Den sosiale World of Warcraft-tråden

Se det heller som positivt at du ikke spilte nok til å slå ham. Bortkastet tid, da de rævpulte spillet. :p
 
Jepp, hadde kanskje vært moro om noen som faktisk har spilt wow, og ikke bare lest FaQen om Mage-abilities på wow-sia og gjettet vilt på hvilke skills fyren brukte kommenterte :p
 

Aslak

Humanoïde, incognito
Prøvde meg i Karazhan her om dagen. Ikke sånn helt vanvittig artig, men guilden vi tok huntsman på guildens føste raid og maiden på det andre.
 

Lurtz

Dr. Van Nostrand
SITAT(Crizpy @ 04.05.07, 10.49) 64251
Karashit er utrolig kjedelig.
Gruuls lair er "ok".
Gruul er fortsatt litt for vanskelig for "vanlige" guilds.
Maulgar er ok.
[/b]
Gruul for vanskelig? Han er en vits etter nerfen. Hans shatter gjør typ 1/4 av skaden den gjorde før nerfen, i tillegg er HPen hans og melee damagen hans nerfet. Han er absolutt INGENTING sammenlignet med bossene man finner i Serpentshrine caverns.
Er ikke enig i at Karazhan er kjedelig, synes det er en ganske kul instance med kul grafisk design som minner meg veldig om et Castlevania spill og bossene er greie nok.
 
Trash i karazhan er jo omtrent like morsomt som å cleare maraudon med retarderte svensker, men ellers er det "greit nok". I mine øyne er det bare en skikkelig orginal boss, Netherspite, da han er endelig noe skikkelig nytt. Chess kunne blitt bra i teorien, men blizzard klarte å gjøre det kjedelig også. :trollmann:
 
SITAT(Lurtz @ 04.05.07, 11.52) 64263
Gruul for vanskelig? Han er en vits etter nerfen. Hans shatter gjør typ 1/4 av skaden den gjorde før nerfen, i tillegg er HPen hans og melee damagen hans nerfet. Han er absolutt INGENTING sammenlignet med bossene man finner i Serpentshrine caverns.
Er ikke enig i at Karazhan er kjedelig, synes det er en ganske kul instance med kul grafisk design som minner meg veldig om et Castlevania spill og bossene er greie nok.
[/b]
For å være helt ærlig, gir jeg beng i hvor vanskelig det er i forhold til bosser i Serpentshrine caverns eller hvor lett han er nå i forhold til hva han var.
Det er et fåtall av guilds på serveren min som har tatt han. Mange av de som wiper på han nå, er folk som klarte bwl før.

Før TBC, hadde du ZG, AQ20, MC, BWL, og de mer vanskelige aq40 og naxx.

Nå har vi en grisekjedelig 10 man instanse med trash, trash og mer trash.
Et par liksom onyxia'er, og et par raid instanser der kun "eliten" kan hevde seg.

Og hvis du er heldig å dreper en boss, kan det hende at den lilla tingen muuuligens er bedre enn den grønne "of the monkey" du fikk på level 62.

Lite motiverende! Men det er sikkert morsomt hvis du er med i en guild som kun fokuserer på PVE ^_^

Vi dret i PVE i går. Stakk heller å drepte masse allaince i ironforge + den gnome bossen :ninja: :ninja:
 
Nettop, der sa du det.

Før BC hadde vi fire 40-man instancer og to 20-man, det betydde at hvis du hadde en guild som klarte alt, kunne man faktisk raide 6 forskjellige instancer i uka, grunnen til at det er noen guilder som skyter forover jævlig raskt nå, er fordi de har treningen og disiplinen som kommer fra Naxx til å klare det (Cthun + naxx var jo der det faktisk ble litt vannskelig i wow), siden ikke en brøkdel av spillere har kommet seg halvveis gjennom naxx, er det jævlig få som fikk oppleve instancen og fikk kunnskapen derfra.

Nå har vi Karazhan, som er utrolig dølt, og egentlig ganske lett, men tar fortsatt tid å cleare. Så har vi kjedelige "onyxia"-style bosser (1-2 bosser i en instance). For å i det heletatt komme videre, må man grinde rep, noe av det kjedeligste som finnes, du må være revered med alt som er (så og si) for å komme deg videre, og ikke minst drepe en semi-vannskelig boss for å i det heletatt få muligheten til å prøve de andre instancene, noe som er idiotisk.
 

Lurtz

Dr. Van Nostrand
Jeg er enig i at reputation grindingen i TBC er latterlig, og at de ikke burde låse fast content til de grader.

Når det gjelder vanskelighetsgraden i TBC, vil jeg ikke si at bossene i seg selv er det som utgjør den store forskjellen fra det originale spillet. Forskjellen er overgangen fra 40 til 25 mann raids.
Det vi som guild har merket er at folk som kanskje alltid var mindre kompetente ikke klarer å "skjule" dette lenger, siden vektleggingen på individuell kompetanse innen raidet har blitt langt større. I 40 mann raid var organisering et stort kompetansespørsmål, siden 25 mann krever mindre organisering så er vanskelighetsgraden økt ved at hvert enkelt individ må prestere godt nok.
Er dette virkelig så ille? Var det bedre i gamle dager når det var tanks/healers som faktisk bar stort sett hele raidet mens resten sto bak uten en tøddel med ansvar eller utfordring?
Det jeg synes er interessant er at de beste bossene i det originale WoW var nettopp de som pushet for individuelle prestasjoner. Bosser som C`thun, Four horsemen, Kel`thuzad, Gothik the harvester, Thaddius og faktisk Razergore the untamed (kanskje første av sitt slag).
Jeg føler at TBC bossene i hvertfall prøver å være i kategorien til de som er nevnt over, med noen unntak.

Jeg er fullstendig uenig i at f.eks Gruuls lair er for vanskelig. Er helt latterlig mange som dreper Gruul regelmessig på vår server i hvertfall, og vår server er temmelig laber når det kommer til PvE.
Hva er vanskelig med Gruul? Spre seg ut etter ground slam? Det må jo innsats til for å faktisk dø av shatter.

Progresjonen er ganske enkelt Normal 5 mann - Heroic 5 mann/Første del av Karazhan - Andre del av Karazhan/Heroic 5 mann - Gruuls lair - Serpentshrine caverns -The Eye

Selvsagt er det problemer i TBC, problemet nå er:

-Krav om Flasks, elixirs og potions for vanvittige summer på så å si alle bosser. Er spent på om 2.1 patchens restriksjoner mot elixirbruk klarer å fjerne dette problemet.

-Grind attunements som kun konsumerer tid og ikke på noen som helst måte kvalifiserer deg for det du skal attune deg til. Attunements for SSC burde ganske enkelt hvert Gruul + Nightbane, drit i den jævla slave pens driten. Attunement for The Eye burde være Lady Vashj/Magtheridon uten involvering av noen heroics (sett at Vashj ikke hadde vært bugged selvsagt).

-For mye trash og kort trash respawn timers. Timerene økes ganske mye i 2.1 så blir spennende å se.

-Belønning i forhold til innsats forholdet i TBC er helt latterlig. Epic drops må buffes betydelig.
 
Buffer man epics, må man uppe PvP-rewards også. Da blir casualgamers lei seg, for meg ser det ut som om blizzard prøver å gjøre pve morsomt og krevende, uten skikkelig rewards.

AQ40 var for min del en av de beste instancene jeg har clearet, bortsett fra kanskje litt mye trash. Her fikk alle klasser utrolig bra rewards, som var en god motivasjon for å fortsette, selvom det var 40-man var det lite rom for at en person skulle drite seg ut (med unntak av noen bosser såklart).

Det jeg også liker med 40-man, er at hele greia blir litt mer "epic". Drepe guder og slemminger med planer om verdensdominasjon var moro, nå synes jeg spillet nesten blir upersonlig og kjedelig. Dette var også litt av battlegroupsystemet sin feil, jeg synes heller de kunne vært litt orginale og heller innse at det var deres egen feil at enkelte servere hadde så lang BG-kø, og heller merge servere sammen.

Det er sant at 10/25-man skremmer bort de udugelige spillerne for en gangs skyld, men 40-man var hele sjarmen ved raiding. Man var utrolig mange individer i et raid, og det var rett og slett morsomere, synes nå jeg.

Men, men. Jeg griner bare fordi jeg savner wow før burning crusade :p
 

Grønn Zebra

modder fukker av verste sort
Nå ble jeg nettopp hitta for 63886 dmg :D Farma mote of fire på Throne of Elementals da jeg ble drept og forsøkt corpsecampa av to allies ( roguen hadde forsøkt å drepe meg i godt over en time uten videre hell:p andre var shadow priest som kom da). Så etter at de drepte meg ressa jeg imellom dem (de slo på en mob) og feara før jeg løp mot fossen. pulla to earth elementals som jeg feara samtidig som jeg dispella swp-en og shadow weavinga til priesten. hoppa ned fossen med slow fall i god tro om å overleve, men nei! Da kommer Aborius ( friendly 73+ water elemental) brasende og slår meg rett i bakken. Hurra! Jævlig tøft å se 63k dmg på skjermen da :p
 
I dag fikk jeg faktisk wow-kontoen til en kompis som skal i forcen snart, samtidig som PCen hans gikk fullstendig i filler.
To lvl 70 chars, hunter og warrior, kommer nok til å spille litt på warrioren fremover når jeg orker/får tid.

Logga inn i dag og så at han hadde klart å lage seg Thunder (2h macen) og har nesten nok mats til å mekke Deep thunder. Noe gladiatorsaker er der også, så jeg har et par kjappe spørsmål om Armswarrior (til Crizpy :p):

Kan du foreslå en build? Med macespec såklart, da jeg ikke har tid/mest sannsynlig gidder å finne et nytt våpen, istedenfor å oppgradere Thunder

Synd begge charsene er på en PvE server (Darkspear), men jeg, som har en smule warriorerfaring fra å ha spilt Citan sin r14 warrior før bc, gruser det meste som kommer mot meg i bg, ja det er ikke bare rykter at folk på pve-servere suger i pvp, det er faktisk sant. Er vel det at de aldri har opplevd å bli ambusha skikkelig før eller no.
 
Ok, hadde 47 arms, syntes det var litt balle uten enrage osv.
 
Oooh, deilig å endelig bli lvl 60 igjen, startet på nytt for ett par uker siden på stormscale og er stolt over hvor rakst jeg faktisk klarte å level meg selv opp. I går når jeg logget på var jeg lvl 56 og når jeg logget av akkurat var jeg halveis til lvl 61:D

Nå gjennstår det bare å grinde ramparts og blood furnace til lvl 64- 65:p før jeg begir meg ut på resten av questinga.

Jeg har fortsatt sword of omen som off-hand:S (er rogue)
 
Haha, det er værre enn meg. :D Er lvl 51 warr og har den som offhand. :p
 
En fyr jeg kjenner som levla Belf rogue brukte trash blade til 66 eller no. Han var kinesertypen som ikke kjøpte en eneste dritt og solgte alt han fant som var hvitt og oppover, men fortsatt.
Satt igjen med 12k gull på level 70 (Fant en epic om jeg husker riktig), så det er jo verdt det.
 
Stormscale sier du ? :D Kanskje jeg får ninjaed deg inn i no skill just luck under "friends" eller no

Er så SUPERGRINETE AKKURAT NÅ, alså ... arenasystemet er helt latterlig og blade edge arena er uberlatterlig.

Er så sinnsyk mange RÅTNE set-ups ! Paladinsa har skjønt at dem går i bubble for så å heale, så vi må liksom tvinge pala til å bubble asap, men akkurat nå så møtte dem, vi slo dem og fikk to i rating, så det som skjedde var at når du går opp på blade edge arena så er det noe fuck, jeg tok frostnova på en rogue med alle sine cooldowns brukt opp, så sto jeg toppen 6 yard og skulle ta scorsh + icelance .. han hadde ikke mer enn 800 hp igjen, samme med meg, så fikk jeg liksom at jeg må stå foran targeten min, jeg sto mer eller mindre på toppen på den bakken, gikk jeg ned så fikk han tak i meg, så jeg måtte hoppe og ta icelance men da gikk han ut av frost nova, jeg blinket og blinket en yard bakover, død - 22 rating, FØRSTE gang jeg er under 2000 rating på .. vet ikke siden når, faen meg dårlig !

Design de jævla mappsa deres skikkelig!

Nå tok jeg meg en proteinbar og skal ut på en lengre joggetur, er så supergrinete nå, wow PvP er så SKADA!