Den sosiale World of Warcraft-tråden

Ja, men dem kunne også gjort en del ting annerledes. Eneste jeg kommer på i farten er selvfølgelig Readiness talentet i survival treet til hunters.
 
Wow har aldri hatt som mål å være 100% balansert i alle situasjoner. At fire mager griner over at de ikke kan pvpe er kjempefint, jeg ser ikke så mange tanks på 2k rating. Blizzard har gjort en jævlig bra jobb generelt sett, de har kanskje tråkka i salaten et par ganger, men det er faen meg forståelig.
 
Syt syt syt syt ! Jo, btw ! Strålende nyheter; jeg hadde muligheten for å prøve å kvalisifere meg til 3v3 turneringen til blizzard, men tok den ikke. :D

Anyway, blizzard har gjort en både en jævla bra og en dårlig jobb når det gjelder balance, alle classer har en viable pvp tree og noen har flere; ja det fjerner vel unikheten at alle er samme specced, men alle classes har andre speccs som KAN funke greit nok i arena, jeg har allerede klart å spilt opp til 2200 rating i sesong3 på cyclone som arcane/fire sammen med en shadowpriest og en mutilate rogue. Ingen av oss har den beste 3v3 speccen atm og er jo ingenting å gjøre nå som jeg har alt av gear og capped 5k arenapoints i noen uker nå, det som er moro er at vi kan utforske andre speccs og faktisk ha det litt fun, men så har vi e-peen rating som folk faktisk går ut etter, flere ganger jeg har blitt spurt åssen jeg varierer mellom "2100-2200" siden jeg har Gladiator tittel og 6 plass cyclone 3v3 s2. I himmelens navn jeg er i cyclones høyeste rated pure mage/rogue team jo. xD

Men fortsatt er det så mange rare ting dem gjør, som f.eks blink mana costen som ble 15% og alle var fornøyde, plutselig er den 21%, lack på spellpushback og armors som bør være auras (ice armor, demon armor, inner fire), armor penetration på s3 gear som er helt fullstending latterlig nå som 3v3 teams med 2 x meele starter å dominere fullstending.

Alt i alt er jeg halvfornøyd tatt i betrakning at dem må tross alt balansere pve/pvp uten å ødelege noe for det andre.
 
Halvfornøyd er mer enn godt nok. Det sier seg selv at wow aldri blir balansert så lenge det er flere som kan spille de forskjellige rollene.

ja, det hadde nok vært jævlig fett om kun klasse A kunne tanke, kun klasse B kunne heale, kun klasse C kunne caste offensive spells og D var melee dps. Men det skjer ikke. Og hadde alt vært balansert i wow hadde det vært 50/50 hvem som vant, alltid.
Og ikke kom med "skill" argumentet, det tar to uker med spilling for å lære seg en klasse skikkelig.


Så lenge klasser ikke er helt sinnsyke (shaman/rogue tidlig wow, warlock pre-tbc) er det ingenting å grine over.
 
I dag gikk jeg ut av guilden min, på tide syntes jeg. Så og si null progress den siste måneden(tatt council bare EN gang) og så jævlig mye idioter som har kommet den siste tiden.

Var litt artig, jeg laget en "goodbye" post og bare en time etterpå var det 6 andre av de gode gamle spillerene som også bestemte seg for å dra:p Ser ut til at Decided blir historie nå:sukk:
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Du får komme tilbake til Majestic XII, der er det futt og fart hver eneste kveld.

... :(
 
Deg + Meg + The Sunwell = sant :D

Men nå har jeg litt dårlig samvittighet :( Når jeg logget på forumet istad fikk jeg vite at Decided ikke er lengere :(
 

Cycerin

Norsk. Nykristen. Naruto.
Det er dere som overvurderer balanseprosessen noe jævlig. Et par små tillegg her og der (1-2) per tree er ALT som trengs for å få flere folk til å prøve ut drittspecs som destrolock, firemage, SV hunter eller moonkin i arena, og derfra kan man justere. De bare gidder ikke å gjøre det.
 
Og du skjønner tydligvis ikke at det er mer til balansering enn arena? Det er en ganske god grunn til at blizzard jobber hardt med å skille PvP og Pve, skal en klasse få lov til å gjøre alt i spillet mens andre må more seg med å idle i Ironforge kan man like så godt ta en rollback til 1.0.

Skal du adde èn ting, må du først tenke over hva slags effekt det har på de 8 andre klassene, samtidig hvordan det blir i PvE vs. PvP, og ikke minst skillet mellom PvE og PvP spec.

Men hey, så lenge MIN klasse er best og kan gjøre hva den vil mens andre bare er tools så jeg kan få epics er det greit /alle dpsklasserførtbc
 

Cycerin

Norsk. Nykristen. Naruto.
Jeg spiller hverken fire mage, destro lock, eller moonkin, din jøde. Og hvis ikke du skjønner hvorfor det er lett å gjøre forandringer som bare har relevans for PvP, synes jeg du skal sette deg ned og tenke litt.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Enkelt spørsmål: Er affliction-lock noe tess i PvP? Mistenker at det ikke duger så veldig på noe annet enn PvE, ser dere.

Ja, jeg er affliction-lock.
 
affliction lock var FOTM 2v2 s1 og FOTM i 4 dps team i s2 arena før patch 2.3 kom, så kom s3 og patch 2.3.2 med enda mer "fix" samt armor penetration så nå har du ikke noe valg enn å specce SL/SL iallefall i 2v2/3v3, selv om jeg ser noen få i 3 team som er affliction og destro i 4 dps team som enda gjør det brukbart.

http://www.sk-gaming.com/arena/5/eu/warlock/3/all/

Her ser du speccsa til alle toppranka personene i cyclone, håper det kan gi deg litt info. :)
Slenger også med den høyste 5v5 rated locken i guilden vår sin spec som ikke er SL/SL men ned til Felguard som er helt utrolig bra i FOTM 5v5 som er nå.
http://eu.wowarmory.com/character-sheet.xml?r=Stormscale&n=Neoe

Eivind:

Og ikke kom med "skill" argumentet, det tar to uker med spilling for å lære seg en klasse skikkelig.
Var den mot meg? :eek:
 
Hakara: Er det samme som regel, når roguen er shs så må jeg nesten være 17/0/44, dessverre da jeg foretrekker 0/5/56, men er roguen din mutilate så har druiden maks problemer å cleanse poison så da er jeg som regel 0/5/56. men imp. silence + mutilate er for all del konge, en 5-point kidey med poisons + en 4 sec silence kan være nok å ta ned en druid med et par heldige critt og execusions procc på våpna.

Mutilate akkurat nå krever mer skills og timing enn shs, men har du en veldig god rogue, så funker mutilate bra på 2v2, shs er igjen helt konge på3v3,men igjen på5v5 så har mutilate igjen kommet tilbake.

Yay yay, ranked top 3 mage 2v2 på cyclone nå. :D
http://www.sk-gaming.com/arena/2/eu/mage/3/all/
 
Jeg spiller hverken fire mage, destro lock, eller moonkin, din jøde. Og hvis ikke du skjønner hvorfor det er lett å gjøre forandringer som bare har relevans for PvP, synes jeg du skal sette deg ned og tenke litt.
Jeg gir vel langt faen i hva du spiller? Poenget var at tankegangen er helt jødisk.

Faktum er at til og med talents som "reduce dmg taken by x%/y%/z% kan ha en effekt på PvE balansering. Spesielt når planen din var å legge det i "PvE treet" til klassene.
Skal man la noen klasser løpe rundt og nyte alt spillet har uten å betale noe som helst? La enkelte klasser løpe rundt med det samme gearet de bruker til spec X som de bruker til Spec Y mens andre klasser ikke bare må respecce for å enten PvP eller PvE, i tillegg må de ha et helt nytt set med gear.

WoW er satt opp til at SPEC X er bedre for PvP mens SPEC Y er bedre for PvE, det er det bare å akseptere, for uansett hvor mye balansering du vil ha, kommer man til slutt til å finne ut at "HOIOI, denna speccen var jævla mye bedre til detogdetogdet", så har du en ny cookie cutter. Det er sånn spillet er satt opp, og jeg sier det igjen; hvis noen klasser skal få lov til å ha èn spec til PvE og PvP, kan man like så godt kjøre rollback til retail.
 

Cycerin

Norsk. Nykristen. Naruto.
Du skjønner jo overhodet ikke hva jeg har lyst til å gjøre. Selvsagt vil ett spec alltid være bedre til noe enn et annet spec, så hvorfor ikke gjøre forskjellene mindre så lenge man beholder de interessante designforskjellene? :p Men greit det, bare vær så.. wow-konservativ du vil. Hvorfor ha tre måter å gjøre en ting på, når man kan ha én måte å gjøre en ting på, og betale hver gang man vil gjøre en ny ting.
 
Hakara: Er det samme som regel, når roguen er shs så må jeg nesten være 17/0/44, dessverre da jeg foretrekker 0/5/56, men er roguen din mutilate så har druiden maks problemer å cleanse poison så da er jeg som regel 0/5/56. men imp. silence + mutilate er for all del konge, en 5-point kidey med poisons + en 4 sec silence kan være nok å ta ned en druid med et par heldige critt og execusions procc på våpna.

Mutilate akkurat nå krever mer skills og timing enn shs, men har du en veldig god rogue, så funker mutilate bra på 2v2, shs er igjen helt konge på3v3,men igjen på5v5 så har mutilate igjen kommet tilbake.

Yay yay, ranked top 3 mage 2v2 på cyclone nå. :D
http://www.sk-gaming.com/arena/2/eu/mage/3/all/

Meh, roguen min er ganske så som så, vil nok ikke ha han som mutilate. Han har gamet siden release, og visste ikke at druids kan shapeshifte ut av poly.

Eivind roll UD rogue på sunstrider, så peiser vi på med 2v2.
 
Du skjønner jo overhodet ikke hva jeg har lyst til å gjøre. Selvsagt vil ett spec alltid være bedre til noe enn et annet spec, så hvorfor ikke gjøre forskjellene mindre så lenge man beholder de interessante designforskjellene? :p Men greit det, bare vær så.. wow-konservativ du vil. Hvorfor ha tre måter å gjøre en ting på, når man kan ha én måte å gjøre en ting på, og betale hver gang man vil gjøre en ny ting.
Poenget blir at det igjen blir umåtelig kjipt for PvE warriors og priests, og i mange tilfeller Paladins og druids, dersom det igjen blir sånn at DPS klassene skal få være best i alt med en spec, det går ikke.

Det kommer jo veldig klart frem at blizzard sin plan er å skille PvE og PvP, og når de endelig er på rett kjør til å klare det, ser jeg ikke poenget med å enten buffe hardcore PvE spillere så de kan bli enda bedre i PvP (samtidig som det er en del veldig vaiable items fra high end pve som funker i pvp allerede), det samme går for PvP spillere som vil gjøre mer PvE.

Slik jeg ser det er det 100% rettferdig at hvis du ikke vil gjøre begge delene halvhjertet, må du betale prisen, og det er lite som hindrer en firemage i å gjøre det "greit nok" i PvP, som Duke sier har han jo vært fire (eller ihvertfall frost/fire?) i PvP og gjort det greit.
Uansett så er vel poenget mitt at det bare blir backtracking fra blizzard sin side å legge til PvP talents i trær som for det meste er designet for PvE.
Jeg har ingenting i mot et litt mer avansert og mangfoldig WoW, men for å få til det skikkelig må man forandre på så sinnsykt mye.
(Missforstå meg rett, jeg er egentlig enig med deg, akkurat som man kan vær enig med noe av det Riou sier. Det er løsningen din som jeg synes er balle.)

Og nei, "skill" kommentaren var overhode ikke ment til deg Duke, jeg orker bare ikke å høre på folk forveksle "timer spilt i wow" med "skill". Alt går på erfaring.
Jeg tviler på at et annent high-rated RM setup gjør ting så frytkelig mye forskjellig fra hvordan Dukes team gjør det, om de møter det samme setupet. Det var det jeg mente.
 

Cycerin

Norsk. Nykristen. Naruto.
Men DPS-klassene kan jo bare gjøre én ting. Hvorfor skal de ikke få velge hvordan de gjør det? Og mange av "PvE-treesene" er fulle av flaue PvP talents som ikke gjør jobben sin skikkelig - så hvorfor ikke bare fikse det.

Ta nå Survival, for eksempel. Bare bra til raidbuffing, suger til arena og 5-mans, krever helt spesifikk og high-end itemization, og ingen speccer 41 i det fordi siste fillern er ubrukelig hvis du har høy nok %crit fra før og hunters bare har én bra cooldown i PvE. De bra PvP talentsene er så lave at det ikke er noen grunn til å gå høyere når du bare kan raske med deg Silencing Shot eller TBW. Ta Destruction, et "pve tree". Backlash, Nether Protection og Shadowfury er alle pvp-orienterte talents, og de fleste locks velger å gå full affliction med destro offspec i PvE så de kan gjøre noe annet enn å spamme shadowbolts hele tiden, og få samme eller bedre DPS. :(

Blizz kunne godt ha innført rangert WSG som et brukbart scenario for disse glasskanon/raidbuffing-specsa. Men når det ikke finnes, hvorfor ikke fikse litt rundt for å gjøre de til greie valg i arena. Det er plass til jævlig mange talents per tier, vet du.