Den sosiale World of Warcraft-tråden

Tror ikke instant Ghost Wolf vil ha så mye å si for hunters. Det vil jo ikke telle som shape shift, såvidt jeg kunne se. Da vil jo fortsatt snare/roots være aktive.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Dette kunstverket kaller jeg "Fel Reaver i solnedgang".



Level seksti, tisper. Hadde dere ikke regna med, tenker jeg. Sånn ellers har jeg innsett at for å få testa spillet ordentlig, så må jeg være med på raids. Så da har jeg planlagt litt raiding til sommeren.
 
Gzgzgz, bare 10 lvler igjen nå. :trollmann:
 
Nei, sparer meg til Death Knight, mest sannsynlig.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Kan informere om at den er bytta bort til en annen gubbe som heller ikke spiller mer, så den står nå der. <_<
 
Nei, men det er Thomas som er i besittelse av den kontoen nå, uten at vi sier noe mer til Blizzard om det.:wizard:

Hovedgrunnen til at jeg ikke gadd mer var vel at jeg ikke har tolmodighet/tid til å "begynne på nytt" på level 70. Så jeg gleder meg egentlig litt til expansion, så kan jeg henge med litt, og oppleve en helt ny klasse.
 
Er ikke så veldig mye info ute om Death Knight enda, bortsett fra at det blir en tank/dps klasse.
 
Så. Jeg kjeda meg på skolen forleden og lagde et fire-talent tree (WoTLK-orientert) for mages. I tillegg forandra jeg litt på Arcane-treet.

http://www.war-tools.com/?p=vt&i=49019

Insanely overpowered? :> Non? 8D

Tenkte at det fire mages sliter med er survivability. Derfor prøvde jeg å finne en måte jeg kunne forbedre det på, samtidig som talentene ikke ble for PvP orienterte, men også i tillegg var forbedringer i PvP.

Fire Wall idéen er selvsagt tatt fra Diablo IIs Sorceress, og litt fra Ragnarok Online. En slik spell ville trolig holdt en rogue/warrior unna, eller fått dem til å ta en omvei. Om de eventuelt skulle finne på å dra igjennom, ville de mistet en del health, og spesielt rogues ville vel helst ikke dratt igjennom med tanke på en burn som de måtte ha dratt en CloS + Vanish på om de ville restealthe.

Molten Armor improvementen er jeg litt usikker på. En nerf mot spesielt rogues siden den kun ville ha proccet hvert andre sekund, men muligens en Molten Armor buff mot alt annet. Til sist og slutt kunne man jo teoretisk sett stått nært en boss og DPSet for litt ekstra DPS.

Imp. Dragon's Breath.. jeg tror ikke jeg er den eneste som av og til bommer med DBs. Spesielt med litt latency er det en smule vrient å treffe. Et ekstra point for å gjøre den litt mer defensiv for fire mages. Tror dog jeg skal forandre den til 180 grader istedetfor 360.

Flame Weaving er vel relativt innlysende. Litt ekstra damage og mindre cooldown på Blast Wave og Dragon's Breath. 32.5 sekunders cooldown på Blast Wave og 15 sekunder på Dragon's Breath. Oftere CC = mer survivability. Mer damage mest for PvE sin del.

Call of the Phoenix.. kanskje litt "OP". Men saken er at fire mages.. ofte.. dør. Spesielt når det kommer til PvP. En slik skill kunne nok vært "gamebreaking", men i min mening kunne det vært noe fire mages sårt trenger for å bli mer "viable" i arena. Spells som må castes kan enkelt LoSes, mens en enkel fireblast er ikke nødvendigvis så veldig kraftig, ikke engang med +50% damage. Talentet er jo innlysende nok mest fokusert på PvP, derfor prøvde jeg å gi den en ekstra vri som at man kunne bli resurrectes in combat om man skulle dø i f.eks en bossfight.

Kommentarer?
 

Cycerin

Norsk. Nykristen. Naruto.
Eneste 41 fire mages trenger for å ikke suge i arena er å fjerne den felles cooldownen på dragons breath og cone of cold, og et passivt +survivability talent som f.eks -% chance to be crit eller snare duration decrease.
 
Lololol, tror dere undervurderer hvor mye arbeid som skal til i å lage et balansert tre.
 

Lurtz

Dr. Van Nostrand
Å balansere 27 talent trees for 9 forskjellige klasser i 5 forskjellige PvP situasjoner (BG, 1v1, 2v2 arena, 3v3 arena, 5v5 arena)+ PvE raid/group er nok en jobb som er rimelig håpløs å få til, jeg synes Blizzard har gjort en ganske så god jobb, de har redusert vanskelighetsgraden litt ved å ta enkelte trær og ganske enkelt sagt "Dette er et PvP tre og dette er et PvE tre". PvP og PvE er såpass radikalt forskjellig i forhold til hva som er bra, så dersom alle trær skulle vært balansert for alt ville det bare blitt kaos.