DICE annonsererer Bad Company 2 og Battlefield 1943

D

Deleted member 91

Gjest
Er ikke det sånn at de har annosert 3 brett og de holder på å lage flere?...
Og når jeg leser mer nøye gjennom linken så skal 1943 slippes på marcketplace... Det kan ikke love bra, eller er det bare jeg som har misforstått. Er det ikke sånn at det er kun arcade spill som slippes der og ikke full versjon spill sånn som PSNstore.

"To get ready for the assault this winter, players can prepare for action in Battlefield 1943™, an all-new multiplayer game available this summer via PlayStation®Store, Xbox LIVE™ Marketplace and on the PC."
Sist jeg sjekka var det en eller annen arbitrær grense på spilla på XBLA for å forhindre at utviklere ble for late, men om de ordner en eller annen spesiell deal med Lillemyk eller om de loopholer det til helvete nettopp med masse kartpakker og lignende gjenstår vel å se. Jeg er i utgangspunket positivt innstilt til akkurat det, digital distribusjon for episk seier osv.

Scary Paladin

Ukjent herremann
Ofte er det jo ikke utviklerne sin feil heller, Microsoft nekter å la folk slippe gratis ekstradill på Live, og da er det lite utviklerne kan gjøre med saken annet enn å kreve et par dollaz for hestepansring.
Hæ? Hva med Burnout Paradise eller, tja, Battlefield Bad Company?

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Akkurat der mistenker jeg det var mer et tilfelle av at Dice og Criterion sa til MS at "ja gutta, nå har Sony sagt at dette her skal de gjerne dele ut gratis til folk, så hvordan blir det med dere?". Plattformeksklusivt dill får nok smake kjeppen litt mer strikst, aner jeg.

D

Deleted member 91

Gjest
Det jeg tenker også. Epic prøvde jo å gi ut noen gratiskart til Gears of War, men da ble det kjeft og minstegrense på 400 Lillemykdaler. Så sånn er det.

Scary Paladin

Ukjent herremann
Ja nettop, men Microsoft har vel ikke kjøpt rettighetene til Battlefield? Så hvorfor skal det plutselig koste penger nå, med mindre de finner ut at det er en god ide selvfølgelig.

What? Må xboxers betale for ALT ekstradill I TILLEGG til Live-abonnement? hahahahahahahahahhahahahaha etc.

Åh jævla konsollopplegg ass, før de kom så var alt gull og grønne enger på PC og man ble aldri pult på DLC.

Det som er fascinerende stygt med den playercounten er hvis du f.eks ser delen av traileren med de tre bombeflya som flyr over, og antar at bombeflya fungerer på samme måte som i 1942, så har du da altså tre personer per fly (pilot, to gønnere), ni totalt, og da tre gjenværende på bakken bare pga en liten bombetokt. Tre personer. :psyduck:
Du kan i hvert fall ta deg faen på at ting var bedre før main markedet for FPS-er ble konsollene. Å betale for maps er greit uaktuelt for min del.
..selv om jeg kommer til å gjøre det fordi jeg var så glad i 1942, men det forandrer ikke det faktumet at det suger.

Nei, Valve is my favourite guy. <3

Map pack #3 til N+ og Heroic map pack til Halo 3 er to gratis kartpakker jeg kommer på i farta. Finnes også annet gratis dill til andre spill. Lite konsistente regler eller?

D

Deleted member 91

Gjest
Nichodemius: Halo-kartpakka ble først gratis etter noen måneder, i starten kosta den penger. Noe som slår meg som et veldig akseptabelt kompromiss. Mulig det er andre regler for XBLA-spill, jeg veit det er flere av dem som har fått gratis innhold av større skala sluppet.

Xeno: Valve er kule fordi de har fått orden på Steam (endelig, du skal ikke glemme hvor katastrofe det var i startfasen) og fordi de ennå ikke har tråkket skikkelig i salaten som EA eller Ubi. Også respekterer de brukerbasen sin nogenlunde. Utover det er de egentlig ikke all verden, men det er en diskusjon for en annen tråd. Det er forsåvidt "PC vs konsoll" også, en tråd jeg oppmuntrer deg til å mekke om du virkelig er interessert i ørten sider med masse ord om ingenting.

Jante

privileged CIS shitlord
PC vs konsoll er en så jævla lite givende debatt, spar oss.

Dette har ingenting med PC vs konsoll å gjøre i den grad hvem som er "best". Poenget her er at det som før var forbeholdt konsoller nå skal dras inn i PC-markedet, ikke noe sjokk at det er EA som gjør det, men dog. Og siden det er nettopp i BF1943 at det skjer så er det da vel relevant til topic?
Er det kjipt at det er 12vs12 er det faen meg kjipt at man må betale for maps, og da skal man da kunne diskutere rundt det?

Valve har gjort mer i TF2 enn EA kommer til å gjøre for BF og de tar seg ikke ei kr betalt for det. Og den nogenlunde respekten de har for fanbasen er relativt stor med tanke på hvor mye de faktisk gjør.

D

Deleted member 91

Gjest
For all del, du bare hørtes litt sånn "jævla konsoller ass PC for lyfe!" ut i det forrige innlegget ditt, når det (som du sier) har mer med EA å gjøre enn konsollmarkedet.

Valve skal ha massiv kudos for filosofien bak multiplayerspillene sine, det har du rett i. Hvorvidt de leverer på andre felt er en annen sak. Men men. Så sånn er det.

Jante

privileged CIS shitlord
Du liker ikke HL2, med andre ord?

D

Deleted member 91

Gjest
Jeg liker ikke deres versjon av episodic content, og jeg misliker en del av teknikkene brukt i HL2. Så sånn er det.

Jante

privileged CIS shitlord
Enig i at hele episode-sagaen deres feila hardt. Half-Life 2 kan virke noe utdatert hvis det spilles for første gang i dag, men jeg mener det har holdt seg jævla godt. (Hvis man ser bort i fra alle "lol we made a physics engine"-puzzles.)

D

Deleted member 91

Gjest
Siterer det jeg skreiv i Hot'n'totten:

Skamesjå. Pros:
- Vanvittig kul stemning
- Subtilt plott som er forfriskende lite opp i trynet på deg
- Feit setting, kult design på det meste
- Kul fysikkmotor
Cons:
- Dritkjipe våpen
- Lineært som et helvete
- AI som er tilnærmet hjernedød
- Hei, har dere sett fysikkmotoren vår, eller?
- "Oløø, femti helsepakker og to tonn ammo, lurer på om det skjer noe nå gitt!"
- karakterer som til tross for å være bedre enn de i de fleste andre spill, fortsatt er dritgrunne: Schizofreniprinsessa Alyx er faenmeg kronen på verket, som endrer personlighet etter hvordan hun best skal få svette nerder til å runke over henne til enhver tid

Vi ender på en Hot, men det har faen ikke tålt tidens tann så godt som alle skal ha det til.

Half-Life 2 for min del er perfekt på alle områder, min by far favorittfps. Alyx er helt fantastisk og selv om det er lineært, våpnene er ikke akkurat megaspennende, så er det for min del historien som gjør det hele så fantastisk bra.