Die Hard With A... Revengeance?

Shinra85

Spillegals effort emo
Gjorde et drøyt halvt hundre forsøk. Reis til helvette, Platinum. Jeg elsker dere.
Følte meg som et übermench da jeg innså jeg fikk sparka rumpa hans etter under 60 forsøk (hvorpå kona satt ved siden av meg og alltid sa "Du kan jo bare slå han?). Fy faen for en kaotisk og jæææævlig sisteboss
 
Fikk startet i dag, og jeg bare holy kladeis for et intenst spill. Jeg hadde lyst til å sende kontrolleren gjennom skjermen når jeg døde for 6 gang han der blade Wolf. Makan til møkkabikkje a har jeg ikke vært borti før. Det er deilig å hogge av Kroppsdeler osv, og musikken er kul, og grafikken er digg. Så det er ikke mye å klage på her merker jeg. Fett å hoppe mellom flyvende raketter og drepe metal gears med katana. Gleder meg til å spille mer.
 

Tomas

Frå Oslo ellår någe.
Jeg blir så hipster når jeg leser folks reaksjoner til Revengeance. "Jeg likte Bayonetta før Revengeance var kult~".
 

Shinra85

Spillegals effort emo
Kak er spillegals Trevor, den ultimate proto-hipster
 

Novastrum

Feminist-elitist
Jeg likte Viewtiful Joe før God Hand.
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
Jeg likte Viewtiful Joe mens det enda var eksklusivt til GameCube.
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
Du husker ikke pakken med fem eksklusive Capcom-spill til GameCube? Plutselig kom VJ og Resident Evil 4 ut til PS2 og Shinji Mikami raeg-quitta hele Capcom.

Shinji Mikami touted the game as a GameCube exclusive. In an interview with a Japanese magazine, Mikami even said that he would "commit harakiri" if it came out on another platform. This was loosely translated as Mikami claiming to "cut [his own] head" and later parodied in God Hand, which featured a racing dog named "Mikami's Head". Recently in an interview he gave apologies for Resident Evil 4 going multiplatform. He felt quite bad, believing some people bought a GameCube just to play Resident Evil 4 without knowing that it would finally be made available for PlayStation 2.
 
Krangling om hvem som er kulest basert på hvem som likte spill da de var GameCube-eksklusive ... det varmer om hjertet.
 
Øh, jeg likte Devil May Cry på PS2 før Viewtiful Joe på GameCube? #CaptainObvious #HashtagErLovPåForumJa?

*Edit: DmC: Devil May Cry (2013) var et bedre spill enn Metal Gear Rising, IMHO.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Tjæh. DmC er mer fleksibelt og føles "tyngre", men jeg foretrekker flyten og enkelheten i MGR, DmC føles mer overlesset uten at det egentlig gir tilsvarende mer tilbake. Og med ett hederlig unntak var bossene i DmC søppel, dessverre. Fortsatt et ålreit spill, altså.
 
Heller søplete bosser enn halvdølt minutt-til-minutt gameplay.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Dette var jaggu en fruktbar diskusjon.
 
Som enhver "jeg liker x"-ytring som besvares med "men der tar du feil".

*edit: La oss ha denne samtalen igjen når du har runda Rising, og sett (og tålt) alt hva miljødesignet har å by på.
 

Shinra85

Spillegals effort emo
Nå har ikke jeg kommet fryktelig godt igang med DMC (første bossen, sitter med det nå og dagen når jeg ikke ser på GameGrumps eller spiller Borderlands2 med Hagestol), og selvom det estetiske ser bra ut og kampsystemet er fett og sånne ting, så er det et eller annet med MGR som treffer meg bedre

Føler også at Yeti kom med en litt mer kjøttfull kommentar angående spillene enn bare "jeg liker MGR" så føler at bitterheten din over folk som ikke utbroderer meninger i diskusjoner blei retta mot feil person
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
*edit: La oss ha denne samtalen igjen når du har runda Rising, og sett (og tålt) alt hva miljødesignet har å by på.
Jeg har spilt gjennom begge to fra før av. Det er ikke så mye å lure på hvilket spill som har de feteste omgivelsene (DmC), akkurat som det ikke er så mye å lure på hvilket spill som har det beste kampsystemet (Rising). Jeg satte stor pris på den visuelle designen i DmC, men kampsystemet i Rising gir mye mer; jeg anbefaler at folk spiller begge. Så sånn er nok det.

Edit: Demonstrer gjerne hvor jeg skrev "men der tar du feil" til deg, forøvrig. Jeg var ikke enig i det du skrev, men det må da være lov.
 
Jada, jada, jada, Shinra85. Derav edit'en. Jeg koste meg med bosskampene og OTT-scenene i Metal Gear Rising, også fordi det har noget av den Metal Gear-følelsens hva gjelder slapstick osv. Men ble rimelig lei av å drepe minions i det småtraurige banedesignet i andre halvdel av spillet. Kjipe og trange kontorlandskap? Kjedelig kloakk? Grå og uspennende militærbase? Ugh.

Men det er i alle fall langt fra konstruktivt å ha denne samtalen (med meg) før man har fullført begge spillene. Førsteinntrykk er definitivt i MGR sin favør. Men desto mer jeg spilte DmC, desto mer glad ble jeg i spillet. Og det gav et såpass godt helhetsinntrykk at det havna på min topp 10-liste ifjor. MGR nådde ikke opp. Faktisk var det ikke i nærheten en gang.

*Edit: Yeti! Helt uenig hva angår kampsystemet. Rising har én måte å slå fiendene på (blokkér-saktefilm-slice'and'dice), som gjentas ad nauseum. Mens i DmC måtte man tilpasse våpen og taktikk til hver individuelle fiendetype, gjerne mens man var mitt inni en kombo. Var det forøvrig noe kombosystem å snakke om i Rising? I så fall har jeg glemt det av. Selektiv hukommelse, and all that jazz.

*Edit 2: Det var du som henviste til manglende fruktbarhet i diskusjonen, like etter at du brukte like lite tid på å argumentere hvorfor bosskampene var søplete. Jeg trakk en analogi til samtaler hvor smak blir en rett/feil-greie, og sa ikke at den påviselige (i hvert fall ikke eksplisitt) var tilstedet her.