Den sosiale analogspilltråden (Snapchat-nicks ITT)

demake

Seksuelt godteri
Cognac og brettspill? Vil være ~deeeeeer \o/
 

demake

Seksuelt godteri
fristerinnen ganon lurer oss bare trill rundt med cognacglassa sine?
 
For ordens skyld, det var et av de her glassene:



De er fra en lokal glassblåser i Drammen og jeg har et par av de for forskjellig brygg. Over til noe helt annet så hadde vi en meget hyggelig brettspillkveld med mye samarbeid i Forbidden Island, som førte til at vi huket tak i alle skattene og kom oss helskinnet hjem.
Det var derimot ikke mye til samarbeid å oppspore når vi fyrte opp King of Tokyo! Et til tider ganske så hysterisk morsomt spill som definitivt blir bedre med flere spillere( max seks spillere ). Man er hvert sitt monster som prøver å overta Tokyo, som seg hør og bør når man er et stort monster, og i samme snitt prøver å gjøre livet til de andre monstrene så surt som overhodet mulig. Det er veldig enkelt å sette seg inn i, en runde tar ca 30 minutter, og for de som får mark av at terninger skal bestemme skjebnen så slå deg til ro med det er nok av muligheter til rerolls og et dekk med mange godsaker slik at man kan sette opp litt taktikk.

Her er noen lenker om dere vil se mer av disse spillene( eller vil kjøpe ølglass )

Glass: http://www.kariulleberg.no/


 

demake

Seksuelt godteri
ImageUploadedByTapatalk1386116558.359757.jpg

De glade idioter riddere av det...eliptiske bord. Alek, Emil (Waloran), Audun og Kim. Oma kom like etterpå.

Shadows Over Cameltoe ja, det er noe. Først av alt så juger eska siden den sier spillet tar 60-90 minutter. Sett av to timer MINIMUM!
Det er (tilsynelatende) et coop spill der man er riddere av det runde bord som skal redde Camelot fra Mordred, Morgana og resten av de onde svina ved å fullføre en rekke oppdrag.

ImageUploadedByTapatalk1386116579.510166.jpg

Her kan man se da, det runde bordet og tre av oppdragene på hovedbrettet.

ImageUploadedByTapatalk1386116591.160271.jpg

Her er de tre vktigste (derom strides de lærde) oppdragene som gir deg epic loot som, Excalibur, Den Hellige Gral og Lancelots Rustning.

ImageUploadedByTapatalk1386116630.926862.jpg

MERLIN TO DA RESCUE!

ImageUploadedByTapatalk1386116653.458694.jpg

Awwwwww...Her ser man Excalibur sakte men sikkert forsvinne over til de ondes side.

Fullfører man oppdrag så får man ett eller flere hvite sverd (og andre godsaker) som man må ha 7 av for vinne. Om et oppdrag mislykkes får man sorte sverd (og mer faenskap), og man taper om man får 7 sorte sverd. Hver spiller gjør to ting hver runde; først må man velge én av tre måter de onde maktene sprer seg på, og deretter kan man gjøre en heroisk handling som gagner heltene.

-Vent nå litt Demake. Hva mente du med tilsynelatende coop?

Jo, det skal jeg fortelle dere. En av ridderene kan være en Quisling som undercover forsøker å la de onde vinne. Dette gjøres ved mange snedige mekanikker som...egentlig bør oppleves fordi de er vanskelige å forkla...la meg forsøke da. Det finnes noen oppdrag der man spiller gode kort mot onde kort (man kan maks spille ett godt og ett dårlig pr runde) og når er visst antall kort er lagt ned (f.eks. 4 hvite eller 4 sorte) så summerer man for å se om de gode eller onde vinner. Greia er at å legge ned sorte kort er noe man kan bli tvunget til å gjøre i starten av runden sin, og at om man spiller det med billedsiden ned så verdien ikke synes (og ingen veit om det er lavt (bra) eller høyt (dette går åt skogen)) så får man trekke et hvitt heroisk kort. Hvis man spiller det med verdien opp så får man ikke dette kortet. Å spille er høyt kort ned og insinuere at det er lavt er en klassisk dick-move. Man har nemlig ikke lov å si direkte hvilke kort man sitter med eller spiller.

ImageUploadedByTapatalk1386117209.426405.jpg

Moahahahahahahhhh

Jeg var Kong Arthur i forkledning, men greide pokker meg å tape da @Waloran begynte å spille jævlig taktisk og @Oma lurte meg trill rundt.
Konge spill!

Vi avslutta kvelden med tre runder The Resistance (Avalon) og det eide som vanlig. Oma rocket showet med upåklagelig dedusering. Shout-out til @Aslak som burde vært hos oss, men som ikke kunne.
 

oma

Village Drunk
Denmaken holdt på å ødelegge så jævlig for oss riddere når han var ridder. Alt ser helt jævlig ut og jeg bestemmer meg for å bruke ett av kortene mine som gjør det mulig å bytte ut hele hånden. Jeg har egentlig ikke en dårlig hånd, men håper på ett kort av episke proposjoner. Men akk. Jeg bytter hånden min som består av 2 5ere, 2 3ere og noe andre kort av "ok" kvalitet mot de nye kortene som i hovedsak er bare 1ere og 2ere. Men jeg faker og får @Demake til å tro jeg trakk gode kort. Han bruker sin "discard random card" evne på meg istedenfor Kim (Kim har på dette punktet det eneste kortet som kan få oss til å vinne). Jeg er fornøyd.
 

demake

Seksuelt godteri
Jeg falt totalt for det! Du kunne holdt på en runde til før jeg lukta lunta.
 

demake

Seksuelt godteri
Et av problemene til at spillet i går trakk ut var at reisingen ut på oppdrag kunne ta alt for lang tid om man feilet hver gang. Så vidt jeg husker brukte Audun tre turer bare på å komme seg til den ene questen fordi han trakk så sugne kort. Jeg kunne gjerne tenke meg å prøve uten ekspansjonen neste gang. Selv om jeg er en sucker for Merlins hjelp.
 

demake

Seksuelt godteri
Høres ut som en gunstig deal.
 

oma

Village Drunk
De reisekortene var de kjipeste kortene. Men om det fører til at vi kan spille mer resistance avalon, og med flere spillere, så er jeg alt for det!
 

demake

Seksuelt godteri
Kom på en ting til vi kan prøve i Shadows over Camelot, hva om vi bare trekker reisekort når man reiser fra et quest? Altså ikke når man reiser fra Camelot, men alltid ellers?

Coup og Masquerade høres vanskelig ut pga all lyging'en man må gjøre, men for all del er med på å prøve. :)
 

demake

Seksuelt godteri
Jo, det høres ut som en grei husreglel på SoC. For det er jo litt synd å fjerne korta helt, all den tid det er mye gøy å hente der. Men problemet er kanskje størst i begynnelsen der alle (som Oma sa så fint) står og runker rundt det runde bordet uten å komme noen vei.

Masquerade er helt konge. Det er bare tøysete, og taktikkene kan man bare peise ut vinduet. Det er et spill for å juge og ha det kjekt og det lykkes.
 
Nations spilt to ganger i går. Spillet innfridde forventningene. Likte det veldig godt og Through the ages kan nok ha nådd pensjonistalderen der det står og skinner i hylla :) Handikapp/ vanskelighetsgrad systemet fungerer overraskende bra og gjør at man kan spille det på lik linje på tross av erfaring i forkant.
 

demake

Seksuelt godteri
Såeh, da fant jeg akkurat ut hva som havner på toppen av ønskelista.



TRAINS! #edginglikeamadcunt #smokecoalevryday

Ingen husker det, men som jeg har nevnt tidligere i tråden så er jeg ingen fan av Dominion fordi det blir for abstrakt for meg å trekke noen mynter, kjøpe et marked, spille en vollgrav og sånn går no dagan. Med frykt for å høres ut som en ravn som tiltrekkes blanke vakre objekter, så liker jeg spill som er visuelle der man kan se at man bygger noe håndfast. Noe permanent. Og enda bedre, at man kan se hva andre bygger. Et godt eksempel på dette er Agricola som er en släger her i heimen. Det er så jævla tilfredsstillende å se villsvina sine formere seg og bli mange, slik at man til slutt må ha dem inne i huset sitt.
Jeg har alltid et villsvin i huset mitt

I Dominion så bygger man også...vel, en kortstokk. Et velfungerende (forhåpentligvis) maskineri som hver runde skal gi deg så mye cash og gjøremål som overhodet mulig. Men rent visuelt så ligger det bare en stokk på bordet, og man ser ikke hva som er inni den selv om man veit hvilke kort man har.
Når det er sagt så digger jeg selve mekanikken i Dominion. Jeg synes bare det er så dundrende meeeehhh å ha en kortstokk foran meg på bordet og that's it.



Enter Trains, spillet med den styggeste box-arten noen sinne, men her bør man ikke dømme etter utseende.
Det er et deck-building spill i akkurat samme gate som Dominion. Man har vanlige tog (som er penger), man har broer som gjør at det er billigere å bygge over elver, man har tun.....vent, BYGGE??? Jess! Endelig! Man kan nemlig bruke kortene i stokken sin til å bygge jernbaner og stasjoner i gloriøse Nippon, og bygging gir deg seierspoeng som man trenger for å vinne spillet. Bygging gir deg også søppelkort som man må forsøke å kvitte seg med fordi de bare gjør stokken din ubrukelig om de akkumulerer.



Det beste med det er at det er TOG selvsagt. Siden gubben elsker tog, så har jeg carte blanche til å dra dette inn i hus asap.
 

oma

Village Drunk
Coup og Masquerade høres vanskelig ut pga all lyging'en man må gjøre, men for all del er med på å prøve. :)
Man må ikke lyge, så lenge du får de andre til å tro at du lyger så er jo det mer enn nok. Kun lyge om at du lyger. #meta #metagaming #nohecantitstoobviousbutifitstrueitsageniousmove