Den offisielle Halo 3-tråden [X360]

Greit, men da skal jeg forhåndsbestille på en eller annen butikk. Aga.. hvor mye kommer spillet til å koste hos dere? Kan jeg forhåndsbestille der av deg? :D

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Hvem i brennheite fleskefaen bryr seg? Sånn seriøst? Finnes det virkelig noen mennesker som går rundt og gleder seg til neste runde Halo 3-bilder sånn at de kan få sjekka ut om Mjolnir-rustningen har fått mer tettvevd materiale i halsen? >_<

Halo 3 blir sikkert artig, men jeg gir en ganske grundig faen i det helt til vi har noe spillbart å legge henda på.

Endre

Ødela forumet
Spør heller deg selv hvorfor du bruker tid på å kommentere det når du selv gir faen. Jeg er ganske sikker på at de fleste her gir minst like faen i om du ikke er interessert i bilder fra Halo 3 eller ikke.

Lodin

Der Waaaah
Fordi det er faens umulig å gå på den minste lille nettside med informasjon om spill uten å bli bombardert med Halo 3 trivialiteter og vi trenger et sted å bitche!

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
SITAT(Endre @ 16.02.07, 20.11) 52588
Spør heller deg selv hvorfor du bruker tid på å kommentere det når du selv gir faen. Jeg er ganske sikker på at de fleste her gir minst like faen i om du ikke er interessert i bilder fra Halo 3 eller ikke.[/b]
Spør deg selv om ikke de fleste gir faen i at du gir faen i at jeg gir faen osv.

Jeg får vel tilstå at jeg tenkte det var legitimt å si min mening om dette fenomenet, all den tid det er et diskusjonsforum og greier og greier.

Og det Lodin sa.

Endre

Ødela forumet
Faen, jeg var sikker på at du skulle spille "Det er et diskusjonforum"-kortet. :D Jo, det er det, men du har likevel en tendens til å påpeke hva du synes er ræva, uten ellers å bidra i tråden det gjelder. Det blir slitsomt i lengden, så fra nå av skal jeg prøve å si i fra hver gang du gjør det, ettersom dette er et diskusjonsforum og greier og greier.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Påpek hver gang jeg bidrar med noe også da, sånn at det blir litt balanse over det hele.

Endre

Ødela forumet
Din tankegang er altså at ettersom du bidrar konstruktivt, er det greit å spe på med litt mindre givende innlegg også? Hva med å bare holde seg til de innleggene som bidrar? Da lover jeg å rose deg. :$

Instant messaging says hello.

I dagens oppdatering fra Bungie, melder de at reklamekampanjen begynner snart. I den sammenheng har de gitt ut de første i rekken av såkallte "teaser pieces". Bildet bekrefter også at spillet er on track for høsten 2007. Klikk på linken over for å se bildet i flere oppløsninger.

Ellers så ble kontrolloppsettet nevnt, og i skrivende stund ser det slik ut. Igjen noen flere hint om hva X-knappen vil gjøre:

Opprinnelig skrevet av Bungie

Left and right sticks: Movement and look. Just like H2.

Click left and right sticks: Crouch and zoom – just like H2, although there is a “toggle crouch” option, so that you can stay crouched until you click the stick again.

A: Jump

B: Melee attack. Note: B may also be used to activate a subtle, but nifty context-sensitive feature.

Y: Switch to next weapon.

X: Activate mysterious new feature which on the cool scale falls somewhere between “crouch” and “activate Fantanas on speed dial.”

LT: Toss grenade.

RT: Shoot weapon.

LB: Cycle grenade type (you have at least three types of grenade now, so they must be cycled rather than switched).

RB: Pick up weapon/activate stuff/reload/use turrets and so on.

Note: If you hold LB while standing over a dual wieldable weapon, you’ll pick it up in your left hand – a huge improvement over the “Y” button in Halo 2. This doesn’t affect grenade cycling, because you can still tap LB to cycle grenades, but you can’t toss ‘em while dual wielding anyway. So it’s moot. After about ten minutes of play, it feels incredibly natural, with the lone downside that you have trouble adjusting when you go back to Halo 2. But more vitally, LB reloads the weapon in your left hand, individually when you’re dual-wielding.

BACK: Calls up the Multiplayer “player menu” – where you can mute jerks, see gamer data and so on. The back button is useful, but tough to press in really hectic action, since it’s so close to the Guide button.

START: Pause menu (which is translucent so you can adjust controls without losing track of what’s on screen) and one or two other significant goodies we haven’t revealed yet. From here you can also end or quit a game, naturally.

D-PAD: Used for sweet circular fighting game moves. No wait, my bad - it is currently used to activate team chat, but that’s very provisional. This is being given a lot of care and attention and is tied to other matters, such as your default settings and how team chat and proximity voice work. You’d be amazed how much testing and thought goes into this stuff.

And again, we stress. This stuff is not final. It could all change at any time. But that's a pretty good bunch of stuff to expect in the Beta.

De første høyoppløslige bildene av Halo 3 - Legendary Edition har just kommet. Tidligere har vil vel bare sett diverse scans. Bildene er store, så ta en titt selv på TeamXbox. Ser ut som prisen også er bekreftet, $100. Så i verste fall må vi ut med en tusing her til lands. Hver enhet blir nummerert, noe som tyder på at herligheten kanskje kan bli meget limited.

Det er vanlig cover, Collector's Edition og denne her syke hjelmen, Legendary Edition som kommer altså? Har jeg fått det med meg nå, eller finnes det flere utgaver? :p

Skal selv bare ha Collector's Edition, vanlig utgave er jeg altfor stor fan til å kjøpe, men Legendary er jeg altfor fattig til å kjøpe. :S

Here we go again:

Normal versjon, 1 disc

Limited Collector's Edition, 2 disc. Og sikkert i steelbook-utførelse, i likhet med Halo 2 LCE.

Legendary Edition, som i tillegg til en replica av en Halo Spartan Mjolnir Mark VI hjelm vil inneholde 4 discer:
Disc 1: Halo 3
Disc 2: Dokumentarer, making of, utviklerkommentarer
Disc 3: Diverse spin-off material (for eksempel Red VS Blue, Spark of Life, osv.)
Disc 4: Alle cutscener fra Halo: Combat Evolved, Halo 2 og Halo 3, i HD.

K999

Keystone State Of Mind
Jeg skal hvertfall ha meg Legendary Edition, hvis jeg klarer å få meg en.
Når kan en begynne å forhåndsbestille den?

Flere bilder av box-art her.

Var i grunnen fast bestemt på anskaffe hjelmen, men har blitt en smule skeptisk. Synes Limited Collector's Edition også er pen, og hadde kanskje et lite håp om at den skulle følge med Legendary Edition. Ut ifra bildet er det nok bare to standard amaray-cover som følger med. Luksusproblem. :p

Dagens oppdatering hos Bungie klarte å gi meg frysninger, og tankene mine gikk tilbake til Halo: Combat Evolved. Snakker om dette sitatet:

Opprinnelig skrevet av Frankie @ Bungie
Minutes pass. He’s laughing. And then, “Frank, I can’t believe I am actually enjoying this encounter more than anything I ever played in Halo one or two!”

He was enjoying it, as was I. In fact, about five minutes after I heard him make that exclamation, I got to the same point he did. It was a battle of such ferociously large scale, that it stood out even in the newly embiggened Halo 3. I mean, scale. Scale of combat and literal, physical scale. There’s a couple of things I’m not at liberty to reveal about that encounter, and the one immediately before it, but it was big. Think dozens of fiery explosions, plasma fire coming from everywhere. Aerial combat in the skies above. Jerks with turrets on the ground below. Rockets flying everywhere and dozens of ways to approach the combat. It was epic and mind numbing, and still 100% Halo.
Mye annet interessant i oppdateringen også, om grafikk og AI blant annet. Check it out.

Edit: og prisen på Legendary Edition har nå steget fra 99 til 130 USD...

Hvor mye vil vi måtte punge ut i Norge for Legendary Edition tror du, Mongis? Er ikke så god på valuta jeg, aner ikke kursen. Men sånn hvis vi tar med at butikken må frakte dem inn og alt det der, hva kan vi vente oss som butikkpris? :usikker:

Luksusproblem, hell yeah.

SITAT(Revan @ 17.03.07, 15.54) 57004
Hvor mye vil vi måtte punge ut i Norge for Legendary Edition tror du, Mongis? Er ikke så god på valuta jeg, aner ikke kursen. Men sånn hvis vi tar med at butikken må frakte dem inn og alt det der, hva kan vi vente oss som butikkpris? :usikker:

Luksusproblem, hell yeah.
[/b]
Den beste valutakalkulatoren etter min mening finner du HER
Og jeg lurer selv på hva den prisen blir på den pakken, den hjelmen så grom ut :ninja: