Den sosiale World of Warcraft-tråden

Det er bare å sette ned noen simple regler, så blir man ikke scammet. Gi f.eks. ikke fra deg noen konto-detaljer før du vet at pengene er hos deg.
 
Hele opplegget med å kjøpe en brukt konto er egentlig ganske risikabelt. Blir du hacket etter du har kjøpt kontoen kan du ikke ringe til Blizzard å si at du vil ha tilbake kontoen du har kjøpt. Slik fungerer det bare ikke. Når du registrerer kontoen første gang er den din, og bare din. Blizzard hjelper deg ikke med mindre du kan bevise at det var du som registrerte kontoen.

Og ja, jeg tok forhåndsregler når jeg skulle selge min også. For eksempel å være varsom med folk som har epostadresser som er laget til kontobytting. Aldri gi vekk noe relatert til konto informasjon før jeg er HELT sikker han har betalt. Passer du på går det helt greit, og nå sitter jeg her 1200 kr rikere og 100% WoW fri.

Carlito: Vel, det spørs, hva vil du ha? Klasse er du? Aldor har et veldig bra 1h sverd som er bra for rogues og fury warriors. Thrallmar har 1h øks som er god til tanking/offhand. Diverse factions har Heroic instance nøkler på revered. Du må nesten bare søke opp på en faction på wowhead.com, så ser du om du finner noe som er interessant.
 

EagleJin

Bear Necessity
Vendored, slettet og avinstallert... På tide å se hva livet har på menyen.

=D
 
Jeg er en dagger rogue så jeg går scryer fremfor aldor, men det var vel mest factions man trenger for div. instancer o.l jeg tenkte på.
 
Scryer er greit, da du farmer tempest keep instancer, og det er den factionen det er vannskeligst å bli revered med, om man må være revered etterhvert. Så du får da marks med scryer samtidig, som er kewz.
 

K999

Keystone State Of Mind
Ja såklart, og pappaen min er sterkere enn din osv.

Klarer du å bli scamma er du passe tett uansett. Jeg har penga mine, on the other hand er jeg ikke så jævlig drittsekk at jeg tar kontoen min tilbake.
Det handler bare om å være smart. Et eksempel er at jeg har nummer og adresse til fyren, som bor en halvtime ut av Oslo. Hadde han prøvd seg på noe hadde det bare vært en biltur ut.

Men til syvende å sist råder jeg ingen til å kjøpe en brukt konto, da det bare er et par telefoner til blizzard for å få den tilbake.
[/b]
Du kan faktisk også bare sende en "lost password mail" kjenner folk som har gjort det. :ninja:
 
Du ringer blizzard og bytter email, siden du får cd-key med i traden. Jeg har solgt og byttet et par kontoer, så om du ikke får CD-keyen med i trade (Helst i bildeform) er det bare å glemme.
 

Aslak

Humanoïde, incognito
Finnes det noen enkle steder å grinde exodar rep på? Er gnom og 70 så jeg har jævlig lyst på elefant. Har gjort de fleste questene for Exodar i Azeroth (med unntak av noen i draenei-startersonene fordi de er så jævlig kjedelige) og jeg tror også de fleste i Outlands. Er det da noe annet enn runeclothgrinding å gjøre? Jeg er ikke en tredjeden opp fra Revered enda :/
 
Cloth er den eneste måten ja, men det lar seg jo gjøre på kort tid om du er litt effektiv.
 
solgte Eye of Flame for 110 guld i går :)
har jo Dreamwave Circlet som er nesten like bra


fikk i tilleg fra lvl 46-48 og 50 skill i tailoring og 20 i enchanting :) og fikk en lvl 60 i guilden til å kjøpe oppskrifter i everlock,
så nå kan jeg lage runecloth bag
ogh ar i tilleg 286 tailoring og 270 enchanting :)
genial wow dag
 

Aslak

Humanoïde, incognito
SITAT(Epzilon @ 19.03.07, 22.39) 57365
Tyrs'hand. Da får du runecloth samt littegrann penger. Det som er latterlig er at 20x runecloth går for 4g BO på vårt realm. Det er rimelig sjukt.
[/b]
Ja, runecloth er alt for dyrt til å kjøpe på AH om dagen... det er som regel mellom 3g og 4g på min server også. Drar til tyr's hand straks.

edit: faen tom for gamecard
 
SITAT(Epzilon @ 19.03.07, 22.39) 57365
Tyrs'hand. Da får du runecloth samt littegrann penger. Det som er latterlig er at 20x runecloth går for 4g BO på vårt realm. Det er rimelig sjukt.
[/b]
lol kjøpte runeclothen mine for 1g per 20 :)
hvordan ellers skaffer man runecloth på lvl 47 :D?
 
En annen liten jeg legger merke til på vårt realm er at folk setter f.eks. mye dritt stuff til 95G bid og 99,99 G buyout. Jeg aner ikke hvorfor de gjør det siden blizzard gjorde rangeringen ut av BO, ikke bid som før. Da kunne jo folk få seg en lite hyggelig overraskelse hvis de ikke fulgte med.

Jeg tror virkelig ikke folk er så desperate til å skaffe dritt til 99,99G BO.
 

Aslak

Humanoïde, incognito
Det skjer sikkert på de fleste servere. Jeg tror en annen mulig forklaring er at de ønsker å påvirke auctioneer-statistikker og trekke prisen på ting opp.
 
Hmm. Det høres faktisk ganske logisk ut. Du får ha lykke til å grinde runecloth, jeg ble meget lei etter hvert å lvle tailoring. :p Jeg hater som regel å kjøpe ting og tang når jeg kan farme selv.
 

Aslak

Humanoïde, incognito
Prøvde arena for første gang i dag (annet enn skirmish). 2v2 med en warr jeg har spilt mye med. Det gikk ikke så bra til å begynne med, men vi fikk ganske teken til slutt. Lure dem til å angripe warrioren så hoppe fram med all burstdmgen jeg kan klare ved hjelp av invisibility fungerer jævlig bra.

Men. Ikke bra nok. Har du noen tips Duke? Eller videoer jeg burde se? Var ganske moro i grunn.