Die Hard With A... Revengeance?

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Siste punktet: Streit nok, jeg bare gikk ut fra at det var innlysende at bosskampene var skrap (du skjønte hvilken som var unntaket, ikke sant?). Ellers: For meg er det viktigere at spillsystemene holder mål og er engasjerende, enn at spillet ser pent ut. MGR er nok mer spartansk utsmykket enn DmC, men jeg synes systemene er dypere. Ett eksempel er at da jeg var ferdig med DmC følte jeg at jeg var utlært (klinka gjennom omtrent halvparten av nøkkelrommene i tillegg til å fullføre enspillerdelen), siden spillet aldri ble noe særlig utfordrende og de fiendene som var det stort sett baserte seg på å følge en oppskrift for å denge dem. Rising, derimot, gir inntrykk av at du bare såvidt har skrapt i overflata når du er ferdig; nye våpen (jeg brukte bare sverdet første gang), garantert et par komboer du ikke har hatt råd til (ja, det ER et kombosystem der), og ikke minst mye å hente på å pugge parry counters, Zandatsu-counters og -vinduer (hver gang det glimter blått når du tar en parry counter er det et Zandatsu-vindu). Og, vel, Rising er sånn cirka tusen ganger smoothere enn DmC. Rising er Ninja Gaiden der DmC er God of War, kan du si. Bare så det er sagt så er DmC definitivt mye bedre enn God of War, men likevel er det Ninja Gaiden og desslike jeg er mest glad i, fordi dybden er størst der.

PS: Hvis noen lurer så anbefales fortsatt Ninja Gaiden 3 bare til folk du ikke liker.
 

Sjutten

Piraten fra Sjuttavika
Begynte å spille dette i går. Ganske artig, men jeg har ikke satt meg så veldig godt inn i hvordan man gjør de forskjellige angrepene enda, så det blir en del R1 + firkant.
 
Etter anbefaling fra Mike så blir det vel å prøve ut dette her. Ser jo ganske rått ut. Selvom jeg er veldig skeptisk til hele greia.
Nå må jeg bare finne ut om jeg skal kjøpe PC utgaven som nylig kom. Spillet skal vistnok være "smuuthere" på den.
 

Sjutten

Piraten fra Sjuttavika
Fullførte spillet. Ganske kort, men det er egentlig helt greit, selv om det er ganske artig. Historien brydde meg ikke så mye, så jeg ble ganske rastløs etter hvert som jeg begynte å bli avbrutt mer og mer av doktoren og de andre folka som skulle gaule. Svakt at ikke hun dama hadde mer å gaule om. Men men. Man kan ikke forvente en like gjennomført, episk og fengslende historie som MGS4, så det får gå greit.

Lærte meg etter hvert noen flere komboer, men det ble for det meste bare å trykke trekant og firkant som en villmann. Skjønner fint lite av hvordan ranking-systemet fungerer. "Dæven, nå gjorde jeg det bra". B-rank. "Hm, dette ble en lang og klønete kamp". S-rank. Noen av bossene var litt skuffende, som han derre Fatman-lignende fyren i slutten av kapittel fire. Men men. Ellers et temmelig artig spill og jeg kommer til å starte på nytt på normal i morgen. Ja, jeg spilte på easy. Pek og le.

Kort oppsummert ikke akkurat fjorårets GOTY, men en solid 8/10.
 

Erketor

My life is a void waiting to be filled with burgs
Rankinga er basert på hvor fort og enkelt du gjør det, samt å ta så mange zandatsuer/så lite skade som mulig.
 

Sjutten

Piraten fra Sjuttavika
Spilte gjennom på hard. Gikk for det meste greit, men Monsoon, Sam og Armstrong var en smule utfordrende. Sistnevnte gikk ned ganske greit etter litt øving, så jeg vil nok si at Sam er den vanskeligste bossen. Ganske artig å tenke på at det er to vanskelighetsgrader til. Nå har jeg riktignok vært gjennom spillet fire ganger og begynner å få nok for en stund.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Ja, synes Armstrong er rimelig simpel bare man får mønsteret inn i fingra, noe som tok meg ett forsøk da jeg klinka gjennom på Normal her i forrige uke; han har ingen angrep som ikke veldig lett kan kontres eller unngås (man har så klart investert i Offensive Defense eller hva den sidesteppen heter). Hadde flaks med sverdinga mot Sam og tok ham på cirka ett minutt, noe som må kunne sies å være kurant.
 

Sjutten

Piraten fra Sjuttavika
YES. Kroppen er klar.