Den sosiale World of Warcraft-tråden

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
SITAT(justincase @ 09.10.06, 12.47) 27217
Åja, sorry, det kan man jo ikke i WoW, sorry.
Det er sånne uttalelser som din siste som senker denne diskusjonen ned på et lavt nivå. Til og med du, med noe som virker som ganske minimal kunnskap om WoW, vet at det du sa ikke har noen basis i virkeligheten (spillet :p), og du kan ikke gjemme det bak å sette det på spissen. Hvorfor?[/b]
Så si meg hva jeg kan gjøre, da. Hvordan kan jeg stikke av, for eksempel? Det går jo ikke. Jeg kan løpe ti meter foran kisen, og likevel klarer han å slå meg og ta meg igjen. Jeg kan ikke selv unngå å bli truffet, det gjør spillet for meg. Det er ikke min innsats det kommer an på om jeg treffer, spillet bestemmer hvor bra jeg gjør det. Hva må jeg gjøre for å kunne påvirke dette?

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
For å være helt ærlig, vet jeg ikke, siden jeg ikke vet nøyaktig hvor i denne gigantiske verdenen du er i.

Men at spillet er designet slik at det er umulig å ikke dø, tror jeg ikke. Det står forresten på questet hvilket level det er, og hvis du er på samme level som questet, bør det ikke være noe problem med å klare det, med litt tenking, noe som spillet en gang iblant krever.

Hva er ellers poenget ditt? At WoW er et spill som overhodet ikke baserer seg på ferdighet? Jeg får inntrykekt av at det er det du mener, så jeg lurer.

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
Bah.

Når du står ovenfor en ny utfordring, uansett om det er WoW, algebra eller puling, trengs det jo tid for å oppnå ferdigheter.

Men hvis du etter 10. ende gangen putter pikken din i armhulen hennes og kommer, mangler du jo visse ferdigheter.

Det jeg mente er at det trengs lite ferdighet for oppnå noe i WoW. Spesielt i hensikt med å bli level 60. Du vil møte utfordringer som krever ferdigheter, men i bunn og grunn kommer det ned til at du må sitte der timesvis og gjøre gørrkjedelig quests om og om igjen til du blir 60.

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
Det

har du helt rett i. WoW er veldig lagt opp slik at man må legge tid i det for å oppnå ting som høyere PvP level, eller character level. Hvem som helst KAN bli level 60 så lenge de holder på lenge nok.

Men

blander du inn ferdigheter, vil du se at det tar kortere tid å bli level 60. For eksempel.

Igjen er det PvE situasjoner som den Yetipants er i nå, eller for eksempel 40-man raid instancer. For å gjøre det enkelt:
Hvis man har to identiske 40-man raid, samme klasse-balanse og gear. og lar de begynne på BWL samtidig, vil de ikke fullføre samtidig.

SITAT(justincase @ 09.10.06, 12.26) 27215
Hihi, finner det litt morsomt at du har begynt å chain-wipe før level 10... :)

På min første char tror jeg at jeg kom til lvl 17 før jeg døde første gang... På min andre level 25, og på min tredje døde jeg først på level 6 (ble litt overmodig, hehe^^).
Men men, kanskje spilelt er bugget, siden du dør hel tiden. Kanskje.
[/b]

Seriøst? lvl 25?

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
Frost mage, og har en tendens til å spille veldig defensivt :)

Ah, jaja selv er jeg motsatt, spiller ekstremt offensivt. Hopper gjerne inn i en fight med 3-4 mobs samtidig med warrioren min:p thank god for sweeping strikes, whirlwind og cleave:D

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
Var det som skjedde på min 3rd char, en druid.

Justin tenker: "Hell yeah, min 3rd char, jeg er tha shit i dette spillet, og jeg kan til og med heale meg selv, jeg ruler. La oss se..."

Og det neste som skjer er at jeg puller litt vel mange mobs, og dør :p

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Det jeg prøvde å få fram akkurat nå var vel det at man trenger litt ferdigheter for å klare seg i WoW, men det er ikke all verdens.

Svarer igjen jeg gitt, ikke for å gå inn i diskusjonen igjen, det orker jeg ikke.

Men, om du absolutt vil at jeg skal vise deg hvordan det kan gjøres, så skal jeg gjerne frapse den questen og legge den ut. Om det er ønsket selvsagt (og om jeg faktisk gidder).

Og nei, å levle er krever såklart kun basiskunnskaper, det er også litt av poenget. Det skal ikke være så alt for vannskelig å bli det høyeste nivået. Og det tar ikke så alt for lang tid, om man regner med rundt 2 timer spilling per dag. Og joda, det er quests som går igjen, men dere glemmer at nesten halvparten av questene er unike. Forskjellige oppdrag som f. eks går ut på å wipe ut en hel haug slemme taurens og befri søte små spirit darters (rare dragegreier) innen en viss tid, her får du også en viss tid å gjøre det på. Eksempler på sånne quester er mange.

Og til sist, husker dere å gå til class-traineren deres hver andre lvl (2-4-6 osv)? Man lærer nye skills da.

Ps. Dø før man er level 20 (når man har erfaring i wow) = RPnoob

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
Åja. Trodde du sa det ikke krevde noen overhodet.

SITAT
Hvis man har to identiske 40-man raid, samme klasse-balanse og gear. og lar de begynne på BWL samtidig, vil de ikke fullføre samtidig.[/b]
Hva med denne? Vil det være et par minutters forskjell?

Du er forsåvidt unnskyldt fra å svare på dette, siden du enda ikke har dyptgående kjennskap til dette fenomenet kalt end-game raiding. Noe jeg personlig finner det beste i spillet.

Eller er det merkelig du kjører deg fast på PvE utfrodringer før level 10 når spiller krever så enormt lite ferdighet.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Ikke vet jeg hva som er dealen her, men da jeg skrev om den jævla questen skrev jeg da visselig også at jeg fullførte den. Har tatt tre-fire quests siden som jeg ikke har dødd på. Tross alt snakker vi om et spill som krever lite ferdigheter her. :D

*den rette-på smilyen*

Skal jeg låne deg en konto så vi kan duelere? Men som sagt, levling krever minimal ferdighet, men det betyr ikke at man ikke kan ha det gøy, og det er heller ikke så vannskelig å velge selv hvor vannskelig det skal være.
Du kan f. eks pulle 1 og 1 mob fra en gruppe, heale deg selv etter du har drept moben. Dette tar såklart tid, da kan du gjøre som jeg vanligvis gjør. Ta 4-5 på en gang. Men det som såklart er morsomst i spillet, ihvertfall for meg, og gir meg mest. Er å drepe 2-3 av det motsatte siden alene, eller det å være outnumbered og fortsatt klare å drepe dem.
Minnene sitter rimlig godt da jeg drepte to bwl-rogues, en blue mage og en bwl tank alene på under 3 minutter med magen min. Jeg skal ikke dra på en skryteparade her, men jeg vil kalle meg selv høyst brukbar i både pve og pvp (skulle bare mangle, så mye som jeg har spilt), og jeg VET at det krever en del å i det heletatt drepe to stykker på en gang i pvp. Du må for det første holde hodet kaldt, vite nøyaktig hvordan man skal takle de to forskjellige klassene, og ikke bare individuelt, men også hvordan de to kan påvirke hverandre, hvilke svakheter de har.

Ta f. eks en priest og en warlock (med felhunter som pet), en av de sterkeste comboene synes nå jeg, da begge to kan dispelle magic effects og har muligheter for å overleve lenge.

En ting jeg har lovet meg selv, selvom det er litt harry, er å lage en pvp film, da jeg mener at de fleste store pvpere ikke har imponert meg i det heletatt.

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
Thou shall overcome! ;)

Er det fortsatt like jævelig å spille forresten? :) Og hvilket level er du kommet til?

Og Yeti, anngående instancen så tror jeg du missforsto litt. For alliance er første instance på rundt level 17-18. Men for horde, er det på rundt level 10, dog denne instancen suger med drops, men fortsatt en verdig opplevelse for de som utforsker spillet.

Uansett så er det synd at du ikke valgte en server spillegal folk spiller på, da kunne jeg evt. startet sammen med deg / vist deg ting og tang (du kunne evt lånt min konto, mens jeg spilte på en venn sin).

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Takk for tilbudet, men som sagt vil jeg helst spille alene slik at jeg slipper å bli forklart ting før jeg har fatta hvordan det hele henger sammen. :)

du kan fortsatt spille alene på en server med oss, men når du har blitt lvl 20, forstår hvordan ting henger sammen, og vil spille med venner, da er det for sent å skifte server.