Den litt generelle spilltråden for trailere og mindre nyheter

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
CoD-aktig level-system komplett med loadouts. Våpenspillet føles som Unreal Tournament (yay) med all skade skalert ned sånn at det kreves fem treff fra en rakettkaster å drepe noen (ikke yay). Skikkelig meh level design på det ene brettet jeg holdt ut. Håper enspillerdelen blir gøy, for det der har jeg allerede spilt ferdig.
 

Terje

mostly harmless
Null interesse for multien her også, og det lille jeg har sett av enkeltspiller delen virker... feil. Det mangler Doom-gameplayet. Det ser jo ut til å bare være en masse gore og killmoves. Det er ikke Doom. Doom er å springe i hundreogtredve kilometer i timen, ha et lass med ammo (hundre raketter til rakettkasteren? Null problem!), dodge ildkuler mens man tømmer en chaingun inn i en liten horde med jævler, springe rundt et hjørne og hei cacodemon, spis rakett din føkkings kulesvamp, få øye på en nøkkel man trenger og plukke den opp og der åpna en vegg seg med en noen flere småjævler og en berserk-pickup og man gønner ned de med en hagle fordi føkk den berserk-pickupen, så beiner man sidelengs rundt et hjørne og mellom deg og døra som nøkkelen går til er det en baron of hell og en mancubus som man får til å skyte på hverandre så mancubusen kverker baronen for deg før du sirkelstrafer den og gir den noen runder med dobbeltløpa hagle før du åpner døra og ser utgangen bak OH SHIT EN CYBERDEMON og så er det dodging i alle retninger mens man utveksler raketter til endelig jævelen er dau og utgangen åpner seg og man springer ut og får 100% kills og 100% secrets men bare 87% items fordi seriøst føkk den berserk-pickupen.

Det er Doom. Og det jeg har sett av det nye ligner ikke.
 
Synes heller ikke multiplayeren var det helt store, gitt. Føltes plastikkaktig, om dere skjønner hva jeg mener. Akkurat som om våpna ikke veier en dritt og skyter gummikuler. På mange måter er det likt Unreal Tournament, men med 360 noscrope-elementer fra CoD-serien som nevnt over. inb4 get off my lawn men til tross for at UT er i alpha-fasen og de feila det innebærer synes jeg det er morsommere å spille, fordi det er en ganske simpel FPS uten så mye ekstra-ræl. Elska Doom 3 da det kom ut, og er åpen for at singelplayeren på det kommende Doom-spillet blir ålreit, men inntil videre er jeg ikke særlig imponert.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Det var Doom, for over tjue år siden. Det forrige Doom-spillet var noe helt annet igjen. Jeg er ikke skuffa fordi det ikke er kliss likt de gamle spillene, jeg er skuffa fordi Doom alltid har vært en serie som bringer noe nytt til torgs, mens den nye MP-betaen bare er et svakt oppkok av noe andre folk har gjort bedre før. Jeg håper nye Doom gjør noe helt annerledes enn de gamle spillene; det bør bare være noe mer enn gamle ideer gjort med en liten vri.

PS: Testa Brutal Doom, eller?
 

Terje

mostly harmless
Har sett den, likte den ikke. Doomsday Engine er mye bedre.

Selvfølgelig kan man ikke forvente at de lager det nye spillet klin likt de gamle, men når man graver frem den IPen igjen så er det lov å håpe at de har ivaretatt det gameplayet som gjorde de første så bra. Jeg vil til og med våge å påstå at å gå tilbake til et mer klassisk gameplay når sjangeren kun har bestått av dekningsbaserte greier med regenererende helse de siste ti årene er en fresh idé. Jeg begynner å bli lei av å sitte og vente bak murer til det er trygt å spille. Nå ser det heller ikke ut til at nye Doom er et slikt spill, og det er en god ting. Jeg spilte faktisk gjennom de klassiske Doom-spilla ganske nylig med nevnte Doomsday, ikke fordi det kommer et nytt Doom men fordi jeg så Romero på Dev's Play og ble sugen. Og vet du hva? Jeg storkoste meg, og å pløye gjennom Ultimate Doom, Doom 2 og Final Doom på rappen ble ikke kjedelig. Jeg hadde glemt hvor gøy det var å gloriøst urealistisk løpe sikksakk rundt mengder av fiender mens man dukker unna skudda deres og skyter tilbake med arsenalet til en middels hær.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Du prediker til menigheten her ass, spiller Doom omtrent en gang i året.
 

Tomas

Frå Oslo ellår någe.
Ble trist av betaen, ja. Jeg kom dessverre i et sånnet sutrete humør av å spille det hvor hver minste ting irriterte meg;

Det starter på den sekundære monitoren min, noe som herper desktopen og jeg må mase med å fikse det hver gang jeg starter spillet fordi akkurat den optionen lagres ikke av en eller anna grunn. Jeg sliter også litt med ytelsen, men det finnes ingen muligheter til å justere det visuelle utenom oppløsning og AA (du kan ikke skru AA av, bare endre typen AA) så da blir det å kjøre i oppskalert grøt med merkbar input lag på mouselooken.

Også finnes det ikke no modus hvor man kan spille alene så jeg måtte køe opp med et lag før jeg kunne justere mussensitiviteten mens laget mitt klikka på at jeg var afk.

Også skal du justere gammaen til greia er "barely visible" så joda ok safer det litt da hehe, sånn at greia var noe som virket 50% grå mot svart bakgrunn, men da ble det så mørkt at jeg såvidt klarte å lese teksten under selve spillet.

Selve modusene som er spillbare akkurat nå er vel greie nok som ekstrainnhold til et ellers selvstendig spill, men jeg stusser litt på hvordan dette blir i singleplayer.
 

Jante

privileged CIS shitlord
Doom 3 eide. Dette her virker ikke helt der.

Den multien der kan vel bare bli interessant om man kan modde serverinnstillingene til helvete og tilbake igjen.

Mvh