Så. Jeg kjeda meg på skolen forleden og lagde et fire-talent tree (WoTLK-orientert) for mages. I tillegg forandra jeg litt på Arcane-treet.
http://www.war-tools.com/?p=vt&i=49019
Insanely overpowered? :> Non? 8D
Tenkte at det fire mages sliter med er survivability. Derfor prøvde jeg å finne en måte jeg kunne forbedre det på, samtidig som talentene ikke ble for PvP orienterte, men også i tillegg var forbedringer i PvP.
Fire Wall idéen er selvsagt tatt fra Diablo IIs Sorceress, og litt fra Ragnarok Online. En slik spell ville trolig holdt en rogue/warrior unna, eller fått dem til å ta en omvei. Om de eventuelt skulle finne på å dra igjennom, ville de mistet en del health, og spesielt rogues ville vel helst ikke dratt igjennom med tanke på en burn som de måtte ha dratt en CloS + Vanish på om de ville restealthe.
Molten Armor improvementen er jeg litt usikker på. En nerf mot spesielt rogues siden den kun ville ha proccet hvert andre sekund, men muligens en Molten Armor buff mot alt annet. Til sist og slutt kunne man jo teoretisk sett stått nært en boss og DPSet for litt ekstra DPS.
Imp. Dragon's Breath.. jeg tror ikke jeg er den eneste som av og til bommer med DBs. Spesielt med litt latency er det en smule vrient å treffe. Et ekstra point for å gjøre den litt mer defensiv for fire mages. Tror dog jeg skal forandre den til 180 grader istedetfor 360.
Flame Weaving er vel relativt innlysende. Litt ekstra damage og mindre cooldown på Blast Wave og Dragon's Breath. 32.5 sekunders cooldown på Blast Wave og 15 sekunder på Dragon's Breath. Oftere CC = mer survivability. Mer damage mest for PvE sin del.
Call of the Phoenix.. kanskje litt "OP". Men saken er at fire mages.. ofte.. dør. Spesielt når det kommer til PvP. En slik skill kunne nok vært "gamebreaking", men i min mening kunne det vært noe fire mages sårt trenger for å bli mer "viable" i arena. Spells som må castes kan enkelt LoSes, mens en enkel fireblast er ikke nødvendigvis så veldig kraftig, ikke engang med +50% damage. Talentet er jo innlysende nok mest fokusert på PvP, derfor prøvde jeg å gi den en ekstra vri som at man kunne bli resurrectes in combat om man skulle dø i f.eks en bossfight.
Kommentarer?