Den litt generelle spilltråden for trailere og mindre nyheter

Første sniktitten på Torment: Tides of Numenera. Du vet, den der oppfølgeren til Planescape: Torment som ble kickstarta for en stund siden.
Spillet ser artig ut, det, men jeg er ikke helt sikker på hvorfor man insisterer på isometri fugleperspektiv. Det er kanskje et budsjettspørsmål? Virker veldig konservativt og bakoverskuende for min del—synes det hadde vært enda mer spennende med en Torment- og Wasteland-oppfølger med perspektiv mer som i KotOR og Mass Effect.

Men, jeg antar de selger dette først og fremst til spill-var-bedre-før-bataljonen.
 
Sist redigert:

Terje

mostly harmless
Det er nok mye derfor ja, men tipper det også er en budsjett greie. Om man zoomer inn Wasteland 2 så blir det tydelig at det visuelt ligger på 2005-nivå. Hadde nok ikke flydd i en over-skuldra kameravinkel. Ellers så måtte et mye nærmere kamera medført visse gameplayendringer. Du kontrollerer et rimelig stort party i Wasteland 2 for eksempel, det hadde vært altfor uoversiktlig i en sånn synsvinkel. Mye av poenget i kickstarteren var å lage en oppfølger tro mot originalen. Hadde de endra for mye på det så kunne det potensielt slå tilbake på de hardt nok til at de vill trøbla med å nå målet. Du husker sikkert det tilsvarende bråket rundt Fallout 3 etter det ble annonsert.
 
Jepp, et bedre eksempel på en mer moderne tilnærming er kanskje Dragon Age—det er jo helt klart nyttig å kunne bruke strategi-perspektiv under kampene, men det er samtidig fint å kunne utforske fra bak-skulderen-perspektiv.

Ikke for det, jeg skal nok kanskje ha meg både Wasteland 2 og Torment med tid og stunder.
 

Jæveltango

Pepperoni Playboy

Noen som planlegger å plukke opp dette? Jeg vurderer sterkt å coppe det til helga. Mange gode anmeldelser, blant annet fra Eurogamer. Ser ut til å ha et robust kjerne-gameplay alá Batman-spillene, og et slags system som gjør at du kan infiltrere Orke-hierkarkiet fra innsiden. Vanskelig å forklare, så jeg anbefaler videoen.

Trenger noe annet enn Destiny, da jeg har bestemt meg for å droppe det. Kom til level 24, med en hårsbredd igjen til 25. Ble alt for grindete og tidkrevende, og jeg ser at man trenger playstation-venner for å i det hele tatt nå opp, fordi raid og lignende mangler matchmaking. Lekkasjene som viser kommende DLC viser at det ikke er noen endring å spore heller. Jeg har rett og slett ikke tid eller energi til å dedikere tilværelsen min til et dataspæll, spesielt ikke når så store deler er basert på rein flaks. Jeg satt som en zombie hele helga, og uten å ha beveget meg nevneverdig. Konstant repetisjon av de samme oppdragene, bare med ørliten variasjon i vanskelighetsgrad, pluss nærmere hundre PvP-kamper i løpet av uka.
 
Sist redigert:

Lodin

Der Waaaah
Blir vel å plukke opp det der neste uke en gang. Venter dog å se hva vanlige folk syns som alltid. Anmeldelser er en ting, men Ubisoft har og inngått preview-avtaler med en haug Youtubere. Om videoen er fra før det ble sluppet og de ikke jobber som anmelder har de skrevet under på en avtale om å kun si positive ting og motatt rundt tusen dollars. Forøvrig ulovlig ihvertfall i USA med mindre de oppgir det, men alle stort sett driter i det. :ras:
Spillet ser i det minste fett ut.

E: Var WB som ga ut dette ja. Beviser vel bare at det er noe alle driver med.
 
Sist redigert:

Novastrum

Feminist-elitist
Spilt en del i ettermiddag og kan meddele at Spillet Er Fett (for meg). Actionspill med akkurat passe mye historie, og slåssing som sitter nesten like bra som i flaggermusmannen.
 

Lodin

Der Waaaah
Amplitude ser ut som Amplitude så det blir å eie. Litt irriterende å se dem kjøre det i Windows siden det bare kommer til PS3 og 4. Jeg misstenker fortsatt at Sony har finansiert mesteparten og 'startern bare var til for å skape hype, men det betyr vel i det minste at det faktisk slippes i mars.
 

Lodin

Der Waaaah
Se her ja, om du ikke skreiv under avtalen til WB og horer deg ut får de tubbsene dine fjerna.
TotalBiscuit @Totalbiscuit

It seems that @WB_Games have dmcaed multiple YT videos of Shadow of Mordor, including @jimsterling work without warning
De gidder sansynligvis ikke se gjennom dem engang for Sterling sin var utelukkende positiv.

E: Her er mer om dette.
 
Sist redigert:
D

Doctor Downs

Gjest
Lite nytt å vise av bilder og videoer, men det er rimelig sikkert at Far Cry 4 overtaler meg til PS4-kjøp.
 

Lodin

Der Waaaah
Gah! Nylig ble det avslørt at Asscreed Unity kjører i 30FPS på både Bone og PS4. Først sa en dust fra Ubisoft at det var fordi de hadde programert på tog, ferge og fly og ikke orka no diskusjoner. Nå hevder de derimot at 30FPS er mer cinematisk og ser bedre ut og menneskeøyet kan uansett ikke se mer enn 24 så det spiller ingen trille uansett.
“At Ubisoft for a long time we wanted to push 60 fps. I don’t think it was a good idea because you don’t gain that much from 60 fps and it doesn’t look like the real thing,” Nicolas Guérin, world level design director told TechRadar in an interview.

“It’s a bit like The Hobbit movie, it looked really weird.”

Guérin went to say that the industry has “collectively dropped” the 60FPS standard, and that 60FPS is not “that great” when it comes to quality of the picture and image.
Vi er nå kommet til punktet hvor utviklere bruker fanboys sine argumenter for å bortforklare at spilla deres kjører ræva.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen