Det nye spillet til Platinum Games er Vanquish!

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Som de aller fleste spiller på, fordi den gjengse person stort sett går minste motstands vei. Utfordring er jo uhørt, da er det jo ikke gøy lenger. Attpåtil har jo statistikere greid å påvise at de aller aller færreste faktisk fullfører spillene sine.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Så med andre ord er det altså enda mer meningsløst å drive og klage over sånne ting.
 
Men er det ikke et faresignal når vanlige folk ikke en gang orker å legge stakkarslige 4 timer inn i Vanquish for å runde det?
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Vanlige folk kjøper ikke Vanquish. Derfor jeg driver og prater om det på denne forumen, sånn at dere uvanlige folk skal kjøpe det.
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
Jeg bare passer på å skyte inn at timeren min bikka ni timer på normal.
 

Terje

mostly harmless
Dro gjennom det på normal jeg også. Brukte syv-åtte timer tipper jeg, spilte ikke sammenhengende så er ikke sikker. Jeg.. skjønte ikke helt spillen tydeligvis. Altså, greia man skryter av her er at man kan bare herje på og leke en slags Rambo/Neo krysning og dermed ha det dritkult, pluss at spillet er lagt opp for dette. Vel, bortimot hver gang jeg prøvde dette ble jeg rimelig kjapt blåst til kongedømmet komme av noen. Nå er ikke jeg generelt dårlig på spill, men jeg fikk virkelig ikke dette til å klikke. Man bruker jo av energien til drakta for å skli rundt og sakke tiden og utføre supermoves, men denne energien er jo kraftig begrenset. Og når man står utpå der omringet av tullinger mens alt blinker *overheat* så er man rimelig kjapt ferdig. Ihvertfall jeg. Endte opp med å spille det som dekningsbasert skyter mye av tiden likevel, fullt vitende om at det ikke var rette måten. Tydelig et eller annet jeg ikke fikk til ordentlig, blir nok ihvertfall en gjennomspilling til.
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
Et hett tips er at den diskoskasteren ikke bare er det feteste nærkampvåpenet, men at den også fungerer selv om du er utladet. Energien lades jo også kjapt opp, så fremt man ikke tømmer den helt.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Kan si det sånn at på Hard skal det ikke så veldig mye til før du får Auto-AR, så det gjelder å beregne boost ganske nøyaktig. En ting jeg øvde meg mye på, var å stake ut en kurs slik at jeg traff sånn cirka et sted jeg kunne gå i dekning, og så booste dit samtidig som jeg tok noen hagleskudd på noen fiender i nærheten. En annen mye brukt manøver er å booste for å flanke flere fiender, og så ta manuell AR og headshotte hele hurven.

Ja, og hvis du først har Overheat, så er det bare å dra Evade til kyrne kommer hjem og du ligger trygt i dekning. Du slipper unna mye med bare den også, og det er rimelig essensielt på noen av bosskampene.

Edit: Spiller litt mer nå for å sanke Trophies, på Casual. Kan melde om at det er helt vanvittig enkelt selv om jeg spiller som en idiot, men fortsatt fett. Moro også for dere som ikke synes det er så artig å dø hele tida, altså.
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
Men alt som heter intensitet er fullstendig bortviska, og da forsvinner det meste av gleden, vil nå jeg mene.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Jo, er med på den. Det er ikke helt det samme når du klarer en encounter med flere store fiender som er ment å vare i noen minutter på fem sekunder, men det er en slags moro det også. Uansett har jeg det fortsatt artig med spillet selv om jeg bare cheeser gjennom for å få Trophy, og det er jo en god ting. Kampsystemet er like knakelibrakbra på Casual også.
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
"Platte"

:penga:


Ellers tror jeg den tøffeste blir å greie den challenge-modusen. Alt annet er rimelig smooth. (statue-dritten er bare kjedelig)
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Tenkte å patte, ja. Mangler bare ett nå, og det er da sånne Challenges. Som blir hardt. Men moro. ^^

Tre timer og ett kvarter på å peise rett gjennom på Casual uten å dø, forøvrig.