Den sosiale World of Warcraft-tråden

Libresse

Sharing is caring, Fisting is assisting
80+ dager /played sier vel sitt.

Det er, by far, det spillet jeg har brukt mest tid på. Spillet har faktisk en ting ganske så mange andre spill mangler; INTERAKSJON og SJARM. Animasjonene, områdene og spiller-karakterene ser fantastiske ut, de har personlighet og farge. Jeg ble sugd inn i spillet audiovisuelt, få andre spill har klart lignende. Joda Katamari Damacy var fantastisk, i et par kvelder. Mange andre spill er fantastiske, i et par kvelder.

WoW holdt meg i et halvår. Man var jo ofte lei av selve gameplayet, men så har du noe ingen singleplayer-spill har, en sosial del. Hvis du faktisk gidder å engasjere deg i den så finner du et helt annet spill der også. Å runne en guild, et raid og lignende er faktisk krevende og utfordrende. Å organisere førti mennesker kan være pes, men det i seg selv er mer givende enn epicsene du får.

For det handler ikke bare om mindless grinding, slik mange tror og liker å påpeke. Jeg tør å si at det handler om å finne din nisje innenfor spillet. Skjønner veldig godt at det ikke appellerer til mange, men enkelte av oss liker litt menneskelige feedback, ikke bare ego-manisk; "I R KING"-feedback. Å klare en utfordring med 40 andre, når du spiller en key rolle er ganske så mye mer verdifult enn å denge sisteboss i FFVII. Å slakte ned noen elendige newbier via et pent samspill team i AB er ti ganger så givende enn å grinde den AI-scripta driten du gjør i et singleplayerspill. Det blir litt sånn som CS, taktikk, strategi og kunnskap.

Spør du meg, that is.

Skjønner ikke helt hvorfor Yeti skal hate så mye på det, virker litt som om du har mistet noen kjær til catassing.
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
Jeg stiller meg bak alt di Valore Scadente skrev. Godt.


Ellers synes jeg det er bra at Yetipants ikke liker spillet! Det betyr 2 ting:

1: At han vil slutte å henge i denne tråden, ettersom han ikke lenger har noe å gjøre med spillet.

2: At han nå vet at WoW ikke er for han, og kan finne seg noe annet å spille.


Se, alt løste seg for alle! :) /happy
 
Startet å spille detta for ikke så alt for mange ukene siden. Driver nå og knøvler noen svin inne i Wailing Caverns. Whoho! Han derre Veran-saken helt på slutten droppa Living Root til meg! :elsk:
Har også vært så heldig å få tak i 2 deler av et armour-set der inne...

Jeg må innrømme at det var ganske så kjedelig å spille helt frem til level 15-18 et sted, så begynte jeg å bli grepet av basillen.

Dog kan jeg nesten igenting om spillet, og lurer egentlig på en masse greier.

Spiller som tauren druid *møøøh*

Nå, just level 21!! :$

Har til gode å treffe nordmenn på serveren min. Noen som spiller på Spinebreaker?
 

Libresse

Sharing is caring, Fisting is assisting
Godt at du valgte en ku.

Ettersom det er din første gang igjennom spillet; IKKE SPØR FOR MYE, BARE NYT DET. Ikke sjekk etter alle drops, bosser og taktikker før du har vært i instancen du skal til. La ting overraske deg :)

Tror ikke det er så mange som spiller der herfra nei.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
SITAT(Eivind @ 06.11.06, 23.37) 32844
Nå må vi huske at Yetipants' ord er lov, meningene til 5 millioner teller ikke så lenge han mener spillet er dritt.[/b]
Nå må vi huske at Eivinds ord er lov, meningene mine teller ikke så lenge 5 millioner mener spillet er bra.SITAT(Eivind @ 06.11.06, 23.37) 32844
Nei, jeg sier ikke at så mange ikke kan ta feil. Men liker du ikke wow, så liker du mest sannsynlig ingen MMOs, og det er helt greit, men skal du prakke dritten din på oss, kan du værsågod komme med holdbare argumenter.[/b]
Det hender da jeg spiller Guild Wars, og trives med det. Grunner? Instances, mer interessante quests (få "samle 30 drops for å få en gullpenge"-quests), og det ørlille faktum at man slipper å grinde i det vide og det brede for å få spille ordentlig. Man kan starte på level 20 (som er maks) hvis man vil, og gå rett på PvP. Gruppequests og andre festlige saker kan du smake på første dagen du spiller, om du har lyst til det. Det er en historie i spillet (flere faktisk, hvis man kjøper tilleggspakkene), men den kan du drite langt i hvis du vil. Mange smarte løsninger jeg ser at mangler i WoW, med andre ord.

Men den viktigste: GW-utviklerne har skjønt at det går an å lære seg et spill mens man spiller det, og at en påtvunget, månedslang tutorial ikke er akseptabelt for veldig mange.
 

Libresse

Sharing is caring, Fisting is assisting
Joda jeg ser at grinden til 60 kan virke enormt slitsom, men enkelte av oss liker den. Det er tross alt der hele den sosiale delene av spillet utvikler seg, og man lærer grunnleggende ting. Jeg tanket Deadmines med 2h i Battlestance, det var ikke så lurt, lærte jeg.

Det er dermed ikke sagt at du blir bestevenn med all du tar en instance med, men du plukker med deg en og annen alliert som blir med deg ut hele spilletiden. Dessuten er det ikke en DIKU når grind elementet er borte, hva skal vi masochister finne på da? Spille spillet?! PØH!

edit:
Jeg vet at det ikke er laget for alle, men du troller denne tråden her uten ende. We got the point, det er liten vits i å understreke det om og om igjen. Det eneste det gjør er å sette igang enda en flamewar.

edit2:
Jeg føler også at jeg puster litt liv inn i den generiske oksen min på fra 1-60. Serveren er ikke så jævlig stor, så det skal ikke allverden til før word gets around, og "vennskap" blir stiftet. Believe it or not, det finnes morsomme og intelligente mennesker som spiller MMOer. Jeg kan bekrefte at de er en etnisk minoritet :p
 
SITAT(Yetipants @ 07.11.06, 07.19) 32875
Nå må vi huske at Eivinds ord er lov, meningene mine teller ikke så lenge 5 millioner mener spillet er bra.Det hender da jeg spiller Guild Wars, og trives med det. Grunner? Instances, mer interessante quests (få "samle 30 drops for å få en gullpenge"-quests), og det ørlille faktum at man slipper å grinde i det vide og det brede for å få spille ordentlig. Man kan starte på level 20 (som er maks) hvis man vil, og gå rett på PvP. Gruppequests og andre festlige saker kan du smake på første dagen du spiller, om du har lyst til det. Det er en historie i spillet (flere faktisk, hvis man kjøper tilleggspakkene), men den kan du drite langt i hvis du vil. Mange smarte løsninger jeg ser at mangler i WoW, med andre ord.

Men den viktigste: GW-utviklerne har skjønt at det går an å lære seg et spill mens man spiller det, og at en påtvunget, månedslang tutorial ikke er akseptabelt for veldig mange.
[/b]

Okai, har du noe nytt å komme med? Jeg liker fortsatt det sære lille spillet mitt.

Det var vel egentlig noe mange skjønte fra det første innlegget ditt i denne tråden at det å "forsvare" World of Warcraft mot en som deg er rimelig tafatt. All kudos til dere som faktisk gidder å skrive endeløst om hvorfor dere liker spillet, men når Yetipants kommer tilbake med jevne mellomrom bare for å starte krangling fordi WoW tydeligvis er hans nemesis i livet burde man kanskje skjønne at det er på tide å legge de lange innleggene til side og skrive "gtfo du lager bare kvalme".


Og før du kommer med noe "hvorfor skriver du ikke noe konstruktivt om WoW" eller at jeg skal bli med i en eller annen debatt om hvorvidt WoW er verd å spille eller ikke, kan jeg bare si: Jeg spiller det og jeg liker det. Gtfo du lager bare kvalme.


Så, kan du ikke bare holde korstoget ditt mot alle som spiller WoW for deg selv og skrive noe morsomt i den Usosiale WoW-tråden isteden?


Scadente: Nydelig, dog, du beskrev mye av det som gjorde de første månedene med WoW til ren magi for meg. Sjarmen med å være i denne (for meg) så levende verdenen i et kjent univers i en MMO-setting var ganske ... deilig.
 
SITAT(Yetipants @ 07.11.06, 07.19) 32875
Men den viktigste: GW-utviklerne har skjønt at det går an å lære seg et spill mens man spiller det, og at en påtvunget, månedslang tutorial ikke er akseptabelt for veldig mange.
[/b]
Det er tydligvis akseptabelt for noen millioner? Og dessuten er Guild Wars et PvP-spill, mens WoW er mer ett PvE spill, selvom det begynner å forbedre seg på PvP-fronten, ergo. WoW har bedre potensiale enn GW fordi det trekker til seg to forskjellige typer spillere: PvP-spillere og PvE-spillere... Jeg ser heller at jeg kan bygge opp karakteren min istede for å bare bli tildelt en stygg homotass fullt utrusta...
 
Yetipants, mine ord er neppe lov. Men jeg prøver ikke å overbevise deg om at wow er bra, du har all rett til din mening, men alle arugmentene dine blir motbevist.

Når du spiller wow, får du ikke spesielt mye ut av det ved å grine over alt. Jeg kjører igjennom HL2 for tiden, jeg hadde neppe orket det om jeg satt meg inn for å finne negative ting.

"Gah, drepe 40 headcrabs og gå bortover en tydlig markert sti, JÆVLIG festelig da"

Gruppequester kan du gjøre hele tiden. Der falt det argumentet ditt bort.
Instancer i wow? Fra 1-55 er det over 12 instancer du kan gjøre. Som alle tar mellom 1-2 timer. Quester er utallige, og det er faktisk et mindretall som går ut på å drepe 7 boars.
Men gud, tenk så ille. Et spill hvor DU har ansvar for at charactern din skal eie, et spill hvor du har sjangsen til å avansere unikt, om bare DU gidder. Nei dette gidder vi ikke, vi går og spiller offline 1player RPG istedenfor.

Og ja, gtfo for faen, du liker ikke spillet og slenger dritt til de som faktisk liker det.
 

Cycerin

Norsk. Nykristen. Naruto.
*hijack*

Du har ikke tenkt på EVE, Yeti?
 
Èn ting, hvis Yetipants synes wow er ensformig og kjedelig, og samtidig liker wow, har jeg mistet all respekt for ham.
 
Er det bare meg eller går denne tråden i følgende mønster?

#WoW-fans deler sine siste opplevelser (opplevlerser som det også kan få lov til å hete)
#Yetipants dukker opp og sier noe provoserende
#Eivind & Co slår tilbake
#Yetipants går lei
#WoW-fans deler sine siste opplevelser
#Yetipants dukker opp og sier noe provoserende
[...]

Og Yetipants er moderator. Tror endelig jeg begynner å fatte hva som er så spesielt med dette stedet. Norge sitt svar på 4chan, kanskje?
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
At han er moderator er vel ganske urelevant? :)


Uansett, i mine øyne, hadde denne tråden vært best gagnet med at den gikk i dette mønsteret:


#WoW-fans deler sine siste opplevelser (opplevlerser som det også kan få lov til å hete)
[...]
 
Yetipants er vel mer bruker enn moderator. I det at moderatorene på spillegal har liten jobb å gjøre for tiden.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Hva med: Jeg liker å irritere de som er skikkelig, skikkelig opptatt av World of Warcraft, fordi de tar alt som kan tolkes negativt om spillet personlig? :D

Men bevares, jeg prøver heller ikke å omvende dere til å mislike WoW. Jeg bare synes det er festlig at dere reagerer så sterkt når dere får deres egen logikk vendt mot dere. :)

Og bare fordi jeg liker å pirke på løgner: "Instancer i wow? Fra 1-55 er det over 12 instancer du kan gjøre." <= Dette skrev samme mann som sa jeg måtte være level 20 for å bli med på den første Alliance-instancen. Når løy han? Noen som vet? Uansett er det samma suppa, fordi i GW er alt instances, og det er mye bedre.

Og Eivind, du trenger ikke miste respekten for meg. Jeg synes WoW var ensformig, selv om jeg ikke syntes det bare var kjedelig (det var bare for mange dølle ting i forhold til hvor mange kule ting som var med); men nettopp fordi jeg synes det er ensformig og ganske kjedelig, så liker jeg det heller ikke så godt.
 

Cycerin

Norsk. Nykristen. Naruto.
SITAT(Aleks @ 07.11.06, 15.46) 32947
Og Yetipants er moderator. Tror endelig jeg begynner å fatte hva som er så spesielt med dette stedet. Norge sitt svar på 4chan, kanskje?
[/b]
Ja, jøss; SG er jo som kjent et imageboard, det er totalt anarki her, shitting dicknipples overalt osv.

LURK MOAR, din teite lille sopp.
 
Tingen var om du syntes EVE var spenndende og wow ensformig, EVE er ubeskrivelig kjedelig.

Det er ingen her som tar det personlig, og jeg sitter ikke ildrød og drar meg i håret av inleggene dine, men det er fortsatt irriterende å lese inlegg opp og ned om hvor dritt wow er, i en tråd som ikke er laget til det.

Og å si at du gjør det kun for å irritere oss er vel ... Ja, barnslig rett og slett?
 
Rfc, WC, SFK, Gnomeregan, RFK, RFD, SM, Uldaman, ZF, Maraudon, ST, BRD.

12 instancer du kan gjøre frem til 60, uten å engang nevne alle.
vet ikke hvorfor jeg gjorde det der, men whatever.
 

Cycerin

Norsk. Nykristen. Naruto.
SITAT(Eivind @ 07.11.06, 16.32) 32972
Tingen var om du syntes EVE var spenndende og wow ensformig, EVE er ubeskrivelig kjedelig.
[/b]
EVE er et helt annerledes spill enn WoW, det er derfor jeg spurte om han hadde prøvd det. Spørs om ikke det appellerer til Yeti. Om det er kjedelig... vel, det er din subjektive mening som WoW-nerd, og en mening jeg tar med en klype salt.