Den sosiale World of Warcraft-tråden

har emigrert min warrior & pala fra Ahn'Qiraj til Vek'nilash :eek:

D

Deleted member 91

Gjest
Det kommer et punkt i livet ditt hvor du blir lei av å forhåndsdømme alt og alle. Jeg har tenkt å sakte gli inn i å faktisk vite hva jeg prater dritt om, og i den anledning har jeg bestemt meg for å gi dette en sjans. Med tanke på at jeg hater hvert minutt jeg kan huske å ha spilt det casually, så planlegger jeg å begi meg ut på dette selvpiningseventyret under optimale forhold. Dere må hjelpe meg å oppnå disse optimale forholdene.

Steg en: Jeg må jo gå til en forretning, plukke dette ... djevelens avkom ned fra butikkhyllene, så bytte inn mine grønne små mot muligheten til å ta det med hjem og innstallere det. Så, hvor kan jeg få mest mulig WoW-smerte for minst mulig Krone-penger? Jeg har sett de også selger piningen i doserte mengder, som for eksempel slike fiffige 60 dagers pass. Trenger jeg et sånt også for å kunne gi meg ut på dette torturens reise, eller følger det gratis vondhet med i standard-pakka?

Steg to: Etter hva jeg har hørt, så skal denne vandringen i skyggenes dal være hakket mindre grusomt når man har noen å dele all jævligheten med. Jeg har derfor rasket med meg en kamerat på min lille Prosjekt Satan (kaller seg Vortex på forumet, poster annenhver gang alle planeten står på rekke). De kvikke av dere har lagt sammen 1 og 1 og funnet ut at vi bare er to. Spørsmålet mitt er altså om vi burde finne flere uerfarne venner å selge dette konseptet til, eller om det egentlig er ett fett i starten? Vi kommer mest sannsynlig til å bli med i en eller annen guild (som er WoW-ekvilenten av en klan, slik jeg har forstått det) på et eller annet tidspunkt, men det er kjekt å ha noen like elendige som deg på lag, ihvertfall helt i starten.

Steg tre: Gidder noen forklare meg grunnprinsippene i WoW-lingo? Jeg har lest litt i denne tråden fra tid til annen, og jeg må innrømme at jeg ikke har snøring på 90% av tingene dere sier. Hvis noen hadde giddet å lenke meg en WoW-ordbok av noe slag, eller kanskje en WoW-Wiki, så hadde det vært ytterst hjelpsomt. Å bare forklare meg standardbegrepene hjelper som sagt også. Jeg forutser at WoW uten å vite en dritt om hva ting betyr kan bli en smule vanskelig, og, vel, when in Hell...

Steg fire: Klasser. Jeg har sett tegninger av dverger i rustning og grønne gubber med skjegg, men det er circa så langt min orcs 'n wizards-kunnskap strekker seg. En liten oppsummering om hvilke fordeler og ulemper de forskjellige klassene har hadde vært helt brillefint, altså. Dere kan gjerne komme med forslag på hva jeg burde bli starte som også, og da tenker jeg ikke bare på hva som lønner seg i lengden, eller hva som er taktisk. Tenk på da dere spilte WoW for første gang: Hvilken klasse startet du som? Var det moro? Angrer du? Skiftet du fort? I tillegg kan det taes med i beregningen at min lurkende venn Vortex også må velge seg en klasse, så om det er noen spesielle klasser som passer godt sammen, vær min gjest og slå deg løs med forslag.

Steg fem: Servere og alt det der. Jeg vet en server heter Sylvanas eller noe, og jeg har hørt uttrykket PvP før (dette har en viss sammenheng med steg tre), men igjen: Mer enn det aner jeg ikke. Hvilke servere er kule? Flest Spillegale? Artigst .. tingerier? Jeg aner virkelig nada, så behandle meg deretter. :p

Altså, jeg ber dere ikke snekre meg en guide til hvordan jeg får max stats og flest chix og lengst dix, bare gi meg en rask opplæring i ... ting. Jeg har fortsatt planer om å forme min egen opplevelse, men om den gikk ut på noe annet enn å løpe inn i en fjellvegg mens jeg kaster potions i lufta hadde det vært knall. Jeg setter virkelig, virkelig pris på hvert eneste ord med råd dere kommer med, altså. Kos til dere alle.

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
Hehe, så moro! :)

Men eyh, istedenfor å besvare alle spørsmålene dine, kan jeg godt sille noen av mine spille timer til disposisjon, i forhold il å hjelpe deg hvis du skulle dukke opp på min og Evehr sin server, eller tom. kanskje starte en char sammen med dere på en annen server :)

Hehe, jeg trenger avvekslingen nemlig :p

Og forresten, det er moro at du allerede FØR du har begynt å spille har realisert hvor negaivt spillet kan influere livet ditt ;)

Hvor du får kjøpt spillet skal jeg ikke gå inn på siden jeg ikke bor i oslo og jeg tror/antar at du gjør det.
Du kan kjøpe et 60 dagers pass i butikk eller bruke kredittkort til å betale.

Det kan være morsomt å begynne spillet med en venn eller to, personlig levlet jeg sammen med to andre venner og vi hadde det mye morro sammen, så det kan anbefalles.

wow lingo;
Servertyper: PvE = Player versus Environment
PvP= Player versus Player
RP= Roleplaying (Se også RPPvP, rett og slett en blanding.)

det vanlige snakket ingame er noe man får så godt inn i hjernebarken at det er vanskelig å tenke seg til når man kan det, men nå vet du i allefall hva serverene er =)

Klasser er veldig opp til deg selv, men det spørs hva slags mål du har i spillet, skal du drepe alle dragene som finnes og slå alt PvE som er der ute eller skal du gå for PvP?
PvE kan jeg anbefalle: Paladin, Priest, Druid, Warlock, Shaman og kanskje mage.
Grunnen til at jeg anbefaller disse er egentlig bare at i min erfaring som tidligere guild leader var det disse klassene vi manglet og de får lettest guild, noen lettere enn andre.

vet ikke hva mer jeg skalskrive nå, men du spurte om en wow wiki så: http://www.wowwiki.com/Main_Page

Nyttige sider du kan ty til under til opphold i Azeroth (WoW verdenen):
thottbot.com
wow.allakhazam.com
wowwiki.com

De to første er vel mest for å sjekke quests, ting, rustning, fiender og lignende.

På en PvE server er nesten alle terretoriene nøytal, altså at du kan ikke angripe den motsatte faksjonen uten at dere begge aktiverer "PvP modus".

På en PvP server er de laveste terretoriene horde/alliance områder, og resten såkalte "Constested", der er alle PvP aktivert og alle kan angripe alle. Dette kan selvfølgelig være litt plagsomt når de som er tusenganger sterkere eller høyere level enn deg angriper deg. Men det kan også være litt gøy når du kommer over noen morsomme PvP kamper.
edit:En RP server har samme regler som en PvE server, men dette er en rollespill server, du går inn i karakteren din og spiller deretter, du har OOC (out of character) og IC (in character). Folk blir somregel forbanna når du går OOC i kanaler du ikke bør være. For ekjempel /say og /yell er alltids IC, mens kanaler som LFG (se under) og General er OOC. Guild chat og party chat varieer.
En RP-PvP server er en RP server med PvP regler.

Grunnleggende forkortelser du bør vite:
WTB - Want to buy, bruker det i "trade" kanalen i store byer, for eksempel "WTB Health Potions"
WTS - Samme som ovenfor, bare at du bruker den når du vil selge noe.
LFG - Looking for group, denne bruker du når du trenger en gruppe til en quest eller såkaldt "instance" (et område isolert fra andre spillerer som ikke er i gruppen din, gjerne med litt tøffere fiender)
LFM - Looking for member, når du har en liten gruppe, og trenger flere folk.

Når det kommer til klasser er det en smakssak. Jeg vil anbefale deg å prøve det DU synes ser tøffest og morsomst ut. Les litt om de forkjellige klassene her: http://wow-europe.com/en/info/classes/
Hva som passer godt i lag, tja. En klasse som kan "heale" og en som gjør mye skade passer godt i lag. For eksempel Priest/Shaman/paladin/Druid og Mage/Warrior/Hunter/Warlock/Rogue.

Når Hunter og Warlock er kjent for å være veldig gode klasser å gå solo med, siden de har dyr og demoner som hjelper dem.

Når jeg først begynte med WoW gadd jeg ikke å lese så veldig mye, spilte vel en Human Warrior opp til level 7, men det var kjedelig, så startet jeg en Troll Hunter som jeg spilte i en lengre periode, det var med den karakteren jeg lærte spillet. Men etter en lengre periode (og fullt epix (våpen og rustning som er bedre kvalitet en annen type)) ble jeg lei, og startet en Troll Warrior, som jeg nå spiller.

Foresten, gratulerer Nicholas, du har skrevet den lengste posten i denne tråden, noensinne. :p

Har ikke vært så mye online de siste dagene nei, har makka med PC, ting som ikke har funka helt. Men den er sammen nå. Sjekka du bare Zanza eller? Er mest på Lucidia.

Nicholas: Jeg har planer om å starte en ny char nå, eller gi WoW en ny sjanse med andre ord (har aldri kommet til lvl 60). Så hvis du vil ha en å queste/grinde med sånn i starten så bare si ifra. Jeg har behov for det selv.

Forklar nå hva questing/grinding betyr, da, Han vet nada. :p

Libresse

Sharing is caring, Fisting is assisting
Nicholas; Velg Horde, ikke bare er det litt mer "hard" modus. Men personlig erfaring tilsier at det er mer oppegående personer på den faksjonen. Kan jo variere VELDIG fra server til server, men på den jeg spiller på så er kontrasten MEGET krass.

Velg en klasse som passer DEG! Spillet er en grindfest, forvent det. Så av rent praktiske årsaker ville jeg sagt en dps klasse rogue/mage/lock. Men... Tja. kommer jo egentlig veldig ann på hva du vil. Prøv ut de forskjellige til du finner noe du er komfortabel med.

Ellers; IKKE START!

Ellers; Ruller du Hordeside på Ahn'Qiraj så har du alltids, ihvertfall, en venn som kan hjelpe deg med diverse bæsj. Bare pass på at du ikke havner på en server der det er mange som emigrerer fra. Forumene gir en... grei indikasjon på hvordan status på serveren er. FORVENT å støte på MANGE idioter på din reise. Men.. du plukker også opp en håndfull hyggelige, morsomme og skilledd mennesker på veien, bruk friends listen, ta vare på disse menneskene og LAG EGNE GRUPPER. For da kan jo nemlig DU bestemme hvem som blir og hvilke idioter du kan drite i. PRøv også å lese bøkene du finner rundt i verden, de er ofte litt.. morsomme :)

ellers; IKKE START!

Hurra, jeg er tilbake etter et år i militæret.
feiret helgen med å bli lvl 60 med warrioren min (Baalzamon - Talnivarr)
men nå vet jeg ikke helt om jeg skal ranke warrioren, prøve lykken som balance drood med Cain (60 druid), eller levle opp nye chars.
vel, vi får se.

Toz

Okay, dette kan kanskje høres ut som et veldig dumt spørsmål, men det er verdt det å spørre anyways;
Jeg holder på med Thunderfury, jeg har 41 arcanite bars av totalt 100 og derfor lurer jeg nå på om noen av dere har noen pengetriks dere kan gi bort så det går litt fortere for meg.

For øyeblikket grinder jeg arcane crystals i EPL, Miner Dark iron i BRD, Pickpocketer LBRS eller grinder deadwind pass. (pluss at jeg bruker first aid manualer en del også)

Noen tips på lette penger for en rogue utenom det tidligere nevnte?
Takker.

SITAT(Evehr @ 14.08.06, 01.18) 19508
Okay, dette kan kanskje høres ut som et veldig dumt spørsmål, men det er verdt det å spørre anyways;
Jeg holder på med Thunderfury, jeg har 41 arcanite bars av totalt 100 og derfor lurer jeg nå på om noen av dere har noen pengetriks dere kan gi bort så det går litt fortere for meg.
For øyeblikket grinder jeg arcane crystals i EPL, Miner Dark iron i BRD, Pickpocketer LBRS eller grinder deadwind pass. (pluss at jeg bruker first aid manualer en del også)

Noen tips på lette penger for en rogue utenom det tidligere nevnte?
Takker.
[/b]
Mining er det beste.
Trur ikke du kan få gjort det noe fortere enn det du gjør nå.

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
SITAT(Karl @ 12.08.06, 21.57) 19312
Har ikke vært så mye online de siste dagene nei, har makka med PC, ting som ikke har funka helt. Men den er sammen nå. Sjekka du bare Zanza eller? Er mest på Lucidia.
[/b]

Jeg er i ganske samme posisjon! La oss ha en liten fest! :)

Planene mine er å spille druid forresten...

Hva synes dere om det forresten? Har min main, lvl 60 lock, og en mage på lvl 25 som jeg har gått litt lei av... og tenkte å starte en druid! Hvordan er druiden å spille, grinde med og kosepå? :)