Du skjønner jo overhodet ikke hva jeg har lyst til å gjøre. Selvsagt vil ett spec alltid være bedre til noe enn et annet spec, så hvorfor ikke gjøre forskjellene mindre så lenge man beholder de interessante designforskjellene?

Men greit det, bare vær så.. wow-konservativ du vil. Hvorfor ha tre måter å gjøre en ting på, når man kan ha én måte å gjøre en ting på, og betale hver gang man vil gjøre en ny ting.
Poenget blir at det igjen blir umåtelig kjipt for PvE warriors og priests, og i mange tilfeller Paladins og druids, dersom det igjen blir sånn at DPS klassene skal få være best i alt med en spec, det går ikke.
Det kommer jo veldig klart frem at blizzard sin plan er å skille PvE og PvP, og når de endelig er på rett kjør til å klare det, ser jeg ikke poenget med å enten buffe hardcore PvE spillere så de kan bli enda bedre i PvP (samtidig som det er en del veldig vaiable items fra high end pve som funker i pvp allerede), det samme går for PvP spillere som vil gjøre mer PvE.
Slik jeg ser det er det 100% rettferdig at hvis du ikke vil gjøre begge delene halvhjertet, må du betale prisen, og det er lite som hindrer en firemage i å gjøre det "greit nok" i PvP, som Duke sier har han jo vært fire (eller ihvertfall frost/fire?) i PvP og gjort det greit.
Uansett så er vel poenget mitt at det bare blir backtracking fra blizzard sin side å legge til PvP talents i trær som for det meste er designet for PvE.
Jeg har ingenting i mot et litt mer avansert og mangfoldig WoW, men for å få til det skikkelig må man forandre på så sinnsykt mye.
(Missforstå meg rett, jeg er egentlig enig med deg, akkurat som man kan vær enig med noe av det Riou sier. Det er løsningen din som jeg synes er balle.)
Og nei, "skill" kommentaren var overhode ikke ment til deg Duke, jeg orker bare ikke å høre på folk forveksle "timer spilt i wow" med "skill". Alt går på erfaring.
Jeg tviler på at et annent high-rated RM setup gjør ting så frytkelig mye forskjellig fra hvordan Dukes team gjør det, om de møter det samme setupet. Det var det jeg mente.