Doom 3 anmeldelse av PC Gamer!

Status
Stengt for ytterligere svar.

epp

firm and correct
28. juli
Earlier today it was announced by Creative that they would be adding in EAX 3D sound support to Doom 3, and that they had come to an agreement relating to Creative's patented shadowing technique (also known as Carmack's Reverse in some coding circles) and id's cutting-edge 3D graphics DOOM 3 engine.

Dere må jo skjønne at alle som har en PC litt over minimumskravene klarer å spille Doom 3. Selvfølgelig klarer en xp2100+, 512 MB og et Radeon 9800 Pro Doom 3 helt greit.

Dette med AMD og Intel MHz er litt uklart, en AMD XP3200+ skal tilsvare farten til en AMD Thunderbird 3,2 GHz. Det vil si de galme AMD CPU-ene som ikke hadde XP-navn.

Men det går like fint å sammenlikne AMD XP's modell nummer mot Intel P4's MHz.

En annen ting, overklokkere av skjermkort må passe seg, Doom 3-teamet sier at Doom 3-motoren bruker transistorene på kortet på en hittil ny måte. Carmack advarer derfor overklokkerne.

Anti Cube: Nei, det krever mer. Hvis det er RAM du snakker om, de du sette i slots på hovedkortet :p

Har du 512 MBVRAM(VRAM = RAM på skjermkort) vil du kunne kjøre alt på max. Dette finnes ikke enda, eneste mulighet må være nVidia's dual-løsning.(Koble to skjermkort sammen)

Kilik

Lokal moderator
Det ser faktisk ikke så verst ut med en P4-1.5 GHz og GeForce 4MX-kort heller. Spillet skal gå helt greit (les: 20-30 fps) med aller laveste settings og oppløsning:

Så de av dere som fryktet dere måtte bytte ut Radeon 9800 Pro-kortene deres kan nok ta det med ro...

Novastrum

Feminist-elitist
Her kan man se forskjellen på High og "Ultra" quality:

Jeg ser litt forskjell, men jeg ofrer det gjerne hvis jeg får smoothere gameplay.
Kommer nok til å klare meg med High, ja.

:ehm...: ser nesten ikke forskjell!
men det hadde vært kult om pc'en hadde greid det på ultra high :tommelopp:

Jeg må nok nøye meg med 800x600, medium quality på min 2 år gamle p4 2,4ghz, 512 mb ram og gf4 ti4600, men det er OK for meg. Venter heller med å oppgradere og spiller Doom 3, Half-life 2, Far Cry osv. i all sin prakt når den tid kommer.

heisann.

Som alle andre gleder jeg meg til doom3.

Min maskin er en p4 2.5 ghz, 512mb ram og et geforceFX 5200 128mb (MSI versjonen) grfx kort.
Jeg vet jeg sikkert ikke kommer til a klare aa kjore doom3 paa hoy settings, men tror dere jeg kommer til a klare aa kjore det paa en spillbar settings i det hele tatt ? har ikke noe imot aa gaa ned i 640x480 opplosning. ?

takker og bukker for svar.

Les hva minstekravene er. Er Geforce FX 5200 bedre enn et Geforce 4 MX? Ja!

Da klarer du det, se bare bildene litt over her.

SHDR

Gullmedlem
Kan dere ... begynne å lese alle dokumentene vi linker ti!? Sjekk ting selv! Jeg begynner å bli lei av å vurdere Gud og hvermanns PCer.

Sjekk her! AnandTech har benchmarks av alle grafikkort du kan navnet på, mens HardOCP har Doom III benchmarks du kan sammenligne med! Hvor vanskelig er det å tenke litt selv?

ShoDan: Ettersom folk har vist bilder av Doom III med en GeForce 4MX, som ikke har noenting med GeForce 4 å gjøre i det hele tatt, men heller er en GeForce 2-basert sak, så ja, du klarer å kjøre det. Nei, det kommer ikke til å bli en optimal grafisk opplevelse. Ja, det kommer til å gå bedre enn Half-Life 2.

D

Deleted member 365

Gjest
ok... For og si det sånn. De av dere som klarer å kjøre Far Cry klarer å kjøre Doom III... om ikke alt på fullt ihvertfall nok til at det ser pent ut.
Far Cry er et godt spill men ikke faen om det er godt programmert.
Men ID har John Carmack. CARMACK. dvs programmerings guden. !!!
:D

Å herregud...
For å få slutt på den evinnelige masingen om systemkrav:
ALLE med Geforce 4 MX og bedre grafikkort, sammen med en 1,5 ghz cpu (er det seg Athlon eller Pentium) og 512 ram VIL kunne kjøre spillet helt fint med lave detaljer.
For de med ca 2 ghz, 512/1204 mb ram, og geforce 4/Radeon 9700 og oppover går medium detaljer fint. For de med 2,5 ghz, 1024 ram og et nvidia 5950/9800 pro og oppover, er high detail innstillingene brukbare. Capiche?

Status
Stengt for ytterligere svar.