Dette kan jo være et godt øyeblikk å vise dere litt av hvor mye det krever fra folk å drepe bosser, ta nefarian for eksempel.
Nefarian beskrivelse og taktikk
Les litt av den, og se om du forstår dybden.
Som du sikkert har opplevd, så dropper mobs (slemmingene du dreper) gjerne items. På så lav lvl som dere er har de itemene mobs dropper liten betydning. Men det er kun logisk at jo vannskeligere det er å drepe noe, jo bedre "loot" dropper de.
Nefarian dropper da fire items av epic kvalitet, det er en del forskjellige typer loot, og disse er delt inn i navn, men ofte omtalt i farger:
Grey - Dårligste, man starter med grå items på lvl 1
White / common - Bedre enn grey. Hvite items er ofte brukt i ett yrke.
Green / uncommon - semi-sjeldent (finner det ikke på alle mobs) Middelmådig, ikke noe å rope hurra over.
Blue / Rare - finner du et blue item når du PvEer alene, er du som oftest heldig. Blue items dropper så og si alltid fra bosser i instancer og av og til ute i verden.
Purple / Epic - Så og si det beste. Epics er sjeldne, og du kan ikke forvente å skaffe deg en alene. Plukker du opp ett lilla item fra en random mob er du veldig heldig. Våpen/armor av epic kvalitet dropper fra bosser i raid instancer (20 man og flere)
Orange / Legendary - Kan kun droppe fra et lite utvalg av bosser. Er nokså sjeldent (selvom jeg har sett alle, ett par ganger). Er som navnet sier, legendary, og er vannskelig å få tak i.
Nef dropper til sammen rundt 16-17 (?) epic items, men kun 5 per kill. De fleste guilder som er i stand til å drepe slike bosser, har ett DKP system. DKP er en valuta (IKKE ingame) du tjener ved å være med til visse raid-instancer, den som er villig til å betale mest dkp/har mest får som oftest itemet (om ikke noe annent er planlagt).
DKP er altså noe blizzard ikke har innebygd i spillet, som er en stor svakhet, da det alltid kan by på visse problemer rundt hvem som skal ha itemet osv.
Dreper man alle bossene i Blackwing Lair, dropper det rundt 30 epic items, så det er nok å ta av, spillerne har selv ansvar for hvordan de fordeler loot. (Om de rett og slett kaster terning over itemet, eller bruker et dkp system)
Alt ovenfor er såklart for de som har kommet lengre i spillet.
Til sutt før jeg legger meg, må jeg si at dere imponerer meg.
Nummer 1: Når det fortsatt er oppdrag å gjøre der du er. Er det en indikasjon på at du ikke behøver å dra før du får beskjed om det. (myntet til Rævan som klarte å dra seg ut av startområdet på lvl 2).
Til Yeti, det hjelper å se på levlen til moben du skal banke/stealthe forbi. Det er vel bare logisk at det er vannskeligere for deg å gå ubemerket forbi en lvl 3 mob enn en lvl 5 mob, når du er lvl 4.
Til syvende og sist må jeg applaudere alle dere som faktisk klarer å dø. Første gangen jeg spilte spillet. Gadd jeg å sette meg litt inn i det, og oisann, jeg dævva ikke før jeg faktisk møtte på en utfordring.
Dere kan også trøste dere med følgende:
Det var et bursdagselskap hos meg i dag, og som vanlig hadde jeg ansvar får å underholde en ekkel drittunge på 10 år eller noe sånt. Han syntes det var kjempemoro å se på meg spille wow, så når jeg skulle stappe i meg mer kake og whatnot, lagde jeg en character til guttungen, jeg skjekket inn fra tid til tid. Og utrolig nok klarte ungen å bli level 8 på tre timer.
Men! Og her kommer det dere kan trøste dere med; når han skulle dra var han jo litt furten for at ikke fikk spille på karakteren sin om han evt. skaffet seg spillet, da den var på min konto (som jeg brukte lang tid på å forklare), svaret hans var da: "Men det begynte jo ikke å bli gøy før lvl 7!"
Så ja, jeg kan fint akeseptere at dere hater wow over alt på jord. Men så kan jeg trøste meg med at en guttunge på ti år imponerer mer enn en voksen mann som har spilt spill hele livet sitt.
før jeg sier godnatt; dere er mer enn velkommene til å skrive om deres erfaringer i wow her, men ikke krev at vi skal forklare hvert minste ord for dere (*vinke til Revan*) da dette emnet har blitt veldig intærnt blant de som spiller wow på sg, og er for min del den enste grunnen til at jeg fortsatt er her.
God natt, og jeg er glad i dere alle sammen. (Til og med deg Revan)