Den litt generelle spilltråden for trailere og mindre nyheter

Terje

mostly harmless
Resogun fra Housemarque er kjent for å være en anelse inspirert av klassiske Defender. Så nå har de huka tak i selveste Eugene Jarvis, fyren som utvikla originale Defender i hine hårde, samt like gamle Robotron - en av de aller første dual-stick skyterne - og senere Smash TV og Cruisin' USA og så videre. Fyren er nå ihvertfall greit imponert over hvordan Housemarque videreutvikla Defender konseptet, så nå skal de utvikle noe nytt sammen. Det er ikke blitt sagt noe om hva det skal være, men det er sikkert ikke å bomme grovt å si at det blir noe arcadegreier i samme stil og at med Eugene Jarvis og Housemarque bak så har det en temmelig grei sjangs til å bli å eie.

Fikk dette fra Gamasutra.

Housemarque slapp forøvrig en ny Super Stardust til PS4 i går, ser ikke nevneverdig annerledes ut enn tidligere men må nok prøves iløpet av helga:

Og det kommer en ny utvidelse til Resogun fra de om en uke:

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Lurer på om noen i Team Ninja noengang har sett en pupp.

Lodin

Der Waaaah
Hory shit, denne jævla spillen! Det er en roguelite, men også et kortspill og når man faktisk slåss er det Arkham-systemet! Og kisen man spiller mot er sånn typisk pikk fra gamle VHS-spill! Gah! :eek:

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Hells yes. Dead End Thrills har hatt en feature oppe en stund, så jeg har venta på mer greier. Sjekk for all del ut den artikkelen forøvrig; hvis det finnes noen som ikke veit, så er Dead End Thrills bloggen til en kis som bruker alle triksa i boka (og mange utafor) til å få fram de aller beste græffiksa det går an å få til i spill sånn at det blir brae bilder av det.

Terje

mostly harmless
Er steampunk-Grimrock noe? Det er ihvertfall hva Vaporum er. Her styrer man bare én fyr istedet for en gruppe, og istedet for å levle opp skills så utvikler og modifiserer man drakten hans med gadgets man finner rundt omkring. Ellers er dette klassisk gamleskole fangehullskrabbing, forhåpentligvis av god sort:

Character customization comes in the form of upgrading your suit. Everything revolves around your suit, as instead of upgrading your character’s attributes and skills, you are upgrading the suit itself. The suit represents what is generally regarded as the player character in most RPGs. It protects you from harm, allows you to install various gadgets to enhance your abilities, acquire skills and increase your statistics. The simplest way of getting stronger is to equip gadgets. Gadgets are items you can find in chests, secrets and sometimes dropped from slain enemies. You can equip as many gadgets as your suit can sustain (up to a maximum number of slots). Slots are not limited to certain types of gadgets, so you can have any gadget type in any slot. This is one of the defining features of our character system, giving you a lot of room for experimentation with various builds, combos and whatnot.

Experience comes in the form of power cells. As you collect power cells (dropped from enemies or found), your suit’s power capacity increases, allowing it to sustain more gadgets. Every time the power increase reaches a minor threshold (equivalent to 1 character level), you gain minor attribute bonuses (like more hit points, more attack damage, etc.). And when the power increase reaches a major threshold (equivalent to 3 character levels), not only do you gain these minor bonuses, you also get to choose one from a set of predefined skills (usually passive skills) that have a significant impact on gameplay and the way you can play. This choice is very important, as you can only choose one skill of the set and the rest is lost.

Do you want to be an armoured hulk and just face-tank most enemies, or a light-footed assassin that deals quick bursts of damage, evading counter-attacks, or an engineer who can hack devices and assemble bots to do the fighting for him, or something in between? The choice is yours.

Some gadgets grant various passive and active skills that become available as soon as you equip the item. This gives you great control over how you build your character, what attributes it will have, what passive and active skills, and how many.

Lodin

Der Waaaah
Sepulchure posta jeg om for noen år sida og det var en gratis pek og klikk om en kis fanga på et tog. Det var ganske WTF og creepy så nå som det fylles ut og får episode før og etter kan jeg ikke annet enn å glede meg.

Og ja, det er Sterling som har stemmen til han ene kisen. =D

Sepulchre anbefales fra min side. Kort, men minneverdig. Nærmeste sammenlikningsgrunnlaget jeg har er ... øh, “I Have No Mouth, and I Must Scream” kanskje?

Lodin

Der Waaaah
Jeh, men nå bør jo folk vente til hele greia er ute. Kanskje vi får vite no mer om bakgrunnen til Yahtzee på toget og hvorfor han havna der.

E: Jeg titta på dragedildotrailern igjen og leppene til folka er ikke i nærheten syncha med replikkene. Akkurat samme greia var det med orginalen sin trailer fra Tokyo Game Show. De er animert for det engelske lydsporet. ^^

\/Stemmene er spilt inn på nytt.\/

Sist redigert:

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Jeg får trå til med en anbefaling av Sepulchre jeg også, da. Spill den spillen, og overse at noen av stemmeskuespillerne tydeligvis har spilt inn sine bidrag med blikkboks og hyssing som mellomledd.

Jæveltango

Pepperoni Playboy
Sett bort i fra Bloodborne i mars, er det egentlig noen interessante spill som kommer ut i nær fremtid? Jeg hadde håp for The Order, men når det også ser ut til å være piss, så er det skikkelig lenge mellom (De antatte) høydepunktene. Arkham Knight kommer i begynnelsen av juni. Det er neste spill jeg vet jeg kommer til å kjøpe.

Nitriste tider.

Sist redigert:
Blir aldri trist så lenge Outrun Online Arcade er på XBLA.

Men jeg ser at SEGA faktisk har trukket sei, eller rettere sagt OOA, etter utløpt kontrakt med Ferrari. Sorry folkens, men for oss som alt eier spillet er det i hvert fall evig sommer.