Din Xbox kan ta FYR!

#21
Med tanke på at de tar risken med å nevne dette så direkte for publikum, så innebærer denne kabelen helt sikkert en risiko som jeg ikke ville hatt i stua mi.
For all del, ikke gidd å sjekke serienummeret. For all del, ikke vær tilstede når takstmannen for forsikringselskapet går gjennom sønderbrente foreldre og innbo.

Det er alltid best å være på den sikre siden. Jeg vet hvordan ett nedbrent hus ser ut, og det er ikke noe hyggelig syn (jobber med forsikringsaker nå for tiden).


edit
-----

Om du så hadde måtte betalt for kabelen, så ville det vært verd investeringen
 
#24
Litt tidligere på den dagen, altså før jeg hadde fått vite om den ledningen, så hørte jeg gnister inne i xboxen og d lukta brent på rommet mitt. Jeg har forsåvidt alltid hatt problemer med den, kommer alltid gnistyre lyder, men d har aldri lukta brent..
 
#25
Opprinnelig skrevet av Lodin@23.02.2005, 17.11


Dette er den Amerikanske varianten som sendes ut i disse dager. Lurer på om vi får noe sånt.
180981​
For et monster på enden der? Er det stepdown eller noe slikt? Eller ville de bare ha en større kabel til å matche maskinen, når de først var i gang?

Venter selv på en kabel, ettersom maskinen er fra høsten 2002. Har kjent brent lukt i stua før, selv, men det kan ha vært alt fra ubrukelige lamper til Papp-PCen vår.

Edit: Ser ut som en eller annen sak som skal bryte kretsen når noe går galt, men det virker jo nesten som om det er et PSU-problem, når man får denne klumpen med på kjøpet. "Egentlig er det selve maskinene som er bogus, men vi sier det er strømkabelen og legger inn en automatsikring"?
 
#27
Opprinnelig skrevet av fakey@23.02.2005, 16.37
Litt tidligere på den dagen, altså før jeg hadde fått vite om den ledningen, så hørte jeg gnister inne i xboxen og d lukta brent på rommet mitt.
180992​
Lurer på hvorfor du heter fakey :p
Selvsagt kan du ha rett, men las en plass(ITavisen?) at det hadde vært 30 rapporterte tilfeller av brann fordelt på 14,xx millioner Xbox'er. Det blir ikke en høy risiko akkurat om man regner prosent. Nesten like stor sannsynlighet som å vinne førstepremien i lotto, bare at man ikke blir glad akkurat.

Edit: Fikk akkurat mail fra Xbox Team om at kabelen er klar for sending. Det kunne ta 2-4 uker... Så den bli ikke akkurat sendt rekommandert.
 

Kilik

Lokal moderator
#28
Opprinnelig skrevet av Lodin@23.02.2005, 16.11


Dette er den Amerikanske varianten som sendes ut i disse dager. Lurer på om vi får noe sånt.
180981​
Slik ser den europeiske ut:


Fikk den i posten i dag. Med 88-siders manual!
 
#29
Synes det er litt rart at vi får slik et beist av en kabel, når de som kjøper en helt ny Xbox idag får en tynn vanlig kabel nærmest identisk den brannfarlige jeg har nå.

Og Kilik, hva er den grønne og røde knappen til egentlig?
 
#30
Fikk kabelen i dag, og den var jo fantastisk stor og klumpete.

Den røde knappen er til testing (for å se om ledningen fungerer skikkelig), mens den grønne knappen er til resetting, dvs. det samme som å sette i kabelen i kontakten på nytt. Er et lys over knappene også som indikerer hvorvidt den fungerer skikkelig; lyser grønt et fåtall ganger hvis alt er OK, men lyser rødt dersom Xboxen din egentlig hadde sprengt bort kåken din, og brent naboene dine). Kan ærlig si at jeg ikke vet helt hva som foregår på innsiden av denne saken, men det kom et høylytt klikk ved trykk på den røde knappen, som kunne tyde på at kretsen brytes eller noe slikt (sikring). Kabelen beskytter også mot lav spenning, eller rettere sagt, sier i fra om det.

Ellers lurer jeg stadig på om dette egentlig dreier seg om problemer med PSU, fremfor kabelen.
 
#31
Opprinnelig skrevet av TeamXbox Forum
The real problem is the Foxlink power supply. There have been numerous reports of "loose power connectors" in xboxes, and the cause of this is that the solder joints on the PSU have actually broken where the connector mounts to the board, which can result in the xbox not powering on, or possibly even sparks, smoke, and fire. So, instead of taking the costly duty of recalling all older xboxes, what do they do? They give you a power cord with this huge GFI thing. This in no way will solve the problem, it is merely a bandaid. So, when your PSU sparks and shorts out, it just trips a switch instead of catching fire, but your xbox still doesn't work.
Kan dette være årsaken til ledningstrøbbelet? Link til bilder.
 
D

Deleted member 91

Gjest
#33
Jeg fikk kabel idag selv, men ... den var ikke stor. Den hadde ikke knapper eller noen ting, den så helt vanlig ut.
 
#35
Jeg slenger meg på bølgen. Jeg fikk den også idag, selv om ingen bryr seg.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#39
HERREGUD. Jeg fikk kabel i går, med sånn diger greie på. Min bøddi Morten fikk kabel i dag, UTEN sånn diger greie på.
Antageligvis er kassa mi mer utsatt for den derre feilen - den er kjøpt i februar 2002, Mortens i forfjor en gang.
Jaja, så langt er strømmen snill og lar være å tenne på Xboxen min, så da er jeg fornøyd.
 

Lodin

Der Waaaah
#40
Hvorfor kunne ikke jeg også få sånn diger plastklump på ledninga mi? :(

Og manualen er bare på 25 sider. :grine: