Den mellomstore indietråden

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Hvis noen skulle lure på om den humlepakka der er verdt spenna, så kan jeg jo nevne at jeg har spilt alle de spillene unntatt Little Inferno. Awesomenauts er et plattform-MOBA og egentlig ganske smart designa (uten at jeg gadd å spille det noe særlig fordi eeeh), Capsized var dessverre ikke så fett som jeg håpte men fortsatt et bra action-plattformspill, Thomas Was Alone har vel kommet ut i en del ulike versjoner men de jeg har spilt har vært behagelige opplevelser, Dear Esther var et kult konsept med sinnsyk grafikk, bare ikke spesielt tilfredsstillende som spill, MEN Proteus er nesten samme greia bare mye bedre realisert. Og Hotline Miami var fjorårets nest beste spill. Spilte gjennom det på nytt her om dagen, det eier fortsatt. Hei, jeg møtte deg akkurat, og dette er sprøtt, men her er noen anbefalinger, så kjøp humlepakka kanskje.
 

Lodin

Der Waaaah
Jeh, kjøp den pakka der. Little Inferno er forsåvidt ikke no spill i det hele tatt, men det er en dings hvor du skal sette fyr på dritt. Det gjorde vi alle når vi var unger, men sånt erke sosialt akesptabelt når man er voksen. Dette er et strålende alternativ. Det har også en fantstisk slutt som er vel verdt å få med seg.
 

Shinra85

Spillegals effort emo
Hmm. Kun Thomas Was Alone jeg kunne tenke meg da jeg enten a) Har resta, eller b) sikkert ikke kan kjøre dritten
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Jeg fikk Thomas Was Alone til Vita som del av PS+-greia iallfall.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Så, Gunpoint er ute. For dere som ikke veit, er da Gunpoint en 2D action-puzzler hvor du spiller som den proffe (vel, litt avhengig av hvor god du er) industrispionen Richard Conway. Det tar cirka femten sekunder før du brått er innblandet i et morderisk plott fylt av løgner og intriger, og den eneste måten å løse mysteriet på er ved å velge side gjennom de oppdragene du påtar deg for de ulike aktørene i historien. Det er ganske bra skrevet, med passe mye sarkasme (som du også til en viss grad kan velge selv), og selve spillet? Joda, det er moro. Du har rakettbukser (nemlig) som lar deg hoppe megahøyt og falle ørten meter uten å ta skade, og dessuten har du det som kalles Crosslink. Crosslink lar deg enkelt koble om elektriske kretser i et brett, slik at du kan få en vakt til å åpne en dør for deg når han prøver å slå på lyset, få et sikkerhetskamera til å aktivere en dødsfelle for en vakt istedenfor en alarm, og - etter noen oppgraderinger - få en vakt til å skyte en annen vakt i ryggen istedenfor deg ved å koble om pistolene deres. Her, ta en trailer.


Det bra: Historien er underholdende, og byr på masse twists underveis i tillegg til at du kan fatte noen beslutninger som styrer narrativet til en viss grad. Manuset er også temmelig selvrefererende for komisk effekt, uten at det blir slitsomt. Spillmekanikkene er veldig løse, men på en god måte. Det er ikke en bestemt måte å gjøre ting på, bare masse muligheter som naturlig indikerer en lur vei du bør gå. Hvis du bare vil brase gjennom og myrde alle vaktene kan du fint spille sånn, akkurat som du kan luske deg rundt og aldri etterlate vitner hvis du heller vil det.

Det som ikke er fullt så bra: Spillet kom ut i kveld, og jeg har allerede runda det. Det er sabla kort. Nå er det riktignok greier jeg ikke fikk med meg, så jeg kommer nok til å gønne gjennom en gang til, men øh det tok tre år å få ferdig noe jeg spilte gjennom på to timer. Men men, slik er livet. Om ikke annet er det så bra at jeg skulle ønske det var lenger, og det er jo i og for seg et kvalitetsstempel. Uansett likte jeg manuset, og det er masse små referanser som får deg til å føle deg smart. For eksempel kan dere ta en kikk på sammendraget mitt, som jeg fikk snekre sammen da jeg var ferdig. Og så kan dere glane på dette bildet, som forhåpentligvis demonstrerer at Gunpoint har de beste achievementene.

 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Dobbelpost fordi jøss og nøfyse, nyeste humlepakka fikk akkurat fire spill til. Tiny & Big in Grandpa's Leftovers, Intrusion 2, English Country Tune og Oil Rush blir dine hvis du betaler/har betalt mer enn snittet ($5,67 i skrivende stund). Jeg har ikke spilt Tiny & Big eller Oil Rush, men de virker som henholdsvis et ålreit action-eventyr med fokus på fysikk, og et skipsbasert strategi/tower defense-spill. Intrusion 2 er et Contra/Metal Slug-aktig spill med - jaggu - mer fokus på fysikk som jeg testa demoen til og bare ææææh fordi fysikken virka megafjern men jeg innser at det sikkert var min feil, men English Country Tune er et sabla interessant puzzle-spill laga av Increpare (aka Stephen Lavelle) som har en høy stjerne her i gården iallfall. Han er mest kjent for speisa, glitchy saker som er veeeldig eksperimentelle; blant annet har jeg spilt et spill som tok for seg psykisk og seksuelt misbruk i familiære relasjoner, et ultra-obtust strategi/puzzle-spill hvor utforskingen av mekanikken parallellt med historien utforsket faktaforfalskning i totalitære regimer, et body horror/adventure-spill som, øh, også handla om psykisk og seksuelt misbruk i familiære relasjoner (hmm), en simulator som tar for seg den unike følelsen av å være forelska, kåt og påvirket av illegale narkotiske stoffer på et utested, og ikke minst English Country Tune som vel kan karakteriseres som en ganske reindyrka utforsking av ulike variasjoner over puzzle-mekanikker. Det er ganske hardt, men også veeeldig tilfredsstillende når du fersker et opplegg. Og hvis opplegget ikke lar seg ferske, kan du spille et annet siden det hele tida kommer noe nytt. Liker'e.
 

Lodin

Der Waaaah
Coppa Gunpoint nå for det er noe jeg har venta på siden det ble annonsert.

Tiny & Big er forøvrig enda en grunn til å kjøpe den bundelen. Det er ikke en kjempebra platformer siden kontrollen er litt knotete, men fysikkgreiene rocker. Man kapper opp dritsvære steiner for å lage platformer og sånt. Soundtracket er også fett og hadde funka fint i Little Big Planet.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Og jaggu, SpyParty er nå i åpen beta. Dvs. at du kan betale og få spille øyeblikkelig, istedenfor å vente ett år. Si fra hvis noen kjøper, så er jeg lett med på noen runder. PS SpyParty eier.
 

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
Ja faen. Spy Party ja.
Det eier jeg jo. Er spent på å se hvordan grafikken ender opp, siden han fyren basically har sagt at de som var der sist vi spilte, Tryggve, var placeholders.
 

Lodin

Der Waaaah
Om det er noen trøst så kommer jeg til å bruke mer tid enn to timer på Gnøhpoint. Fordi jeg er skikkelig dårlig i det. Jeg skjønner ikke skikkelig åssen linking av de dumme kretsene funker og knoter no jævlig. Men sånn ellers er det jævla fett og hundre ganger bedre enn da Fartzee mekka omtrent akkurat samme spill for noen år siden.

E: Bah, man må såklart strekke linken fra kilden og for å bryte klikker man på den. Hjalp og med fargeblindmoden siden jeg ikke så forskjell på grønn og gul. :p
 
D

Deleted member 91

Gjest
Jeg er sykt med på SpyParty ass. Jeg kan ikke en dritt så easy kills for den som tar meg under vingen??
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Snoka litt på Steam her om dagen, og kom over Unepic. Det er da et Castlevania-inspirert roguelike hvor plottet bokstavelig talt går ut på at du spiller D&D med kompisene dine og blir teleportert inn i en mystisk borg når du stikker for å pisse. Her, ta en trailer.


Så... vel, hvis du ser for deg "Castlevania-inspirert roguelike" så er du stort sett i mål. Mos monstre, græbb loot, gjør quests, selg skit, dø ofte. Det er solid, men øh ikke veldig inspirert, dessverre. Hovedproblemet mitt så langt er at manuset er så grusomt. Jada, du spiller som en snarky geek som faen ikke klarer å la være å komme med en sarkastisk kommentar hele jævla tida, og det er jo forsåvidt greit (ikke egentlig). Det som ikke er greit, er at spillet er mekka i Spania, og de som har programmert og designet det har også fått det for seg at de klarer å skrive et morsomt manus på andrespråket sitt. Spoiler: Det klarer de ikke. Det er tett med vitser, og samtlige faller tvers igjennom fordi de er så hysterisk klønete skrevet.

Men, ja. Det er som nevnt solide saker, med OK gamepad-støtte, så jeg klager ikke så veldig mye. Kommer til å ta noen økter innimellom etter hvert.
 

Lodin

Der Waaaah
Vent, er det roguelike som i at bretta er tilfeldig genererte? For jeg hørte at det ikke var det og mista all lyst.