Den litt generelle spilltråden for trailere og mindre nyheter

demake

Seksuelt godteri
Er det ikke på tide å trekke spillmediet ut av gutteklubben på promperommet og ut i den virkelige verden?

Jeg har kanskje bias, men jeg synes da at spill burde få honnør for LBTABcD...innhold de har.
 
I den virkelige verden hater vi homoer, kløbaber og sånt så det er bare på promperommet det finnes personer som skriker over at de ikke får lov til å ha furrysex, protestere mot kjønnsforestillinger og gifte seg med dukkene sine i spill.
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
I den virkelige verden er det ikke noe man tenker nevneverdig over. Fant nylig ut at ei jeg jobbet sammen med brukte å hete Karl-Kristian uten at det endrer mitt syn på henne. Og hun er neger også, så det er dobbeltpoeng. Det er bare at enkelte sider, da hovedsaklig Polygon og den store Kotakua, blir skrevet av sånne kjedelige heteronormative folk som elsker å bli KRENKET på andres vegne og skrive saker som "Kaine in Nier is a hermaphrodite, here's why this is a big deal", når det ikke blir trukket noe spesielt fram i selve spillet, og ikke er en big deal. Det ender bare som en stor "se så frimodige vi er"-sirkelrunk. Men det er selvsagt bare å unngå de sidene hvis man ikke har personlig innsats i de temaene.

Så den første kommentaren min var unødvendig. Beklager det.
 

Novastrum

Feminist-elitist
Helt enig i at skalaen er ødelagt. Når det gjelder brukeranmeldelser så ligger mange på 9-10 eller 1.
Thinaran; Hvilke LGBT-anmeldelser er det du snakker om? Synes selv polygon har en god sans for kvalitet, selv om de velger snevert hvilke spill de lager reviews av, og en god del av dem er spill alle andre også liker veldig godt.



PS: En av antagonistene ulvesteinen er ei kjerring
 
Sist redigert:

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
For fem år siden ble spill anmeldt basert på hvordan de funket og hvor mye penger Gamespot fikk for å reklamere, ikke for hvor mye LGBT-innhold de hadde. Ikke kom trekkende med 1950.
Dagens jævla tips er å lese over det du selv skriver før du trykker "Post" og kanskje la ting gå et par runder ekstra, på lørdag kom det en greie hvor de ytterst få som ikke følger strømmen på 17. mai fikk passet påskrevet, og i dag var det tydeligvis et jævla problem at noen mener at også seksuelle minoriteter har lov til å være med i spill. Jeg gikk jo egentlig ut fra at jeg tok feil, men det er faenmeg så jeg begynner å lure litt innimellom.

Så, Wolfenstein da dere, hva tror vi. 50GB å laste ned er mye.
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
De ytterst få som ikke følger strømmen var jo dem du klagde over, majoriteten er ikke i kommentarfelta. Jeg håper ikke du bruker samme nedlatende teknikker for å gjøre elevene dine "til bedre mennesker" for da burde du være obs på shiv-er laget av passere og brekte plastlinjaler. SG har aldri vært en politisk korrekt bastion, men du kommer susende hver eneste gang for å pådytte ekstreme meninger til noe som var en vits.

Det jeg uansett setter mest pris på er at folk jeg har kjent i mange år tror jeg sier at man ikke burde ha LGBT-innhold i spill, når jeg faktisk mener at det burde være så naturlig at man ikke trenger sette enormt fokus på det hver gang det skjer.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
De ytterst få som ikke følger strømmen var jo dem du klagde over, majoriteten er ikke i kommentarfelta. Jeg håper ikke du bruker samme nedlatende teknikker for å gjøre elevene dine "til bedre mennesker" for da burde du være obs på shiv-er laget av passere og brekte plastlinjaler. SG har aldri vært en politisk korrekt bastion, men du kommer susende hver eneste gang for å pådytte ekstreme meninger til noe som var en vits.

Det jeg uansett setter mest pris på er at folk jeg har kjent i mange år tror jeg sier at man ikke burde ha LGBT-innhold i spill, når jeg faktisk mener at det burde være så naturlig at man ikke trenger sette enormt fokus på det hver gang det skjer.
Ja, sorry, min feil. Jeg får prøve å legge litt mer godvilje til neste gang. Og bare til info så oppfører jeg meg 100% likt på forumet, ellers i livet og på jobb, det regner jeg med de fleste gjør.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Akk, det evige tveeggede sverdet det er å være ironisk på nett. Men takk. :p
 

Lodin

Der Waaaah
Hovedregelen jeg har lært meg med alle Kickstarterne jeg har backa er at deres forventede tidspunkt å være ferdig på bør ganges med ganske mye. Og når de endelig dukker opp eier de.

Bare se på Tesla Effect. Åssen kunne no sånt eksistert i 2014? Vel det kunne det ikke og det skulle vært ute i 2012. Men spillet eier på pinne og det er ute nå.
 

Novastrum

Feminist-elitist
Vil bare smette innom for å meddele at det ser ut til at Polygon har fått en eller annen form for gullsmøring av Bethesda, for det er en ny sak om Wolfenstein hvert femte minutt, den 9/10-eren virker betalt, og de kjørte intensivt med intervjuer og previews før release også. Sikkert feministenes feil.

Har ikke fått spilt spillen noe særlig enda, men synes foreløpig at det virker hakket for generisk til at dette blir en klassiker i min bok.
  • Dårlig fysikk, ingen interaktivitet i omverdenen - skyt på en vase og den står standhaftig igjen.
  • Fiendene reagerer kjedelig på skudd, kjedelige snikeangrep.
  • Dårligere implementasjon av ID tech 5 enn RAGE = teksturtrøbbel i hytt og gevær
  • Animasjoner fra forrige tiår, .
Jeh...

Positivt;
  • Fargebruk selv på steder der de kunne kjørt på med next gen brown & grey.
  • Det ser ut til at historien er langt foran vanlige manneskytere,
  • Digg med mange våpen istedenfor å veksle mellom to
  • Digg med armor og health pickup istedenfor regenerende helse, bortsett fra at autosave hvert sekund minker effekten litt.
  • Kult leveldesign selv om den kunne vært mer interessant, jfr. RAGE.
  • Fiendenes AI er over middels. De som klager på denne har ikke forstått at en realistisk AI ikke nødvendigvis er mer intelligent enn spilleren. De kaster granater der de tror du er, ikke der du er. God AI.

Men. Det er trist å se. At Half Life 2 har fortsatt mye å lære bort. I 2014.
 
Sist redigert:

Novastrum

Feminist-elitist
*kremt*
Nå virker jeg som den vprste flip-flopperen på denne siden av dammen her. Men jeg har spilt litt mer, og jeg må nok moderere meg litt i forhold til kritikken i forrige innlegg. Jeg har nok forventet meg et annet type spill - men måten historien er fortalt på er rimelig uovertruffen. Kommer tilbake med mer når jeg har flere inntrykk. Følg med!
 

Lodin

Der Waaaah
Polygon er uansett den verste sida. Diverse skriblere rota seg sammen, starta ei side og fikk 750.000 Dollars donert fra Microsoft. Sånn rett før Bonen ble slippi. Selv nå later de som Sleepy Dogs er bedre på Bone enn PC og PS4.
"Grafikken er muligens verre, men uuuh, integreringen av Live gjør Bone til det klare kjøpet!"
 

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen

Altså? Hva i? Hva. jeg bare... Det er så... mye?
Og alt er så teit, men som RPS skrev:
It just doesn’t stop, does it? I half-expected an extra minute at the end there: “Once the crime is solved, Ronan will pass through into the next life where a new set of skills must be mastered, including the ability to hop from cloud to cloud, play a harp in synchrony with the heavenly host and an entire DLC chapter that recreatest the smash hit film Ghost Dad. Presumably it’s in the works.

Kan jo bli bra...
eller helt forferdelig.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Så ja, Se På Bikkjer kommer ut i dag, og akkurat den spillen var det flere her inne som var skeptiske til. Hva sier Eurogamer, som har testa det ferdige produktet?
This is a game about hacking in which hacking very quickly becomes an abstract background.
[...]
Aside from the inevitable debt owed to Grand Theft Auto - over 10 years on from GTA 3, we're still carjacking and stunt-jumping around virtual cities - the echoes of other games are loud. The way Aiden jogs and clambers as he navigates back alleys and rooftops, with you holding down the shoulder button to seamlessly vault and climb, is reminiscent of Assassin's Creed, for example - though without that game's nimble verticality and vertiginous parkour.
[...]
Call it Ubisoft's house style, if you like, but it leaves Watch Dogs feeling more like a greatest hits compilation than a distinct title.
[...]
Combat encounters also draw inspiration from existing games, with slightly stiff but workable sneaking and cover mechanics and decent if unremarkable gunplay.
[...]
Crucially, you never actually feel like you're hacking anything. A lot of the time you're just pressing a button to make something happen, which at a functional level is no different to any action game.
[...]
So many of Watch Dogs' ideas have been proven in other games, so it makes sense to use them again, but it does mean that the game never really nails its own identity.
[...]
A strong story or a compelling character could make the difference, but sadly this is where Watch Dogs is at its weakest.
[...]
Assassin's Creed launched with a thin game, but there was a sense that there were unique gameplay mechanics beneath its flat surface that were worth pursuing and, for a few sequels at least, those ideas were able to flourish and grow.

Watch Dogs doesn't have that promising kernel. It certainly entertains, but mostly through borrowed concepts, and the central notion that could have made it stand out - the hacking - is the most undercooked of all.
Så, et weapons-grade generisk sandkassespill altså, komplett med en weapons-grade generisk 7/10. Hvem i alle dager kunne gjetta det? Spillegal.no, sier du? Okay. :riffa: