Den litt generelle spilltråden for trailere og mindre nyheter

Terje

mostly harmless
Velocity 2X til Vita og PS4 er oppfølgeren til Velocity Ultra til Vita og PS3 (ooog PC?), som er en steinartig sak på Vita iallfall. Samme mekanikken som før pluss en ny plattform-skyter del. Ser ut som det har det samme kjappe og presise gameplayet i behold. Høres også ut som det blir et nytt kongesoundtrack fra samme artisten. Jeg er klar.

 

Terje

mostly harmless
Ser ut som Activision har tenkt å riste litt liv i Sierra-varemerket igjen. Da Activision merga med Vivendi i 2008 så ble de eiere av Sierra studioet samtidig. Som de umiddelbart stengte fordi Activision. Nå er denne teaseren blitt posta på nettsida til Sierra. Annonseringen om hva det dreier seg om kommer på Gamescom i neste uke.


Litt interessert i å se om det er noen av de klassiske Sierra titlene som skal børstes støv av, menneeeh.. Activision. Har ikke trua
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
King's Quest som Game of Thrones-aktig rollespill? Space Quest som Mass Effect-aktig tredjepersons covershooter med en Peter Quill-aktig hovedperson? Police Quest med The Wire-stemning? Quest for Glory som dungeon crawler til mobiltelefoner? ... Leisure Suit Larry som moe datingsim?
 
Jeg har mange ganger kritisert Nintendo (og fansen) for å bare gi ut/kjøpe gamle spill, men Capcom er i en helt egen klasse.
 

Lodin

Der Waaaah
Til Capcoms forsvar (ikke at de fortjener det) er vel Resi remaken bare gitt ut til GC? Den er såpass bra at jeg syns dette er helt ok. Kommer nok til å coppe det til PC selvom det virker som de har gjort minimalt.

Og den greia til Sierra/Activision er nesten garantert no nytt. De hadde ikke giddi mekke no fancy CG bare for å prompotere en masse gammalt ræl. Det er sikkert Police Quest: Urban Warfare fordi de vil denge EA og den BF-dingsen deres. :p
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Ja, så klart, siden Kickstarter er ei side hvor du finansierer noe for at det skal bli laget i det hele tatt og ikke en storkiosk. Ikke at jeg har tenkt å teste Godus da, ville bare påpeke dette.

Og, vel, Sierra-navnet har vel bare plass i bakhuet til folk som husker de gamle eventyrspilla nå om da'n. Tør ikke vedde penger på at det ikke kommer ei flåte med * Quest Special Editions snart.
 
Godus er det verste spillet, selv på PC. Ser ut som de legger til Gems greiene på pc versjonen også, som du sikkert kan kjøpe flere av i butikken de har utviklet det siste året.
 

Lodin

Der Waaaah
Jeg gleder meg til intervjuet med Millionbux når han skal forklare hvorfor Godus var en haug med ræv og hvorfor det eier å lage Indiespill for Sony
 

Terje

mostly harmless
Sierra-tingen: Hvis man kikker i koden på nettsida så er ordene King's Quest og Geometry Wars "skjult" i den nederst der.

Så King's Quest. Virkelig? Er det virkelig bare snakk om å pushe de gamle titlene ut igjen, eller er det en ny moderne utgave med alt det innebærer? En trippel-A greie hvor gode Kong Graham som er elsket av alle plutselig blir forrådt av hans maktsyke rådgiver som også sysler med magi, han overtar tronen og plutselig er landet Daventry styrt av en ond hersker ingen liker men som ingen kan få avsatt heller. Ingen andre enn Graham selv såklart, men etter en tilfeldig flukt kun vist i en kuttescene så står han på bar bakke i en mer eller mindre åpen "sandkasse" hvor mesteparten er låst unna til du får åpna mer ved å bare gå til et spesielt sted og kanskje trykke på action-knappen. Sandkasse biten innebærer at det er både ting man kan fly rundt og samle på kartet og folk man kan gjøre enkle fetch-quests for. Ikke noe for avansert, må være så minste felles multiplum også lett forstår hva som skal gjøres, dette skal appelere til så mange som overhodet mulig. Etter å ha gjordt disse tingene en del timer og dermed fått mesteparten av folket med deg avsluttes det hele med at du likevel stormer siste skanse på egenhånd og gir storeslem deng og igjen er Daventry en fin plass å være.

Bare å glede seg.
 

Lodin

Der Waaaah
Lucius hadde et veldig solid konsept, men var desverre kjedelig utført med mye trial & error. Oppfølgern er derimot vistnok mer sandkassete så det kan bli ekstremt kjølig midd.
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
For de som fortsatt elsker rundebasert strategi og fantasy: Nytt Heroes of Might & Magic: Heroes annonsert for 2015!


Basically, our goal is to take the best out of the previous Heroes titles and build Heroes VII from there. Of course we’re also bringing in new features or new ideas without compromising the spirit of Heroes, such as more interactions on the Adventure Map allowing more strategies. For now we won’t delve too much into the details but we have brought in hundreds of small improvements which will help to perfect the formula. All in all we believe that we have the perfect mix of proven features, adjusted ones and new ones.
Disclaimer: jeg gadd ikke sjekke traileren fordi CG er kjedelig og jeg har aldri brydd meg om historien i HoMM.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Så, Risen 3: Titten Lords er ute i morra, og anmeldelsene har tikka inn. Ingen blir overraska over at det veksler mellom å være helt OK og å gi deg lyst til å skrape ut et øye i frustrasjon, men det som overrasker er at de tydeligvis har leid inn en Matt Berry-imitator til å spille sidekicken din.


For referanse så har vi Matt Berry her.

 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Hvis du har betalt alt for mye til Obsidian for at de skal mekke Pilarer av Elendighet Uendelighet så kan du nå logge inn på sparkstøttingssida di og hente Steam-nøkkel til betaen. Driver og laster ned nå, gleder meg sånn smått til å se hva spenna mine har gått til. Ps "alt for mye" sikter til at du må ha sparka over minst $110 for at du skal kunne nyte godt av betaen.

Bonusinnholdet som følger med er denne videoen hvor man kan høre hvor god Josh Sawyer er i tysk.