Nettop, der sa du det.
Før BC hadde vi fire 40-man instancer og to 20-man, det betydde at hvis du hadde en guild som klarte alt, kunne man faktisk raide 6 forskjellige instancer i uka, grunnen til at det er noen guilder som skyter forover jævlig raskt nå, er fordi de har treningen og disiplinen som kommer fra Naxx til å klare det (Cthun + naxx var jo der det faktisk ble litt vannskelig i wow), siden ikke en brøkdel av spillere har kommet seg halvveis gjennom naxx, er det jævlig få som fikk oppleve instancen og fikk kunnskapen derfra.
Nå har vi Karazhan, som er utrolig dølt, og egentlig ganske lett, men tar fortsatt tid å cleare. Så har vi kjedelige "onyxia"-style bosser (1-2 bosser i en instance). For å i det heletatt komme videre, må man grinde rep, noe av det kjedeligste som finnes, du må være revered med alt som er (så og si) for å komme deg videre, og ikke minst drepe en semi-vannskelig boss for å i det heletatt få muligheten til å prøve de andre instancene, noe som er idiotisk.