Den mellomstore indietråden

Terje

mostly harmless
Halfway er en ting som ser artig ut. Det er en taktisk rundebasert greie á la X-Com som handler om noen folk som våkner opp fra hypersøvn i romskipet sitt og så er alle andre døde. Og så finner man ut at romskipet er overbefolka av aliens og så må man taktisk-skyte seg vei gjennom det. Figurene har hver sine forskjellige skills som man må utnytte riktig. Fokus på historien og utviklingen av figurene, både de man spiller som og de man møter underveis. Minimalistisk grensesnitt som ser ut til å fungere bra. Også soundtracket. Det soundtracket.


Slippes senere i år. Noe senere kommer moddeverktøy og leveleditorer.
 

Terje

mostly harmless
Både og. Det har ikke tilfeldig genererte brett, men fiendeplassering og visse andre elementer vil være tilfeldig for hver gang. De vil heller skreddersy spillet for å kunne levere akkurat den opplevelsen de vil istedet for å bare sende spilleren gjennom mange tilfeldige kamper. Så da spørs det hvor gode de er på designbiten.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Det er Unity, ja. Så får vi se om jeg får testing credit.
 

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
Jeg har testa det. i noen få minutter, bare, men det kan bli kult.
Du er en ting som skyter forskjellige greier. De sprenger, etterlater seg en stor sirkel som du kan flytte rundt på med høyre musetast og dermed får du et større område å bevege deg på eller no. Det er det lille jeg skjønte av det.
Spillet er veldig Erlend, musikken til det er knall og seff laget av @cycerin, og jeg tror det kan bli bra.
Det har fått en del positiv oppmerksomhet av en del GEimsS Jurnalizts også.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Men du liker jo alle hos RPS, åssen skal du få tilgang?
"Testing credit", som i, jeg har testa det.

Men ja, jeg har sagt hva jeg synes om det til Erlend, så får vi se hvordan det blir. Flere som har posta om det etter Eurogamer Expo nå i helga, så det virker jo lovende.

For å utdype litt det Agra skriver så har du tre soner, og de sonene gir deg tre ulike våpen. Det spawner fiender hele tida, og målet er å utvide sonene ved å sprenge fiender i dem. Etter hvert levler du opp sonene slik at de blir større, og fiendene utvikler seg gjennom nye generasjoner, som gjør dem større, mer aggressive og ikke minst mer tallrike. Den utgaven jeg testa trengte litt strammere fokus; det er materiale for mange modi eller mange variasjoner på konseptet der, men akkurat nå er bare alt sausa sammen og det likte jeg ikke helt. Men men. Som sagt, kan bli jæskla bra. Og musikken er fet.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Gameplayet.

:ehm:
 

Libresse

Sharing is caring, Fisting is assisting
Snakker om noe som ser ut som interesting gameplay så;

Spry Fox holder på å lage nytt spill:


Ser ut som en slags fordypning av Tripple Town, med litt Adventures of Lolo sprinkled på toppen - color me excited!
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Liker det at tittelen i bunn og grunn er en Firefly-referanse. Iallfall i mitt hode.