Den litt generelle spilltråden for trailere og mindre nyheter

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Sånn ellers har SpyParty fått en oppdatering som blant annet legger til en veldig tidlig test av de nye græffiksa. Det ser åsøm ut. Delvis.



Ikke spillbart ennå (massevis av animasjoner som mangler, pluss at det bare er de fem annonserte figurene som ser nye ut), men jesus i hytta det ser bra ut.
 

Lodin

Der Waaaah
Sånn ellers er Knock Knock endelig ute etter mye forsinkelser. Eneste kjipe er at idiotene hos Icepick har greid å miste alle Steam-nøklene til oss backere av kickstartern. Jævla cheeki breekier. :ras:

E: De fant nøklene (sikkert blant en masse tomme vodkflasker) og nå er de sendt ut.
 
Skal dere fjortiskids skrike morrapuler til hverandre i CoD g-g-g-GHOST!! i full ultra, må dere punge ut for et GTX780-kort. He.

Realtalk: Er dette fordi de ha'kke tatt seg tida med å optimalisere dritten, eller er det fordi vi får så mye mer graffixx enn vanlig iom. at Acti/IW har paralelleprodusert en next-gen-versjon til pl4ystation og xbone?
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Gosh darn. Men ja, IW har jo sagt at PC-utgaven får enda mere græffiks enn konsollutgavene rett og slett fordi det går an. 780-en er nok for de som skal kjøre 4K og Ultra, tenker jeg. Uansett, det eneste som er oppsiktsvekkende er vel mengden RAM, 4GB var jo gullstandarden før. Core2Duo er jo rimelig akterutseilt nå. Så, mitt gjett blir at de bare har kitta på mere resomolutions utapå den gamle Infinity-motoren og latt det stå til. Det kom vel en uttalelse i sommer om at hvis de skulle mekka ny motor til neste generasjon måtte det gått litt lenger enn to år mellom hver utgivelse.

Når vi først er inne på dette: NeoGAF har plukka opp systemkrava til Watch Dogs. Som man kan se er det 64-bit or bust der også; 32-bits-OS er nok et avsluttet kapittel for spill. Det jeg stusser litt på, er at "Recommended"-kravene omfatter et DX11-kort med minst 2GB RAM, og så er eksempelet et GTX 560 Ti. Som har... 1280MB RAM. Huh.

Uansett, merker at jernet mitt begynner å bli litt for lite fett til å dra det nyeste nå. Har klart meg helt greit så langt, men æææh merker det begynner å friste med et GTX 7XX-kort, ny prosessor og minst dobbelt så mye RAM (har 6GB nå). Så får man se, da. Vi får se hva som skjer.
 

Lodin

Der Waaaah
PC-versjonen krever og 50 gig med diskplass. Det ser ut til å være standardstørrelsen på spill til de to nye konsollene så da får vi regne med at det er den de har porta. Bedre enn EA som bare "hurr, PCer takler ikke next gen FIFA så dere får en rehash av fjoråerts utgave."
 
Husker dere når vi gikk i fistel fordi Max Payne 3 krevde nesten 30 gig? Det var tider, det. Bare 2012, ass.
 

Jante

privileged CIS shitlord

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
:eng: SLI speiler VRAM, dvs. du får ikke dobbelt opp.

Edit: Rett fra Nvidia:

When I configure two graphics cards in SLI mode, do the graphics cards work together to create double the memory size?

No. In SLI mode, each graphics card uses its own frame buffer memory to render a 3D application. The operating system will report a graphics card frame buffer memory size that is found on a single graphics board.
 
Når vi først er inne på dette: NeoGAF har plukka opp systemkrava til Watch Dogs. Som man kan se er det 64-bit or bust der også; 32-bits-OS er nok et avsluttet kapittel for spill. Det jeg stusser litt på, er at "Recommended"-kravene omfatter et DX11-kort med minst 2GB RAM, og så er eksempelet et GTX 560 Ti. Som har... 1280MB RAM. Huh.
Jeg har et 560 Ti kort med 2GB. Zotac lagde faktisk noen slike.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Aha, nyttig å vite. Ikke i referanse-spec dog, så jeg stusser fortsatt litt.
 

Lodin

Der Waaaah
Første episode av The Wolf Among us kommer på fredag. Jeg veit ikke mer om Fables enn at det handler om folk fra eventyr som lever blant oss og at man spiller som den store stygge ulven. Uansett regner jeg med at det er alt man trenger å vite og at det banker livskiten ut av tullet til David Cage sånn som Wanking Dead gjorde med lignende spill i fjor.
 
Virker ikke som de bruker spesielt mye tid på å bygge universet, og hvis du (som meg) bare har sporadisk befatning med tegneserien, kan dette fort bli litt halvveis. Etter trailerne å dømme, i affal. Venter på et par reviews og kanskje helst av de to-tre første episodene. Walking Dead var ikke akkurat "all that" i min verden etter første episode. (Det forandra seg dog fort).
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Ikke at det er noen som helst form for objektiv måling på noe som helst, men det er litt artig å se hvilke spill Edge har gitt 10/10 til i løpet av de siste tjue åra. 2013 ligger bra an så langt med to tiere, men 2010 og 2007 har tre hver så de var nok de beste åra. Ingen poeng til de som gjetter at den utvikleren Edge har gitt flest 10/10 til er Nintendo, forresten.

Og for de som gnurrer over at ting som Dark Souls og Resident Evil 4 mangler på lista, så fikk de også tieren sin til slutt.
 

Trench_Rat

Sommerbildene våre
Bayonetta og Rock Band 3 =D plast instrumenter pleide å være en ting
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
Det eide. Kanskje vi skal spille litt på Spillexpo?