Den sosiale analogspilltråden (Snapchat-nicks ITT)

Bor du i Drammen eller omegn, anbefales en tur innom de nye lokalene til Drammen spillforening.
Åpningstidene er tirsdag, torsdag, fredag 18.00 - 23.00
Søndag 12.00- 18.00
Adresse: Amtmand Bloms gate 6
3015 Drammen.

I dag tror jeg det kommer til å være Descent, Chaos in the old world og Battlestar Galactica i tillegg til x antall bord med MtG. Om du er interessert, kom innom. Vil du vite mer, ta kontakt. De av oss som er mest interessert i brettspill har en egen FB gruppe hvor vi avtaler, dette fordi gruppa til foreninga drukner litt i MtG poster... FB gruppa vår for brettspill heter Brettspillmoro Drm.

Selv spiller jeg fast på tordager + litt til.
Om du har lyst. Bli med!
 

demake

Seksuelt godteri

demake

Seksuelt godteri
Laminerte cheatsheets med techtrær, og annen snacks, til hver spiller!
Checklister inkludert!

ImageUploadedByTapatalk1413453391.189298.jpg
 

demake

Seksuelt godteri
Yessssssss
 

oma

Village Drunk
Dag 1 rapport:

Første tur tok ca 4 timer.

Tur 2 og 3 gikk mye fortere heldigvis. Kim eier Mecatol Rex, mens resten av oss bare ser passivt på at han stacker opp seierspoeng. Alle utenom Illimar that is.

Det har utviklet seg kald krig mellom Waloran og Novastrum. Demake tok 4 seierspoeng plutselig rett før vi gav oss for kvelden.

Jeg? Jeg får ikke gjort så veldig mye.
 

demake

Seksuelt godteri
Dag 1, runde 1-3:

Skavviseeeeee,
ImageUploadedByTapatalk1413590048.152149.jpg


Jeg er rød, og har nestet meg fint inn med mange ressurssterke planeter. Jeg har derimot ikke særlig mye beboere, så avstemningene i det galaktiske rådet går ikke så bra for meg. Siden jeg er L1z1x Mindnet har jeg tilgang på billige dreadnaughts som er mitt eneste forsvar. Med litt spekulering og hjelp fra Illimar stoppet vi en lov i det galaktiske rådet som ville senket styrken til dreadnaughts og war suns. Jeg har en god handelsavtale med Illimar som gir meg tre ressurser. Illimar (svart) er en space cat (Emirates of Hacan) så han eier på handel og kan kjøpe hva han vil. Oma (lilla) er rett til venstre for meg og Kim (grønn) er rett til høyre.
Kim tok Mecatol Rex allerede i første runde og fikk masse victory points for det. Novastrum (gul, University of Jol-Nar) er min techbro og jeg forsøker å beskytte han (siden han har minus i alle fights) fra den blå fare, aka Waloran som er blodtørstig og har pluss i alle fights. Waloran er derimot litt vingeklippet siden har har ressurssvake planeter, et asteroidefelt og en jævla supernova like ved. Jeg mistenker at Waloran knuser oss når han får mer cashflow.

Ellers så avsluttet kvelden med at Illimar drew first blood og det endte opp i en jævla fet dog fight mellom han og Kim. Kim har fortsatt kontroll over Mecatol, men han er veldig redusert og jeg tror han vil falle i runde 4.

Denne spillen HERJER!

ImageUploadedByTapatalk1413590884.136815.jpg


ImageUploadedByTapatalk1413590901.518728.jpg


ImageUploadedByTapatalk1413590913.007169.jpg


ImageUploadedByTapatalk1413590928.202574.jpg


"Nothing bad has ever happened in space."
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Så... en litt mindre altoppslukende, men mer intrikat, utgave av Neptune's Pride eller?
 

demake

Seksuelt godteri
Skru Neptunes! Dette er mitt syltetøy!
 

demake

Seksuelt godteri
Emil er Polen...

ImageUploadedByTapatalk1413664277.993958.jpg
 

demake

Seksuelt godteri
Elsker at Illimar og Novastrum allerede diskuterer hvordan de skal splitte restene av Emil.
 

demake

Seksuelt godteri
Oma tar sikte.

ImageUploadedByTapatalk1413672817.364367.jpg
 

oma

Village Drunk
@Novastrum blir invadert av Emil.

Hva er reaksjonen? Han lar ham bare gå ut igjen uskadet, og lar ham bygge en ny warsun. Også forhandler de nye avtaler etterpå. Novastrum er the beaten wife. @Waloran valgte å gå til angrep med 1 warsun og noe dreadnaughts inn i hjemsystemet til Novastrum for å knuse ham. Novastrum blir reddet av en uselvisk @demake som offrer en offiser for å sabotere ett kort Emil hadde tenkt å bruke på en av hjemplanetene til Novastrum.

Men neida. Novastrum lar ham valse ut, selvom det betyr at han ikke får produsere noe i hjemsystemet sitt. Selvom han ikke får noen bedre sjanse til å kunne svekke Waloran igjen. Selvom Waloran får muligheten til å sette opp camp på samme sted som runden før, bare istedenfor at han har en warsun og noe dreadnaughts der, så har han nå 2 warsuns og en dreadnaught. Og 10 fighters. Og at Novastrum hadde mindre forsvar å beskytte seg med.

Det eneste som ikke lager fornuft i denne situasjonen er at Waloran ikke valgte å bare angripe igjen.

Ellers:

Jeg og Illimar har laget en ganske sterk avtale basert på fred. Vi har brukt diplomati kortet i en runde nå for å blokkere vår del av kartet fra Waloran, og forhåpentligvis klarer vi å fortsette med det. Men selvom både meg og Illimar er de svakeste krigsherjerene på kartet, og ikke provoserer noen med krig - bare stopper andre fra å krige mot oss - så ble det en god del snakk mellom de andre spillerene om at dette kunne ikke vi holde på med.

Denne spillen.

De siste 2 turene (eller siste turen) tok veldig lang tid. Ikke 4 timer, men vi spekulerte i at jo lengre ut i spillet vi kom, jo mindre tid vil hver tur ta fordi vi får mindre tokens å bruke. Men det tar fremdeles veldig lang tid. Vi er 8 runder ute i spillet nå, så det er maks 6 runder igjen. Jeg tror noen vinner før vi er ferdig med runde 12.
 

demake

Seksuelt godteri
"Hvorfor har du en blåveis, Novastrum?"
"Eeeh, jeg falt ut av dreadnaughten."
"Nova..."
"Men Emil er ikke...dere...Jeg kan forandre han!"
 

demake

Seksuelt godteri
Ellers da. Vi fant et gammelt artifact på Mecatol Rex, men vi sprengte både det og all dritten til Emil i luften.
 

demake

Seksuelt godteri
PS 2: vi har filmet flere timer med spill, intriger og green room. Håper på å få koke det ned til et ålreit let's play en vakker dag.

PS 3: ingen spill

PPPS: neste gang vi kjører en helg med TI3 så skal vi fankern tute meg streame hele dritten.