Den sosiale World of Warcraft-tråden

Også er det forskjell på engangstilfeller og kosekvent oppførsel i to år.

Nå var posten til Crizpy relativt drøy, da. Selv om vi alle her nok vet at Crizpy ikke hadde gjort alvor av "truslene", må man jo sette en grense for hva som er akseptabel posting på dette forumet. Og jeg må si at jeg har relativt lite til overs for et forum hvor alle slenger ut drapstrusler - useriøse så vel som seriøse - og grove bemerkninger i hytt og pine. Nilo, derimot, er vel heller mer koselig, men selvsagt, dersom han spammer, så må de reglene gjelde for han også. Jeg personlig har aldri irritert meg over Nilo.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
SITAT(Eivind @ 09.05.07, 15.26) 65142
Hvorfor blir ikke folk som Nilo sparka på huet og ræva ut, når Crizpy kommer med en kommentar og blir kasta ut?[/b]
Det er en sammensvergelse vi har gående utelukkende for å plage deg og Crizpy. Ser ut som om den funker ganske bra.

Det har jeg jo skjønt fra dag 1. Forandrer jo ikke saken at dere driver med forskjellsbehandlig til de grader, fordi dere ikke tåler trynet til enkelte, noe som er modent nok.

Spillegal moderer seg selv, som oftest. Skriker mange nok høyt nok, blir det slutt på det som ikke er godtatt.

Til syvende og sist synes jeg Affable er en ekte søting, noe jeg fortsatt håper han vet, men det forandrer ikke faktumet om at han er en av de største synderne i denne tråden, noe som egentlig ikke har mye å si, da postene enten blir slått ned på eller ignorert.

Jeg vil si at jeg vet min plass på forumet. Ja, jeg er useriøs til de grader og virker sikkert homo for mange, svaret blir buhu. Likevel bryter jeg sjeldent regler, og bidrar med det jeg kan.
Men se nå for meg at Nicholas gjør meg til moderator for, la oss si Spill og spilling-delen, som jeg er innom en gang i måneden og poster i hvert kvartal. Hvor mye autoritet ville jeg fått blant aktive medlemmer der? I tillegg er det ikke mange tråder der som faktisk har skapt sin egen medlemsgruppe og sine egne normer innenfor tråden, eneste vi vil er å la oss seile skuta vår selv, som faktisk har vært aktiv siden et halvår før WoW ble sluppet ut (Og slettet en eller to ganger av div. grunner). Ja det er et fåtall av "Hehe"-poster noen steder, men faen heller, det er det overalt.

Jeg prøver ikke å lage et helvete med vilje (dog det er morsomt), jeg prøver bare å bevare det jeg, samt mange andre, liker med spillegal.
Det er tingen, kanskje litt vannskelig å skjønne, noe jeg fult ut forstår, men la oss si at jeg skulle valse inn i GoW-tråden og be dere som spiller det skjerpe dere med "en setning"-postene, spillet jeg har spilt hele tre anledninger. Nå vet jeg at Affy har spilt wow mer enn jeg har spilt GoW, men bare bytt ut den tråden med en eller annen tråd som står deg nært her på SG, så har du en brøkdel av hva vi synes, mener og føler.

Sånn, for å prøve å kaste et seriøst lys over diskusjonen.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Joa, så kan du jo tenke på følgende: Når tanken er at folk skal føle seg rimelig skjerma mot den groveste dritoppførselen på forumet, da er det et problem at ingen i mod-crewet orker å ta i en av de største trådene med ildtang. Derfor: Den første som gadd å ta initiativ og vise vilje til samarbeid fikk en sjanse. Æ'kke verre.

Nei, godt mulig dere ikke har lyst til å følge med på sider opp og ned med ting dere ikke liker. Kanskje det er jeg som tar feil, men er det ikke veldig vanlig å ta det gode med det onde, ihvertfall når man har en lederstilling. Uansett så er det ikke her drittkastingen skjer, bortsett enkelte ganger hvor diskusjoner tar overhånd, som ikke har skjedd siden du og jeg sluttet å være så veldig aktiv her.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Klart, jeg KUNNE sittet og fulgt med på denne tråden her mens jeg hekla eller noe, men jeg valgte å utnevne noen som faktisk har interesse av tråden til å gjøre det isteden, etcetera etcetera.

Er det nå jeg skal komme å påpeke at det faktisk er du, Eivind, som ødelegger emnet med den der jævla whininga di, istedenfor å diskutere videre?

Og neocon. Tror ikke Affable blir fjernet som moderator pga. dere to. :)

SITAT(Revan @ 10.05.07, 14.14) 65314
Er det nå jeg skal komme å påpeke at det faktisk er du, Eivind, som ødelegger emnet med den der jævla whininga di, istedenfor å diskutere videre?

Og neocon. Tror ikke Affable blir fjernet som moderator pga. dere to. :)
[/b]
Bra sagt Revan! Ok Maximum og Calath, og muligens Tobias når han popper innom en gang anhver månede, her kan dere to diskutere wow, kjør på! :trollmann:

Tar du ikke poenget din forbanna idiot, ingen vil diskutere wow her lenger.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Så diskusjonen omkring World of Warcraft avhenger av at dere ikke har noen moderatorer som passer på, ellers klarer dere ikke å få skrevet det dere vil? Er det noe annet som ikke behager herrene, kanskje? Trenger dere forfriskninger levert på døra for å skrive her? Det ordner vi vettu, bare å si ifra.

Jeg kan ikke snakke for alle, men jeg tipper at folk ikke vil bli fortalt hva de skal og ikke skal gjøre av personen som har et notoriskt rykte for å gjøre alt det vi tydligvis ikke for lov til.

Jeg skjønner deg ikke, Eivind. Heller ikke all negativiteten din, og det faktum at du tror du og Crizpy eier hele tråden. Har ikke fått vite grunnen til at han ble kicket jeg, men sannsynligvis - etter å ha lest litt her - kan jeg tro det var fordi han sa noe på kanten. Dødstrusler? Hva har det med WoW å gjøre? Så han fikk seg en ferie, greit. Betyr det at du må spore helt av her, hvorfor ikke fortsette diskusjonen? Affable bare passer på, hvis du truer meg med døden snart så får vel du deg en ferie og. Imens kan de andre fortsette å diskutere, som dere burde gjort etter Crizpy ble kicket. Igjen, jeg skjønner faen ikke hvorfor du hisser deg opp istedenfor å diskutere favorittspillet ditt.

Jeg tar ikke poenget, din forbanna idiot. De siste postene dine her i emnet har bare vært grining og krangling pga. kompisen din eller noe ble kicka fordi han kom med en usaklig post.

Og bare for å få sagt det, Affable har ikke kicket noen andre enn Crizpy enda, så han må hatt en god grunn til å gjøre det. Jeg skjønner hvorfor folk ikke vil diskutere med deg, sinnatagg. :D

Edit: Nå leste jeg gjennom emnet en gang til, og det ser tydelig ut som du og neocon sporet emnet av og dermed "ødela" det da dere ikke kunne akseptere at Crizpy ble kicka.

Er jeg den eneste som ikke har sett et problem med tråden de siste 50 sidene jeg har postet her med jevne mellomrom? Ta foreksempel Gears of War tråden, hvor 90% av de siste 40 postene er som følger;

"Skal vi spille i kveld?"
"Ja, ok, jeg kommer hvertfall!"
"Jeg er også med, klokkeslett?"
"Tja, la oss si 21.00? Passer for regel for alle."
"Greit, er med jeg".

... her diskuterer vi iallefall. :/

Jeg kan forstå at dere vil passe på og emnet muligens trenger moderering, men posten til Affable var unødvendig i mine øyner.

Grunnen til at vi diskuterer, Kjære Revan, er fordi alle som poster her rett og slett ikke vil poste her. Hadde du tenkt lengre enn nesa di hadde du muligens skjønt at mine intensjoner er å få dem tilbake, noe som ikke skjer med det første.
Men jeg skjønner at dette kanskje var litt mye for deg å svelge. Emnet trenger ikke å bli passet på, slutt å lat som om problemet med forumet ligger her. Det er faktisk drøssevis av andre tråder som er mye verre enn denne, faktum er at denne tråden ligger på pluss-siden.

Og det er kanskje ikke så vannskelig å tolke at Crizpy ikke likte det affable sa, som ingen andre gjorde heller, det har blitt sagt mye verre ting her uten kosekvenser.

Den største grunnen til at jeg forsatt henger på Spillegal er rett og slett denne tråden her. Det er en ganske fri tråd hvor alt innenfor WoW taes opp. Enten det er noen som vil dele gleden av deres siste happening i den virtuelle verden, eller om det er et langt og sakelig innlegg om den nyeste patchen, så er det alltid morro å holde seg oppdatert her.
Så uansett om innleggene av og til kan være litt små og lite innholdsrike for visse personer, så holder det vårt litte community oppe og levende... Kanskje det ser dødt ut for dere andre å lese en liten settning som "Endelig fikk vi drept blablalba", men for vi som henger her kan det godt være intressert å vite at noen andre fra SG har kommet så og så langt i spillet. Faktisk en liten setning som "Karazhan cleared, endelig." kan fort starte en lang diskusjon om akkuratt denne instancen eller noe relatert der.

Synes dog det er litt morsomt å se folk som aldri har vært noe særlig (om i det hele tatt) innom dette emnet komme å kommentere hvordan livet til dette emnet skal utvikle seg.

Endre

Ødela forumet
Jeg er helt enig i at det bør være ganske fritt her, akkurat som i de andre trådene i Sosial spilling (kjenner meg godt igjen i det Calath nevnte om å avtale spilling til Xbox 360 osv.), men Affable var ikke ute etter å snu hele greia på hodet heller, han ønsket bare at kvaliteten skulle heves litt. I stedet for å klage på vårt valg av moderator, burde dere heller la Affables handlinger vise om han duger eller ei.

Er det noe dere er misfornøyd med ellers, kan dere sende meg en PM. Personangrep fører i alle fall ingen steder (hei, Crizpy, Eivind og Revan). Og med det setter jeg strek for avsporingen, og håper at emnet går sin vante gang.

Jeg er egentlig done med å poste under dette emnet, men dette må jeg få sagt, jeg har ingenting imot affable og jeg synes han er dritkul (søt :elsk: )og sånt, MEN - det han skrev var ingen grunn for what so evher, vi hadde en fin tone, folk hjalp hverandre og alt var dans på roser, så kommer den der som lyn fra klar himmel og jeg forstår at Crizpy reagerte som han gjorde, han var selvsagt ikke seriøst og det var tydlig at han bare pratet piss, alså jeg forsvarer han ikke nå, den handlingen affable gjorde er done, ferdig med det.

MEN, jeg, Lurtz, Crizpy og Eivind er egentlig "core" dvs mest aktiv i dette emnet, Lurtz og jeg prater hver dag på MSN så wow-prat kan vi ta der, om Eivind og spessielt Crizpy slutter å poste her så er både jeg og Lurtz done med dette emnet, hehe .. høres ut som en trussel og det er overhodet ikke det jeg prøver å få fram, alt jeg mener at det var unødvendig å komme inn slik frøken Affible gjorde. :p

Crizpy er som meg - hardcore PvP og er alltid moro å høre andres erfaringer etc i PvP.

Gjort er gjort, la oss nå bli ferdige her og håpe at Crizpy starter å poste igjen, men om han enda er "bannet" VÆR så snill å fjern det, er seriøst ikke nødvendig og hva enn moddene vil presisere så har det blitt gjort. :)

NÅ gjør jeg faktisk helomvendig her når jeg tenker meg om:

Jeg fikk http://www.thottbot.com/i28802 i dagens gruul-farm, og neste uke så blir den jo boostet til 204 dmg blant annet, så har jeg heroic offhand-fire som også blir boostet, med soulfire enchant så snakker vi her. :D

fred og harmoni ftw ;]

foresten syns jeg den nye moderatoren affable eller hva han heter er ALTfor seriøs, lol det går jo ann å poste noe useriøst her og nå uten att egentlig noen bryr seg, kanskje moderatorene bryr seg og syns det er feil, men egentlig tror jeg alle andre driter i det, og syns det er bra att det kommer noen useriøse og teite/morsomme komentarer en gang iblant, hva ville nå verden vert uten barnslighet, idiotskap,useriøshet morsomhet og udugelighet
kanskje det bare er meg, men jeg er useriøs og barnslig døgnet rundt, det er kjempe gøy, jeg anbefaler alle andre og prøve det, drit i den veslevoksne stilen, og ha det gøy.

men såklart måvi vere litt seriøse og siden dette er en nokså seriøs tråd, der vi skall gji tips og dele våre erfaringer om wow, men det betyr ikke att vi ikke kan si: FY faen, paladinen din ser ut som en space ranger(for det gjør den faktisk i tier 3)

ok, ha det gøy dere :]

Tier4 paladin= barbie :hehe: Tre i vår guild har 4/5 deler av paladinsettet og er så morsomt å se på. = D

Vår beste maintank har også fått full tier4, offtankene har 3/5 3/5 og annet kara, så er faktisk imponert over oss, som var som sagt en gammel PvP guild og vi fant ut at før TBC så var 80% over r10, nå er det 40% som er over r10, fortsatt mye.

Btw, arena sesong1 er snart ferdig, åssen rating ligger de aktive folka på ?

2v2 = 2048

3v3 1984

5v5 1942

Ikke så bra som tidligere i og med at jeg var på 2148 på 2v2 og over 2k på både 5v5 og 3v3, men hey ! teammates :(