-staten din du kan takke for den skaden staven din gjør. Syntes det hørtes rart ut at høyere Magic ikke hadde noen effekt på magiskade og manapool, dog. Hvilken level er du? Er level 14 selv og min Destroyer med dual-wield-goodness critter for et par tusen til sammen hvis jeg er heldig. :smugdog:

Liker skillsene forøvrig, nå har jeg bare erfaring med Destroyer men du kan specce ham omtrent som Paladin i Diablo 2 (dvs. med auras og stæsj), rein melee (slik jeg har gjort) eller med fokus på magiske våpen og spells. Finnes også noen summons du kan bruke. Apropos summons så har katta mi lært seg å mane fram zombier nå, shit is cash.
 

Lodin

Der Waaaah
#16
Bare det faktum at man kan dualwielde tryllestaver sier vel sitt? Alchemisten burde vært renama til Sorcelator.
 
#17
Det lille jeg spilte igår rakk jeg å bli lvl 8 tror jeg med min Destroyer.

Bruker 1H og Skjold.
Bruker ett raskt våpen og har brukt mest i "titan" treet hittil. Tenkte jeg skulle ha Frost Armor.
Så gå i "berserker" treet etter det.

Bestemte å ta med meg en hund, var veldig deilig å kunne sende han til byen med alt skrapet så inventoryen ikke blir helt full etter 5 minutter.
 

Lodin

Der Waaaah
#18
Det mest geniale med dyret er at man kan gi det spells. Bikkja til "berserkern" min kan mane frem zombier og heale oss og gjør det hele tiden. :smug:
 
#19
Får jeg kjøpt en scroll med healing eller må jeg være heldig å finne en?
 

Lodin

Der Waaaah
#20
Utvalget i sjappene er random så du kan finne dem. Bare pass på at det er enten den som healer hele partyet eller healer andre enn en selv hvis dyret skal ha den.