Det nye spillet til Platinum Games er Vanquish!

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Ja.

Sånn ellers er jeg inne i femte kapittel nå, og denne spillen altså sier jeg bare. Så langt har det vært ett sticking point (rundt midten av fjerde, hvor jeg møtte to sånne skorpion-roboter samtidig - daua 47 ganger der :tipshat: ), resten har vært smooth as buttah på alle måter. Satser på å bli ferdig i kveld, og ta en runde til på lavere vanskelighetsgrad i løpet av helga. Har lyst på Platinum Trophy, synes det passer bra.
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Er PS3 veien å gå for denne spillen, eller det bare kampen rundt stue vs promperom igjen?
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Er vel ikke det engang for min del siden begge maskinene står på kontoret nå, jeg bare liker best å spille på PS3 for tida. Niggital Foundry sa noe om varierende skygge-offset og lavere oppløsning på partikkelshaderne på 360 men i praksis blir det vel heller vrient å se forskjell, tipper jeg.
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
Spiller på 360, og selv om jeg ikke har spilt det på PS3 (så det kan jo hende jeg ikke aner hva jeg prater om), så har jeg ikker merket noe kritikkverdig (minimale slowdowns når ALT eksploderer på en gang, men ikke noe som plager meg). Ellers eier denne spillen helt vilt, og "oløø, fire timer!" er noe jævla bullshit.

jeg bare liker best å spille på PS3 for tida.
Jeg har alltid mislikt kontrollen(e) til Sony, samt at jeg generelt synes 360 er et mye hyggeligere sted å oppholde seg på. :)
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Tenker det samme, overlegen kontroll og voicechatparty for seieren.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Greit nok at 360 har bedre features og sånt, men menyen på den konsollen er en jævlig stusselig vits. Ikke at XMB er så fantastisk oversiktlig heller, men PS3 har i det minste vett til å starte opp med de tre spillene jeg har spilt nyligst som førstevalg, det er kortere innlastingstider og sånt. 360 får en god del poeng når man tar med i betraktningen at nesten alt på PS3 må installeres og det tar tredve år, men brukergrensesnittet er no contest.

Hva kontrollerne angår så må jeg bare si at DualShock har vokst på meg. En ting er at d-paden på 360-stikker i praksis er ubrukelig til alle oppgaver som krever presisjon (tvert imot det man skulle tro var formålet da den ble designet, altså), noe annet er at jeg virkelig ikke liker skulderknappene og ABXY-knappene. Funker greit nok i de fleste spill, men akkurat Vanquish som gjør utstrakt bruk av alle fire skulderknappene hele tida ville nok vært drepen. Og jeg er takknemlig for at Super Meat Boy lar meg løpe med høyre avtrekker, å løpe med X drepte tommelen min på en halvtime. :(
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
men PS3 har i det minste vett til å starte opp med de tre spillene jeg har spilt nyligst som førstevalg,.
Sånn som på 360, mener du?

(joda, man må bla seg frem til game library. Er jo mye jobb. Ser den)
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Nå har heldigvis ikke konsollens GUI nevneverdig innvirkning på spillopplevelsen.

At PS3-en trenger å dedikere hele systemet til en voicechat eller avspilling av musikk, som må avsluttes om man skal gjøre noe annet som f.eks. bare å browse til en annen del av menyen, er ganske utilgivelig. It only does everything, one small step at a time.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Vel, PS3-en min klarer faktisk å la meg gjennomføre voicechat med folk i noe mer enn fem minutter (mens jeg spiller; samme med musikk, bare i tilfelle du ikke visste det), noe 360-en min ikke klarer for tida. Og, vel, menyen på 360-en ser så jævlig billig ut at det har en innvirkning på opplevelsen, jeg innrømmer det. Grunnen til at jeg nevnte det med at PS3-en autostarter med "Recently played" er at jeg rett og slett ikke husker hvordan jeg må bla for å finne stæsj i 360-menyen, og jeg har heller ikke noe begrep om hvor mange menykategorier det er siden det aldri er mulig å se alt på en gang. Det er ikke et veldig imponerende designarbeid, er hva jeg prøver å få fram. Uansett er det jo soleklart at jeg kjøper flerspillerspill på 360 siden Xbox Live i motsetning til Sonys flerspillergreie ikke er laget av apekatter.

Hovedpoenget var vel uansett at Vanquish later til å være like artig på begge plattformer.
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Om jeg spiller musikk vil både PS-knappen og "b"-knappen (aner ikke hvilket symbol det er der..) avslutte avspillinga, og det begynte etter en oppdatering så jeg trodde faktisk at Sony fant vi ikke trengte å spille musikk og gjøre annet samtidig.

Hvordan går jeg frem for no awesome multitasking?


Ang. xbox-menyen er jeg helt enig i at den er ganske søppel og rotete som få, men de har visst løst dette i neste dæsjbord som foreløbig ikke har noen lanseringsdato meg bekjent.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Tenker jeg meg om så er det bare noen spill som støtter å spille musikk (og stemmepreik) så disregard that det er fortsatt ganske teit. Kom på at jeg stort sett bruker Spotify når jeg skal ha custom soundtrack på konsollspilla mine. :v:
 
Gleder meg til zombieRPG i gamebryo.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Nei nei, det er jo et etablert faktum at den eneste spillmotoren Zenimax har, er Gamebryo.

Uansett: Bare sisteboss igjen, virker det som. It's been one hell of a ride.

Edit: Aaaaand done and dusted. Trodde det som var sistebossen ikke var det, siden historien la opp til noe mer før den ombestemte seg og slutta med en cliffhanger (hurra). Liten nedtur helt til slutt der altså, men her var det nok snacks til minst et par gjennomspillinger til. Veit ikke heeelt om jeg gidder å slå meg på Leaderboard-kjøret, men jeg skal iallfall gjennom en gang på en enklere vanskelighetsgrad uten å dø (det blir nok lett) og pløye gjennom Challenges. Var også en del Trophies for å gjøre spesielle ting i løpet av spillet som jeg ikke fikk til, så her er det mer moro i vente. Og for å kommentere den der "fire timer langt spill"-greia nok en gang så brukte jeg åtte timer totalt, det var da med ganske mye dødtid (bokstavelig talt) på et par kamper som var skikkelig ordentlig griseharde (sistebossen var den ene, den andre var som nevnt den mot de to BIA-robotene). Låste også opp God Hard-vanskelighetsgraden og den tror jeg egentlig jeg ikke gidder å røre, gitt.

Men ja, årets actionspill. Sammen med Bayonetta. Kjøp begge.
 
D

Deleted member 91

Gjest
Joa, men det tar jo naturligvis lenger tid på hard enn på medium som sikkert er det de fleste kommer til å spille på (sier ikke at det er riktig men du veit). Ikke at lengde har noe å si uansett men ja kos klems.
 

Lodin

Der Waaaah
Ikke at vi vet så mye om Rage motoren til id, men det ble ihvertfall annonsert at den kun skal brukes innomhus av ZM sine utviklere. Tar det nesten for gitt at ihvertfall Beth går over til denne når de mekker Fallout 4 eller Elder Scrolls 5. Vil jo regne med at også japsene gjør så.
 
Var det ikke "annonsert" at New Vegas ville bli det siste Gamebryo-spillet?

(Håper ihvertfall det, faen knuse NV er irriterende til tider)
 

SHDR

Gullmedlem
Joa, men det tar jo naturligvis lenger tid på hard enn på medium som sikkert er det de fleste kommer til å spille på (sier ikke at det er riktig men du veit). Ikke at lengde har noe å si uansett men ja kos klems.
Eller mega easy (automatic) som mange skribenter spiller på, fordi de har dårlig tid og uansett er mer opptatt av å ramse opp innhold og se etter "finurlige puzzles" enn de er i å utforske spillsystemet.