[Wii] Den evigkrympende Battle Royale-tråden [56k gjemmer seg i et badekar med hagle]

#1
Velkommen alle fortellende gamere! Dette er tråden for den eneste sjangeren som finnes lenger, nemlig Battle Royale. Hva er så Battle Royale, spør du kanskje? Jo, nå skal du høre her. Hvordan det utføres varierer litt fra spill til spill, men fellesnevnere er som regel:

1. Man starter ombord i et luftskip, fraktefly eller skolebuss med twitch-streamer Ninja som chaffeur og en haug med andre spillere. Når runden starter velger du (og evt laget ditt) hvor dere skal "droppe". Her lønner det seg å finne et sted som kanskje er litt avsideliggende, spesielt om du er redd for konfrontasjoner tidlig i spillet, men samtidig har nok bebyggelse til at det er grei odds for å finne ...

2. Loot! Episk loot aller helst. For mange er det å dille rundt på et kart relativt uforstyrret i 15-20 min mens du leter etter en Tøff Hatt eller kanskje Stilig Gevær til kisen din noe av det mest morsomme og spennende med sjangeren. Kommer du til å finne en lilla sniper en bedre spiller kunne brukt til å eie hele serveren med, eller blir du skutt ned i åkeren som en forsvarsløs hund før du finner en eneste gønner? Målet er å ha et fullt sett med toppnajs rustning og våpen fullastet med kikkertsikter og extendo mags, slik at du kan kveste og ikke bli kvestet senere i spillet, når ...

3. Sirkelen lukker seg! Og du står fortsatt og romsterer rundt på loftet etter den siste medkiten. Håper ikke du havner utenfor sirkelen, for da gjør det vondt! Som regel ikke så veldig vondt helt i starten da, så kanskje du kan sjekke litt i kjelleren også for sikkerhets skyld. Spillarealet krymper nå sammen, og med det blir det høyere sannsynlighet for å møte andre lag, som er Uenige med deg og dere om deres rett til å eksistere. Nå er det på tide å overbevise dem om din sak, med dine to beste argumenter, vold og teft. Husk at bråket dere forårsaker kan høres godt av andre spillere i nærheten, så gjør som Shinra og pass på ryggen! En god taktikk i starten kan være å spille utkanten av sirkelen, hvor det vil være relativt usannsynlig at det kommer noen direkte bak for å skru dere i pompen. Denne prosessen gjentar seg, helt til ...

4. Kartet blir knøttlite, og det er få spillere igjen! Nå er det på tide å vise hva du er lagd av, gamer. Det du er lagd er å gjemme deg og lage minimalt med lyd helt til du hører de to andre siste lagene slåss, hvorpå du følger med på hvem som vinner og så ganker dem før de rekker å bruke helsegjenstander. Gratulerer, den episke seier er nå din, du har anskaffet det sagnomsuste Brødet, og alle de andre spillerne i serveren har quitta og funnet en ny match for lengst! Klapp dine lagkamerater på ryggen og gir opp for en ny runde.


Men hvilke spill er rett for meg? La oss ta en kjapp gjennomgang av hva som finnes der ute!

Player Unknown's Battlegrounds - PC, Xbox, PS4

Jess dere. Mækk Dæddi av sjangeren, om ikke først så definitivt først mot veggen når revolusjonen kommer, ansvarlig for sjangerens fremadstormende grep om spillverdenen, og utslettelsen av alle andre sjangere. Vi snakker 100 spillere! Vi snakker kjøretøy! Vi snakker varierte, enorme kart! Vi snakker bugs, lag og en spillmotor som kjører så dårlig og kjennes så feil at du aldri vil TRO det er Unreal det er snakk om. Hvis du vil sløse maksimalt med tid og har benner'n for prosjektilkalkulasjoner og å bli skutt av noen du aldri hadde sjans i havet om å se, er dette spillet for deg.






Fortnite - PC, Xbox, PS4, Switch, Mobiltelefon, Nettbrett, Brødrister, Casio-klokke

Gode muligheter for at du har hørt om akkurat dette! Opprinnelig en kooperativt bølgebasert zombieshooter, før Epic lukta lunta av den nye verden og cashet inn med det som har blitt et av de største spillene noensinne. Den store forskjellen på Fortnite og andre BR-spill er bygginga du kan bedrive - riv ned hus og fjell for å samle materialer, som lar deg bygge enorme strukturer hvor som helst i spillverdenen. Blir du skutt på mens du er ute på et jorde uten noen form for dekning, som en noob? Frykt ikke, bare aktiver makroen din og sleng sammen et gigantisk tårn du kan sitte trygt i mens du plinger folk i skallen. Fortnite er fargerikt, lekende, gøyalt og ikke minst gratis! Dette er spillet for deg som vil treffe barn.






Apex Legends - PC, Xbox, PS4

Husker du Titanfall? Husker du hvor jævlig bra det var? Husker du hvor digg det var å skli rundt på stompen? Gode nyheter gamer, Apex Legends er satt i samme univers og med flere av de samme bevegelsesmekanikkene. Det er gratis, veldesigna og en fryd å faktisk spille, i motsetning til de andre spillene i sjangeren. Ikke la det forferdelige navnet avskrekke deg, her finnes det noe for enhver. Vi snakker klassebasert gameplay, med unike ferdigheter som lar deg gjøre Baller Plays som å kalle inn airstrikes, sette opp ziplines for laget ditt eller fylle rommet med promp. Lekker og tydelig design, elegante menyer som er enkle å forstå, et rett og slett glimrende "ping"-system for å kommunisere ikkeverbalt med dine lagkamerater, alt er her og du er invitert. Skli og hopp inn på din foretrukne platform i dag, gamer.






Counter-Strike GO: Danger Zone - PC

De fleste er nok godt kjent med Counter-Strike (Se Ess på folkemunne), Verdens Første Skytespill. Men visste du at de slapp en Battle Royale-modus i fjor? Vi snakker 16 spillere på et relativt lite kart, hvor ammo er mangelvare og svetten er sterk. Naturligvis gratis for alle eiere av CS: GO, dette kan være en ting å hoppe inn i om du fortsatt har AWP-aimen inne.






Ring of Elysium - PC

Liker du skyting? Liker du snowboard? Liker du å installere dataminere på maskinen din på vegne av kinesiske megakonglomerater? Du kan slutte å lete kompis, du har funnet det! Ikke testa selv, men etter sigende en streit vri på sjangeren, og det vil garantert kjøpe deg brownie-points å ha det installert når vi alle eies av kinesere om 10 år.






Tetris 99 - Switch

Hah, så du trodde Apex Legends var den mest banebrytende sniklanseringen av et Battle Royale-spill denne måneden? Nintendo og Tetris ler av deg bak ryggen din, kaller deg stygge navn, osv. Du spiller altså Tetris mot 98 andre spillere, ooog det er vel egentlig det. Du kan bruke høyrestikka til å velge hvor du skal sende søpla du genererer ved å rydde linjer, enten du vil KO-e noen som sliter eller fokusere din innsats mot de som har høyest rang. Gratis for medlemmer av Nintendos Onlinetjeneste, som alle selvfølgelig er. Where we fastdropping, boys?






Men nok snakk, la oss komme oss ut der og get that bread, gamers! Bruk denne tråden til å diskutere alt som finnes av Battle Royale, mens vi prøver å glemme all tiden vi brukte i hulene med andre avleggs spillmodi.
 

Lodin

Der Waaaah
#2
Tetrisen er en ganske fantastisk ide og funker som faen. Eneste tingen jeg hadde ønska var at når man var død kunne man titta på noen andre sin spilling. De små skjermene holder ikke.
 

demake

Seksuelt godteri
#3
A for effort. S for trolling.
 
#7

Han er så moro! Og nå har jeg spilt ham nok til at jeg ikke synes quipsa er spesielt irriterende lenger, tvert i mot syns jeg det nesten er litt sjarmerende :$ Fortsatt tvilsomt hvor mye han hjelper laget helhetlig da, pluss at ult-en hans er søppel som utelukkende brukes når du har gravd deg for dypt i dritt og trenger en kjapp vei ut (og selv da er den bittelitt tvilsom ettersom den usynligheten fortsatt kan være ganske .. synlig). Sånn sett er nok Den Morsomme Lootboten fortsatt min fave, du kan seriøst sette opp ziplines for laget -hele tiden-, og den grappling hooken virker helt vanvittig når man får teknikken for å svinge seg ordentlig inn.

Andre favoritter er Lifeline, de lootdropsa er så kjekke i et spill hvor hvilket nivå rustning du har fortsatt har mye å si for utfallet av de siste kampene, og Bloodhound, som bare er jevnt over er veldig nyttig. Usikker på om noen er i huset? Popp tactical og ta en liten scan. Usikker på hvor kisen dere skada ble av, bare følg spora osv. Bangalore er også knall, den passive abilitien som lar henne beine dritkjapt hvis noen skyter i nærheten er så clutch. Og selvfølgelig shoutout til Luis "Caustic" Gasman, som virker veldig situasjonell men utvilsomt er fullstendig psycho og poster på /r/atheism hele dagen.

Wraith er kanskje den eneste jeg fortsatt sliter litt med. Tactical abilityen funker hvis det er mye på gang, men jeg har mista telling på hvor mange ganger jeg har fulgt det blå sporet hun etterlater og bare shotgunna henne sekundet hun phaset inn igjen. Portalene er bedre men rekkevidden er ikke så enorm og du er hella synlig når du bruker den, så det krever en del finesse å gjøre riktig, tror jeg. Gøy å gjøre dumme metaplays hvor du baiter andre lag til å hoppe inn da, og så vente på andre siden med peacekeeper.
 
#8
Mortal Royale
Free to play

1000 player BR satt i middelalder-fantasy setting.
Her er video:

Her er litt om hva brukerene synes:
1550436201485.png


Har ikke så veldig mye å si om det, men det var noen som etterlyste en 1000 player BR på discord, så jeg følte for å informere om at det var mulig.

MEN, jeg liker tanken på melee-basert BR.
Det hadde f.eks vært ganske fett om man kunne få til squad basert fighting med synergi og godt samarbeid, så vi får håpe at Mortal Royale baner veien.
 

Nicholas

breach boy
#9
Første ordentlige patch til Apex er ute! Ikke noe kjempespennende hittil, cliff notes er omtrent som du forventer:

WEAPON ADJUSTMENTS LIVE ON ALL PLATFORMS

  • Wingman
    • Rate of fire reduced from 3.1 -> 2.6 shots per second.
    • Skullpiercer Headshot damage multiplier reduced from 2.5 -> 2.25
    • Increased base hip fire spread and decreased the rate at which hip fire spread decays (shrinks back down).
  • Peacekeeper
    • Shotgun Bolt rechamber rate has been reduced for the Peacekeeper only.
      • Level 1 mitigation 10% -> 7.5%
      • Level 2 mitigation 20% -> 13%
      • Level 3 mitigation 25% -> 16%
  • Wingman and Peacekeeper availability has been reduced in all zone tiers.
  • Increased availability of energy weapons & ammo in all zone tiers.
Tror fortsatt begge kommer til å fortsette å være beastly, Wingman spesielt gjør jo fortsatt 45 dmg på bodyshots liksom, men litt chill at du ikke kan snipe i like stor grad med peacekeeperen lenger. De har også gitt oss en liten sniktitt på neste patch:

Major balance changes:

  • Hit box size reductions and optimizations for Caustic, Pathfinder and Gibraltar
    • We’re better sizing hitboxes to character gear & model
    • Since these adjustments have a MAJOR impact on the game, we want to make sure there aren't any major bugs, so we didn’t want to rush them out
    • If these adjustments prove to be insufficient, we’ll consider additional adjustments during Season 1


Minor balance changes:

  • Caustic
    • Traps - Reduced cooldown to 25 seconds from 30 seconds
    • Traps - Increased radius and proximity radius by about 10%
    • Traps - Removed a 1 second delay on the smoke dealing damage to players
  • Pathfinder
    • Insider Knowledge - Increased the number of beacons in the world to 12 from 10
  • Lifeline
    • Care Package - Removed slight chance that level 4 armor and helmets will drop
  • Wraith
    • Into The Void - Cooldown increased from 20 -> 25 seconds
  • Bangalore
    • Double Time - Reduced move speed bonus to 30% from 40%
Og det ser jo bra ut, hitboxene trenger definitivt litt arbeid så det er kult, og buff til gasman er aldri feil. De skal slippe to nye legends sammen med season 1 nå i mars, men må si jeg er mest gira på et nytt kart, så håper ikke det er alt for langt unna.
 
#11
det er det beste Battle Royal-spillet om man synes at å tilfeldigvis dukke opp bak noen er bra nok innsats til å få en kill eller tre.
 
#13
Du har ikke blitt drept mye fra siden eller bakfra? Det er som regel slik jeg dør. Engasjert i kamp én vei, drept fra et helt annet hold. Å campe i bygninger er effektivt, men kjedelig, og på ett eller annet punkt må man jo forflytte seg. Kaos og tilfeldigheter ligger ved kjernen til hele sjangeren altså, jeg er klar over det, men i dette er det så mye av det at det hele føles meningsløst. En god BR-seier føler jeg er en fin blanding av en rekke gode valg, gode ferdigheter og en dose flaks på toppen. I dette føler jeg at både seier og tap i bunn og grunn har kokt mest ned til hell eller uhell...

..eller så suger jeg bare i dette spillet og er bitter fordi jeg generelt sett har hatt god teken på BR-spill ;)
 
#14
Nei, hender jeg blir overraska, men har jo såpass mye liv at man har en reell sjanse til å redde seg inn. Opplever du dette i andre spill i sjangeren også? For jeg ser ikke helt hva dette gjør anderledes som skulle forsake det.

Når det er sagt, dette er det jeg har spillt klart mest, så er kanskje dette jeg har fått til best.
 
#15
Bli drept fra siden eller bakfra aka Third-Party er jo et av kjerneprinsippene i battle royales generelt da, jeg føler ikke det er spesielt unikt for Warzone. Når man velger å ta en fight må man være påpasselig med å avslutte den så fort som mulig, for generelt sett løper alle mot skytinga.

Men ja, digger CoD-vrien sjæl ass. Usikker på om det er den *~beste~* BR-en men det er definitivt den jeg syns er mest spennende om dagen. Konkrete ting jeg liker:

- Mange muligheter til å respawne teammates. $4500 er ikke spesielt mye/vanskelig for én spiller å skrape sammen på 5-10 minutter, og gulagen er en ordentlig hoot, samt en lur måte å sikre at alle spillerne får en fair fight tidlig, selv om man blir ganka på droppen

- Armorsystemet er nice, liker at man starter med 80% av maks kapasitet og ikke må loote rundt i et kvarter for å finne lilla skjold som i Apex

- For en tid vi lever i når afterthought-kjøretøyene til arenashooteren CoD har bedre og morsommere fysikk enn de fire siste Battlefield-spilla

- Jeg syns loadoutdrops er kult, men det var definitivt på tide å øke prisen. Å rulle rundt med kitta suppressed M4 w/ Tactical A Cog og masse perks ftw

- De questsa du kan plukke opp er good shit, bra med konkrete mål, og bounties spesielt er glimrende for når du vil finne neste fight

- Den greia hvor du hører et sekund av voicechaten til kisen du dreper. Det er så jævla bra og jeg har savnet det siden Halo 2-dagene, bare høre en svett tysker sukke tungt når du gætter ham GUD det eier

- Det er artig å se sp- og mp-brett fra tidligere CoD-spill bakt inn i Warzone-kartet! Flere utviklere burde skamløst gjenbruke assets på den måten imo


Ting jeg ikke er så voldsomt fan av:

- De bedritne siste sirklene, ganske tydelig at de er random og ikke tenkt ordentlig gjennom, har opplevd flere hvor siste sirkel er på en bygning med flere etasjer, også sitter de gjenværende lagene på hver sin etasje og stacker gassmasker. Kjedelig og homofilt (nedsettende)

- lav tick rate lol. Skjønner at det er tricky med 150 spillere (og 200 visstnok på horisonten?), men det gjør det ikke mer digg når du dør bak et hjørne i cover ass

- PC-spillere som griner over kontrollspillere med autoaim, det er så sørgelig


Alt i alt syns jeg det er ganske knall, men brenner nok ut om ikke altfor lenge. Men det fikk meg til å coppe Modern Warfare, så ggwp Activision
 
#16
Den greia hvor du hører et sekund av voicechaten til kisen du dreper. Det er så jævla bra og jeg har savnet det siden Halo 2-dagene, bare høre en svett tysker sukke tungt når du gætter ham GUD det eier
Dette har jeg ikke opplevd! Funker kanskje bare når man ikke bruker party-chat funkjsonen til PSN? Kanskje grunn nok til til å slutte med det...

Men det fikk meg til å coppe Modern Warfare, så ggwp Activision
Hvorfor? Dette er da gratis?
 
#17
Fordi jeg ble hungry for more (pluss det var på tilbud). Campaignen var underholdende, tilbakestående jingoistisk galskap, vanlig multi var gøy i sånn 6 timer
 
#18
Klaymen skrev:
Nei, hender jeg blir overraska, men har jo såpass mye liv at man har en reell sjanse til å redde seg inn. Opplever du dette i andre spill i sjangeren også? For jeg ser ikke helt hva dette gjør anderledes som skulle forsake det.
Time to Death i dette spillet må vel være den laveste av alle BR-spill? Ihvertfall om man tar utgangspunkt i full armor. Man tåler muligens mer kuler til kroppen enn i f.eks PUBG, men våpen er såpass mye enklere å håndtere i dette, man er mer mobil, kuler har ingen travel time på laaangt hold, headshots er enklere å få til OG sterkere enn i andre BR-spill, granater er utrolig mye enklere å bruke ordentlig osv. osv. Kort sagt: om de som flanker deg har bra nok våpen og er god nok til å sikte så er det fint lite man kan gjøre med det, slik jeg har opplevd det.

Altså, jeg liker spillet bra og er enig med Nicholas i alt det positive spillet gjør (fuck kjøretøy-fysikken, dog?). Men jeg har en sånn blanda følelse hvor mye er både like bra eller bedre enn i andre BR-spill jeg har brukt mye tid på, men så er det ting ved kjerne-designet som drar balansen til spillet i motsatt retning av hvordan jeg helst ville hatt det.

Forandringer jeg gjerne skulle sett:
-Bedre/mer nyttig lyd. I Apex og PUBG kan jeg høre hvor en fiende er i forhold til meg om det så er på andre siden av en vegg eller etasjen over eller under. Jeg vet via. lyd nøyaktig hvilken retning jeg hører skudd fra og kan med grei treffsikkerhet gjette avstanden også. Man kan til og med høre hvor mange sider en kamp har til seg og ta avgjørelser deretter. I Warzone er lyden av skritt ekstremt lav og drukner fullstendig ut om noen skyter to kvartal bortenfor deg og lyden av hvor skudd kommer fra/hvor nærme det er osv. er langt vanskeligere å bedømme.
-Fjern radaren. Det vprste design-valget Cod4 gjorde etter martyrdom? Kanskje, kanskje ikke, men det har ikke noe å gjøre i et BR, imo. Man får mye av informasjonen man ikke får gjennom lyd på denne og resultatet er at man må gløtte på den hele tiden for å være mest mulig effektiv. Det er også mye meta rundt perks og attachments som handler om å nulle ut hvor mye man selv dukker opp på radaren. Altså mer tilfeldigheter/usikkerheter rundt informasjonen man tar til seg i en allerede tilfeldig og usikker sjanger.
-Fjern perks. Jeg er ganske opptatt av hvilken informasjon spillet gir deg eller ikke gir deg. Å starte kamper i BR-spill er en såpass commitment at man trenger å kunne filtrere ut så mye nyttig informasjon som mulig før man starter. Man må kunne ta valg basert på informasjonen man har tilgjengelig. Veldig mange av perksene er basert rundt å nulle rundt påliteligheten til den informasjonen man kan få. Mao er ikke informasjonen man bruker ressurser på helt pålitelig og enda mer tilfeldigheter introduseres til spillet. Perks gir mer mening i Team Deathmatch, hvor man skal møte de samme folkene mange ganger, da kan man lære seg hvordan de spiller, hvilke perks de har og gjøre valg deretter. Ikke fult så mulig i et BR..
-Legg til hjelmer. Eller finn en annen måte å gjøre headshots litt mindre effektive på. Jeg er ikke 100% på dette, men jeg tror det finnes snipere som downer deg på ett headshot uansett hvor mye armor du har?
-Fjern claymores og miner. Bytt dem ut med trip-alarmer elns? Jeg har faktisk til gode å dø av claymore selv, men har tatt flere med dem og føler meg like skitten hver gang. Den gangen jeg taper siste-sirkelen pga. en claymore blir trolig den siste runden jeg spiller :p
 
#19
Min favorittting i dette: Å ha JOKR som secondary. Har ikke møtt på andre som gjør det, og det er lite som eier så hardt som å se at du wiper hele lag når du fyrer den avgårde på et kjøretøy. Kan også brukes som en provisorisk airstrike på tak-snipere mistenker jeg, uten at jeg helt har fått til det enda.
 
#20
Ja vet du hva, kan ikke tro jeg glemte å nevne lyden. Jeg vet ikke hvordan de har klart å fucke det up så jævlig. Man hører bokstavelig talt lagkamerater jogge rundt dobbelt så høyt som fiender, jeg skjønner det ikke. Minnes vagt noe drama rundt release hvor lyd var veldig "op", så de justerte det ned, men gikk for langt?? Jeg aner ikke ass. Og det er ingen forskjell på noen som avfyrer en gønner 100m unna og 1km unna.
 
Topp