Den enorme Diablo 3-tråden

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Så man kunne kjøpe den kubjella av en fattig stakkar i ørkenbyen, tenkte å kjøpe helt til jeg så den kosta 100K. Men en dag.
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Det brettet, slik det ser ut der, ble umiddelbart callet her da vi så den bjella.
 
Åpningen til den nye My litttle pony serien:

Animu much? Serien så da bedre ut på 80 tallet. :ehm: obligatorisk musikk i whimseyshire anywho.
 

Tomas

Frå Oslo ellår någe.
Gjorde oss ferdig med Act1 i går (jeg vet, er treig) og DAT kuttescene. Nerdchills er beste chillsa.

Det som er litt artig er at jeg spiller med et par andre men den ene er betraktelig mer på, så vi laga oss noen hardkjerne-dudes som vi diller rundt med når tredjemann er pingle og stikker. Disse har nå tatt igjen mykjernene (softcorene er i act1, hc godt inni act2), og det er litt fedt å førstegangsspille på hc. Får nesten litt darksouls-vibber av den derre "jeg vet ikke hvor farlig det der er, men vi har ikke råd til å finne ut"-effekten. Hjertet i halsen hver gang vi treffer på nye typer monstre og ikke aner åssen de funker.
 

Lurtz

Dr. Van Nostrand
Er halvveis inn i act 3 på nightmare. Hvis du spiller hardcore så kan du glede deg til act 2 nightmare, da kan champions være småbrutale. Jeg har 8200hp nå med 47% damage reduction og over 50% dodge, jeg har fortsatt klart å dø på under ett sekund i 3-man party (Jailer arcane enchanted sier jeg bare).
Spillet eier hardt så langt, følelsen av å bruke hele karakterene og alle skills er herlig, gjør at man kvitter seg litt med den "one button spam" følelsen.
 
Act 3 er så jævelig tøff atte hjelp!
 
Er det flere her som opplever hyppigere disconnects i dag? Kjenner jeg er smått lei av å cleare det samme område hver gang for så å bli kasta ut og starte på ny.
 

Tomas

Frå Oslo ellår någe.
Har ikke hatt noen disconnects ennå, men opplever til tider lægg i form av en slags desync. Svinger våpenet, ingenting skjer, så 10 sekunder seinere får jeg angrepspartikler rundt meg mens jeg bare diller rundt.
 
Ser blizzard forumet blir oversvømt av folk som har samme problem, altså at spillet disconnecter deg etter 5-10 minutter. Blizzard mener det ikke er noe problem som pågår og ber oss sjekke FAQ-en og fikse det selv. Problemet er at folk har prøvd å logge inn hos andre som ikke har det samme problemet. Men så fort de får logget på med sin egen så skjer det der også. Account-bound med andre ord...

KLIKKÆR FÅR MÆI!!!!
 

Lodin

Der Waaaah
I figured out the solution and I hope that it somehow reaches the ears of future game developers. I know that some Blizzard guys must read me as they responded very fast for the WGClean idea. At first it needs a login queue, which alone would be 6+ hours and I've just written that queues are bad. The idea is whenever the server is above 90% capacity, a timer starts to roll for every player logged in. This timer measures how much time you spent playing during "peak hours". On launch day probably every time is peak time. When the "approximated wait time in queue" reaches 10 minutes, the server starts to make room by sending a message to the players who has the longest timer: "You played [timer] time while others couldn't log in, it's fair to let them play. You'll be removed from the game in 5 minutes, place your hero out of harms way." A countdown starts and if the player don't log out in 5 minutes, he is kicked, making room for someone who played less. Regardless timer, the game shall always provide one hour uninterrupted play, so if you could log in, you can only get this message 55 minutes after that. The timer is counting of course.

The timer never resets, but it's irrelevant when there is enough server capacity. If someone with timer tries to log in during peak hours (which he can do instantly after being kicked to make room), he is placed to the queue but the queue is sorted according to the timer, with one trick: time spent in the queue decreases the timer.

Example: the game starts at midnight, with 10 slots, 19 players want to play. They are called P1,P2....P19
00:00 the game starts P1-10 get in, P11-19 wait in queue. Since the server is above 90% load, P1-10 all gather timer.
00:55 P1-9 get the "you'll be kicked in 5 minutes" message
01:00 P1-9 are removed, P11-19 gets in.
01:01 P1, P2, P3, P4 and P5 requeued. Since there is queue, P10 gets the message.
01:06 P10 is removed, P1 is back
02:30 P20-29, new players enters the queue. Since they have no timer while P1-5 still have 31 minutes left, they get to the top of the queue
01:55 P11-19 gets the message
02:00 P11-19 removed, P20-28 enters
02:01 P1 gets the message
02:06 P1 is out, P29 is in.

Why is this system optimal? Not only because it distributes the limited resource fairly, but because it motivates people to play in off-hours when they gather no timer. It also motivates them to log off during overload when they don't really want to play.

As a bonus, this system would allows the game company to sell one time timer nullifier service and premium accounts that don't gather timer.
 
Så en med CE vinger. Ble grønn av misunnelse :penga:
 

Kleevah

Livsfarlig amatør
Ey, der var jeg ferri med normal gitt. Knærta sistebossen i den seigeste og mest antiklimatiske kitebattlen jeg har spilt på en god stund, men sånn gårre nårru speccer ranged mot en som kan teleporte seg opp i trynen ditt instantly. Alt-i-alt brukte jeg litt over 20 timer gjennom, men til gjengjeld fikk jeg utforska det aller meste, og overall er jeg godt fornøyd med spillet. Særlig ACT 3 synes jeg var en sann fryd fra ende til annen.
 
Som barbar holdt det med å specce frenzy med litt heal attåt og bare spamme musetasten i fjeset. Trengte ikke en gang å bruke en eneste pot. Siste bawsen var litt skuff og jeg kan ikke se at han skal være så mye vanskeligere enn noen av de andre bossene som jeg sleit mer med. Så forøvrig Method kjøre world first skeleton king på inferno. Eneste som droppa var et par lusene blues :O
 
En liten heads up angående mapping av skills i diablo 3 som jeg iallefall ikke var klar over. Cred til LordTwilight på gamefaqs forumet.

I keep seeing people being surprised about this option, so I thought I would make a topic on it. Please request stickies so people will see it right away. If you see any errors, please tell me and I'll edit them out if it's within the hour.


What is elective mode (Short version)

Elective mode is an option that is turned off by default. It is highly recommended that you toggle it on as soon as possible.

Elective mode allows the player to place multiple skills from the same category to their key bindings.

What is elective mode (Long version)

By default, the attack buttons in Diablo 3 are bound to the following: Left mouse button, right mouse button, and the 1, 2, 3, and 4 keys on the keyboard.

The skills in Diablo 3 fall into six categories. These categories vary by class, but every class has six. For the sake of simplicity, we'll be using the wizard as an example. The wizards six categories are: primary, secondary, defensive, force, conjuration, and mastery.

With elective mode off, a wizards primary skill must be bound to the left mouse button, a secondary skill must be bound to the right mouse button, a defensive skill skill must be bound to the 1 key, a force skill must be bound to the 2 key, a conjuration skill must be bound to the 3 key, and a mastery skill must be bound to the 4 key.

By extension, it means the player can only use one skill from each category when selecting which six skills to use. Once they choose a primary skill, that is the only primary skill they can use until they switch it out with another primary skill.

With elective mode on, the player is allowed to place multiple skills from the same category on their bindings. A player could use four primary skills if they so desired. For example:

http://us.battle.net/d3/en/calculator/wizard#UZXlQk!WcX!YbZcZY

A basic ice wizard build with elective mode on. The player has selected both two defensive and two force skills. With elective mode off, this would not be possible since the player would be forbidden from using multiple skills from the same category.

In essence, elective mode being off greatly limits your skill choice, and by extension, customization. It is highly recommended that you turn it on as soon as possible.

How do you turn elective mode on?

Once you join a game, simply hit escape, go to options, go to gameplay, and toggle the elective mode box.
 

Tomas

Frå Oslo ellår någe.
Kan også nevnes at med elective så kan du dra skills mellom knappene uten å måtte gå inn i S-menyen.
 

Kleevah

Livsfarlig amatør
Kan også nevnes at det er veldig lurt å binde "move" (til f.eks. musehjulet) så man kan bevege seg uten å angripe. Gull hvis man for eksempel må plukke opp health som ligger mellom andre fiender, eller hvis man blir sandwitcha og trenger å komme seg fort vekk.

Advanced tooltips er også smart om du lurer på hva de forskjellige skillsa faktisk gjør.