Jada, jada, jada, Shinra85. Derav edit'en. Jeg koste meg med bosskampene og OTT-scenene i Metal Gear Rising, også fordi det har noget av den Metal Gear-følelsens hva gjelder slapstick osv. Men ble rimelig lei av å drepe minions i det småtraurige banedesignet i andre halvdel av spillet. Kjipe og trange kontorlandskap? Kjedelig kloakk? Grå og uspennende militærbase? Ugh.
Men det er i alle fall langt fra konstruktivt å ha denne samtalen (med meg) før man har fullført begge spillene. Førsteinntrykk er definitivt i MGR sin favør. Men desto mer jeg spilte DmC, desto mer glad ble jeg i spillet. Og det gav et såpass godt helhetsinntrykk at det havna på min topp 10-liste ifjor. MGR nådde ikke opp. Faktisk var det ikke i nærheten en gang.
*Edit: Yeti! Helt uenig hva angår kampsystemet. Rising har én måte å slå fiendene på (blokkér-saktefilm-slice'and'dice), som gjentas ad nauseum. Mens i DmC måtte man tilpasse våpen og taktikk til hver individuelle fiendetype, gjerne mens man var mitt inni en kombo. Var det forøvrig noe kombosystem å snakke om i Rising? I så fall har jeg glemt det av. Selektiv hukommelse, and all that jazz.
*Edit 2: Det var du som henviste til manglende fruktbarhet i diskusjonen, like etter at du brukte like lite tid på å argumentere hvorfor bosskampene var søplete. Jeg trakk en analogi til samtaler hvor smak blir en rett/feil-greie, og sa ikke at den påviselige (i hvert fall ikke eksplisitt) var tilstedet her.