Doom 3 anmeldelse av PC Gamer!

Status
Stengt for ytterligere svar.

Kilik

Lokal moderator
Opprinnelig skrevet av Stiluz@14.07.2004, 20.55
"The Way it's meant to be played" betyr at Nvidia har gitt ID masse penger.
74987​
Trolig er det en del penger inn i bildet ja...
Og slike ting har jeg ikke sansen for. En slik logo på coveret vil rett og slett narre forbrukerne til å tro at nVidia sine kort er overlegne. Når det nå kanskje viser seg at ATI-kort i samme prisklasse kjører spillet bedre (hvis PCGamer's anbefalinger er korrekte), synes jeg det er å føre forbrukerne bak lyset...

PC Gamer anbefaler
System Requirements - Recommended by PC Gamer:
2GHz CPU
512 MB Ram
Radeon 9800.

Noen som trur at ATI Radeon 9700 PRO 128 mb, 512 mb DDRAM, AMD Athlon XP 2500+ og 1.84 GHz klarer å kjøre DOOM III flytende? Eller vil det gå forferdelig hakkete? Håper virkelig ikkje at eg må kjøre det på minstekrav.
Og om ikkje dette går flytende på minst 800 x 600, så vil det antakelig bli like store (Eller større :blunk: ) problemer med Half Life 2 også!

Det kommer til å kjøre det helt fint, så lenge du ikke bruker de høyeste detaljene.

Opprinnelig skrevet av Stiluz@14.07.2004, 21.19
Det kommer til å kjøre det helt fint, så lenge du ikke bruker de høyeste detaljene.
75002​
Ah! Det var godt å høre! :svette:
Går ut i frå at Half Life 2 vil kjøre like fint! Deilig følelse!

Då er det bare å vente! PC Gaming World har forresten sagt at dei muligens vil ha ein spelbar demo av DOOM III på neste DVD! Og sida eg abonnerer får eg vel bare vente til eg får den tilsendt i postkassa. ^_^

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Du har GeForce4MX-kort, så nei. Skaff deg noe som er bedre enn GeForce2, så vil du merke at du kan kjøre det meste. :)

Det er en "jalla" billigversjon.

Håhå, gleder meg. Tror jeg skal greie å få spilt på fullt. :sikle:

Novastrum

Feminist-elitist
Opprinnelig skrevet av Burton@14.07.2004, 19.18
Og om ikkje dette går flytende på minst 800 x 600, så vil det antakelig bli like store (Eller større :blunk: ) problemer med Half Life 2 også!
75001​

Du kan ta det helt med ro. Half Life 2 er så bra kodet at det kan spilles på høye innstillinger selv om man ikke har det nyeste av det nyeste nye. Det kommer garantert ikke til å kreve like mye som Doom 3. Jeg gleder meg fortsatt mest til Half Life 2. Har prøvd betaene til begge respektive spill og det skal mye til i mine øyne for at Doom 3 skal gå av med seieren som det beste spillet.
Far Cry motoren er ikke dårlig kodet når det kommer til uteomgivelser, men inneomgivelsene kan lugge litt, selv om man har et monster av en maskin. Men så er det herlig bumpmapping på gang også da.

Dette spillet blir jeg bare nødt til å skaffe meg. Jeg håper bare at det funker fint på dataen min.

Shigzy Freak: Jeg har Sapphire 9800pro. Ikke kjøp det kortet, jeg og de fleste har driver problemer ++.. ATI 9800 PRO 128 er et OVERVURDERT KORT! La oss ta Joint Operations for eksempel. Spillet er utdatert i det meste, grafikk og lyd...you name it. Mitt Sapphire R9800pro kort klarer ikke å kjøre innstillingene på fullt en gang! R9800pro er så oppskrytt kort at det er kvalmt! Faen ta det hore kortet..jeg betalte 1900kr for det, penger rett i dass!

Edit: Beklager offtopic. Vil bare sørge for at andre ikke går i samme felle.

SHDR

Gullmedlem
Erik PC: Joint Operation er søppel programmert. Jeg spiller Doom 3 Alphaen, Half-Life 2 Beta, FarCry, Unreal Tournament 2004 og Thief 3 med alt på fullt, og det går gnistrende. Beklager, du tar feil. Radeon 9800Pro er det raskeste du får for pengene dine nu om dagen, ettersom X800 er priset oppe i skyene et sted.

Jeg vil se deg bevise påstanden. Jeg har et PowerColor 9800Pro 128MB, og jeg er storfornøyd. Det yter bedre enn jeg hadde drømt om.

Hmmm. Jeg kan også ta f.eks: Far Cry. Det klarer ikke kortet mitt på fult, det henger etter så det suser når jeg går inne i bygninger, koridorer..

Ok..UT04 og Thief3 er ikke akkurat spill som har god grafikk. Begge har den såkalt 2003 grafikken. ( 2004 grafikken er spill som Far Cry, Doom3, HL2, EQ2...)

Men hvordan skal jeg kunne bevise at jeg har rett? Jeg er ikke helt med her..

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Tips: Oppgrader driverne dine.
Og hvaslags PC har du ellers?

SHDR

Gullmedlem
Vis meg benchmarks som viser at Radeon 9800Pro er et treigt og dårlig kort i forhold til andre kort i samme prisklasse.

UT2004 har gnistrende grafikk. Hva er det som ikke er helt top-notch med den? EverQuest 2 er det ingen som har sett i reell aksjon før, Thief 3 har real-time skygger så å si at det er teknisk lite avansert er ganske enkelt FEIL. Du mener altså at alle spill som ikke er FarCry, Doom III, Half-Life 2 eller EverQuest 2 har dårlig grafikk, fordi de ikke er det nyeste?

Radeon 9800Pro er et knallkort. At du ikke greier å sette opp maskinen din skikkelig er da virkelig ikke alle andres problem!

Synes dette ser ganske raskt ut, jeg.

Greit, det kan ikke måle seg med de aller nyeste kortene, men så koster det da også halvparten av hva de gjør.

Er virkelig 10FPS verdt 2000 kr? Radeon 9800XT og PRO er forresten direkte sammenlignbare. Performanceforskjellen på de to er ~5%

Angående det med hertz og lignende, så er det en ting jeg lurer på. Jeg har en AMD Athlon 64 3200+ processor. Denne er klokket til 2,04 gigahertz. Når det står på spillene at de krever 1,2 gigahertz, så gjelder vel dette 32bits processorer?

Status
Stengt for ytterligere svar.