Jepp, velkommen til Torchlight-tråden. Spørsmål (med svar) ohoi.
Hva er Torchlight?
Jo du, det er et helt fantastisk nytt og innovativt spill i sjangeren kalt "actionrollespill som er nesten kliss like Diablo bare i en mer generisk fantasy-setting". Utviklerne er eks-Diablo-folk blant annet, så sjansen er stor for at det blir et knakende solid actionrollespill. Her har du infosida deres om spillet.
Hvorfor skal jeg gidde å spille dette?
Vel, utviklerne reklamerer med at det er lett å komme inn i, masse dill å samle på og tilfeldig genererte dungeons å utforske. Sånn standard, bare at du forhåpentligvis slipper å sitte og trøkke i timesvis for å ha et artig eventyr.
Fett, jeg er med på multiplayer!
Nei, det er du ikke. Spillet har bare en enspillermodus enn så lenge. Men! Utviklerne sier at de skal mekke en MMO-aktig sak av det etter hvert, så vi kan jo håpe.
Noe mer å si?
Vel, det kommer et eget mekkeverktøy til spillet cirka ei uke etter at det slippes. Folka lover at du lett skal kunne smelle sammen eget dill som du kan dele med venner. Blir nok artig. Ja, og spillet er lagt opp med de tradisjonelle tre figurklassene, og du kan skaffe deg et dyr som er med på kriginga og i tillegg kan bære stæsj for deg. Og hvis du blir lei av å slåss, kan du fiske. Jepp.
Okay. Når kommer det?
Det kommer i morra! Nedtelleren på den offisielle sida sier at det kommer til å bli låst opp klokka tolv på dagen norsk tid, den 27. 10. 2009. Kan jo håpe det stemmer.
Hvor får jeg kjøpt det?
Steam er jo populært, men det finnes flere steder du kan skaffe det på. Det koster 16 euro på Steam, minus litt rabatt hvis du forter deg og kjøper nuh.
Hvordan ser det ut?
Slik:
[yt]-PD5HJvEUCU[/yt]
Jepp. Jeg gleder meg, iallfall.